Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

contactslot vervangen door schakelaar

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 24 sept. 2018 11:46 
Frans, BATT met IGN1 doorverbinden heeft geen consequenties voor de sensordraad van de spanningsregelaar, meen ik.
Olivier, spanning op een apparaat laten staan is in mijn optiek geen goede oplossing. Misschien dat de CDI de accu niet leeg trekt, dat weet ik echt niet, maar er is , in rust, in de garage, altijd nog een kleine verbruiker die dan aan staat......
Het vrijstand lampje. En, als ik me niet vergis, ook de 7 volt regulator. Nou verbruikt dat ding nog minder als een lampje........ maar toch.....
En nou ik er over nadenk, ook het oliedruk lampje.

Dus, ik denk dat het wel kan, mits je een schakelaartje voor het vrijstand en eentje voor het oliedruklampje inbouwt
Dan heb je de 12 volt schakelaar minder, en twee voor de lampjes erbij.


Maar 't is een cafe racer, dus zonder die twee lampjes kun je misschien ook wel......


Harmony,
Hans.
( ik zou het niet doen , maar ik doe ook geen cafe racer... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 24 sept. 2018 12:29 
@HansV : de zwarte draad van de regelaar zit normaal ook achter het contactslot en wordt dus mee geschakeld. Contact af maar motor loopt = regelaar weet er niets van, doe maar zo hoog mogelijk. Maar de accu zit er nog wel aan. Toch?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 24 sept. 2018 13:42 | Aangepast door: Hansv 
@Frans : Ja, klopt. Het is mogelijk om een CX te starten, en dan de hoofdzekering te verwijderen. CX blijft draaien, alleen alle elektra doet het niet meer. Heel apart, en heel erg grappig, behalve als het midden in Frankrijk gebeurd...
Maar dan doet de sensor het inderdaad niet meer, want de zwarte draad is niet meer spanningsvoerend.

Maar even terug naar Olivier,
Olivier:
de ign met de accu verbinden

wat ik lees als: bij het contactslot de draad IG1 en de draad BATT doorverbinden. In dat geval blijft de sensor gewoon de accu spanning zien.


Harmony,
Hans.
( die een half uurtje heeft zitten zoeken op het schema , maar het toch fout kan hebben )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 24 sept. 2018 14:08 
Ha ! HansV heeft al een half uurtje in het schema moeten zoeken ! Hou 't simpel !

Plezier, Frans

(en in de originele schema's zitten soms foutjes, echt waar!)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 contactslot vervangen door schakelaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven