Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

VRO-R een ongeluk zit in een klein hoekje

 
Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2011 13:08 | Aangepast door: sieds 
Gisteren voor het eerst in mijn leven een motorcursus gedaan bij het KNMV namelijk de VRO-R (risico).
De VRO-R gaat met name over de risico's de je als motorrijder loopt en hoe te voorkomen.
Dus niet de motorhandling op het moment dat, dat zou je al moeten kunnen.

Via de provincie Overijssel kon ik deze cursus in Raalte met grote korting/subsidie volgen voor 50,- euro (ipv 237,-).

Met 9 motoren en 3 instructeurs met videocamera reden we 's morgens per groep een rondje rond Raalte wat na afloop via de video op risico's, die we onderweg tegenkwamen, werd geanalyseerd.
Na de lunch meer theorie over de gevaren van het motorrijden, hoe kun je jezelf beter aan het overige verkeer laten zien, hoe kijk je zelf beter en vooral hoe zoek je steeds je eigen veilige ruimte.

Veel ongelukken komen voort uit het feit dat jij de auto wel hebt gezien maar dat de auto jou niet ziet.
Daarna weer een route gereden met video en dan zie je dat je meer dynamisch gaat rijden.

Wat ook zeer waardevol is dat de instrukteurs heel veel weten over de risico's en ongelukken met motoren en dat komt echt wel binnen.
Ikzelf had deze dag een instrukteur van de motorpolitie en Jimi, een andere kwam uit Veenendaal.

Al met al een zeer leerzame dag en op de terugweg reed ik toch ietsje bewuster (en veiliger?) naar huis

Filmpje via Pro-Motor
Motorcrash
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver leuvie
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2011 16:21 
Verbazingwekkend wat je allemaal leert he? Voor 50 euro is t goed te doen! maar ja , voor 250 euro je leven redden is ook niet veel natuurlijk...

Indrukwekkend filmpje!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2011 21:57 
Al met al een zeer leerzame dag en op de terugweg reed ik toch ietsje bewuster (en veiliger?) naar huis

Bewuster is ook beter op de borden en je maximum snelheid letten........
Dan krijg je ook minder post van die jongens in Leeuwarden, dat je in Ede de weg onveilig hebt gemaakt.

Sorry Sieds, ik wist niet dat ze daar weer eens bezig waren. 't Is een berucht plekje met veel kleine overtredingen.

Op de volgende stamtafel krijg je een kop koffie van me, om het leed enigszins te verzachten.

Harmony,
Hans.
(die daar met de auto wel 5 km te hard heeft gereden)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 VRO-R een ongeluk zit in een klein hoekje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven