Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wegenbelasting voor de CX?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 6:  1  2  3  4  5  6  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 25 april 2013 09:30 | Aangepast door: coenox 
Het lijkt erop dat we toch weer wegenbelasting gaan betalen. Hier stond al iets over in het regeerakkoord. Besloten is dat de leeftijdsgrens van 25 naar 40 gaat en dat de eerste CX'en dan pas in 2018 belastingvrij zijn. Voor auto's ouder dan 26 jaar komt er een 'kwarttarief'. Het is nog onduidelijk of dit er ook voor motoren komt. Er komt wel een overgangstermijn, maar het is mij onduidelijk wat dit gaat betekenen. Wel duidelijk is dat dit voor bezitters van meerdere CX'en geld gaat kosten.

Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers

Kamerbrief afschaffing motorrijtuigenbelasting
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 april 2013 11:14 
Ik denk dat er wel een petitie gaat komen, en als het boven een aantal leden uit gaat komen zal er weer een dicusie punt van komen.
Laten we de anwb, bovag, cx500 site, de mag, en andere belang hebbende in de gaten houden, en onze handtekening geven.

Ze zijn vergten dat nu juist dit volk zich niet laat nemen.

Doen we het wel, dan zullen een hoop bedrijven er mee gaan stoppen omdat de oldtimer markt in zal gaan storten.
Dus....

Ik maak me er niet druk om, maar ik ben wel weer aan het denken.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 april 2013 11:43 
Mijn inzicht !!

Het is hier in nederland altijd hetzelfde
ze willen een probleem oplossen (vervuilende diesels in de steden) en gelijk de staatskas spekken
Dan ga je eerst kijken waar die vervuilende diesels vandaan komen en vervolgens pas je het beleid daarop aan

wie of wat er dan tegelijk ook last of een probleem mee heeft (jammer dan)
wij hebben er geen last van want we rijden in een dienstauto en die word toch door de belastingbetaler gefinacieerd

Nu nog een leuk verhaaltje er om breien en wat lobbyen en zo komen wij onze termijn wel door op naar 6 jaar wachtgeld Owh ja ff niet vergeten een plekkie te regelen waar ik na de 6 jaar wachtgeld nog een commisiariaatje kan doen want er moet wel brood op de plank blijven

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 25 april 2013 12:49 
coen,

ik dacht te horen op de radio vannacht dat er juist alleen voor motoren dat ''kwarttarief'' kwam? maar goed als er maar betaald word denkt de staat...

groetjes werner (cx van 1981/82 en 83)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 april 2013 17:13 
Voor de cx ga je 30 euro per jaar betalen, mits hij tussen 1973 en 1987 valt.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 april 2013 17:15 
Maar alles moet nog door de tweede en eerste kamer heen dus we zijn er nog niet.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 april 2013 18:50 
URL
Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 april 2013 18:55 
En straks rijden alle politici weer mee met keep 'm rolling met de financieel uitgeknepen chauffeurs. Ik denk dat het goed zou zijn als alle oldtimers op 5 mei maar binnen zouden blijven!!! Uit protest.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 april 2013 00:15 
URL
Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 april 2013 11:40 
Enfin, dat kwarttarief is nog tot daaraantoe, het is gelijk aan het bedrag voor schorsen.

Wat veel erger is, is dat je dus in de winter niet meer mag rijden met dat kwarttarief.
En als je dat nu toch wilt, kun je er dan voor kiezen om de volle mep te betalen.
En hoe zit dat met oldtimers van meer dan 40 jaar, mogen die dan ook in de winter niet rijden?

Het enige positieve, ook in het kader van de beoogde vermindering van uitstoot, is het belasten van de dieselvoertuigen, welke veelal vanuit het buitenland werden ingevoerd (zie het rapport).

Campers genieten nu ook een kwarttarief, maar mogen volgens mij wél het hele jaar doorrijden.

Ik vind dat met name wat betreft het kwarttarief, wat op zich aanvaardbaar is, het verbieden om in de winter te rijden aanvechtbaar is, dat ga ik bij de FEHAC en Weekers verder verduidelijken.

Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 april 2013 12:30 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Joost, de reden daarvan is, dat men dit vervoermiddel niet voor dagelijks verkeer wil laten gebruiken. 3 wintermaanden er tussen uit houdt in, dat je een ander vervoermiddel moet gebruiken waar wel de volle mep belasting voor wordt betaald. Ook een 2de 25% belasting voertuig heeft dan geen zin. Als je wilt doorrijden, ja dan moet je 100% betalen, maar voor motoren valt dat nog wel mee.

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 april 2013 12:34 
Het is maar wat je positief noemt. Met de beoogde vermindering van uitstoot heeft het i.i.g. niets te maken! Zijn bezitters van diesel oldtimers geen liefhebbers? Het dagelijks gebruik kan men op andere manieren tegengaan....

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 26 april 2013 22:31 
Tja dat wordt creatief worden als je de winter door wilt rijden tenminste. Eind november schrijf je je motor over op de naam van je vriendin/vriend/buurman etc. Dan betaal je 3 maanden de volle mep. ( 28 euro ). Eind februari schrijf je dan weer over op je eigen naam en kiest voor een kwarttarief 28 euro. Dan betaal je dus 56 plus 2x overschrijvingskosten en kan het hele jaar rijden. Is toch nog net goedkoper dan het volle jaar betalen.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 april 2013 23:46 | Aangepast door: sieds 
En voor mijn Volvo van 48 jaar oud op LPG moet ik weer de volle mep betalen.
Schone brandstof maar aan benzine verdient de regering meer.

NOg maar even afwachen
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 26 april 2013 23:46 
Nocx, je zal dan ook de verzekering moeten aanpassen, buurman verzekering betalen, allemaal rompslomp voor een enkel tientje verschil (in ons geval)? Nou, nou, wil je daar je buurman voor lastigvallen? Of is het soms je schoonfamilie......

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 1 van 6:  1  2  3  4  5  6  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wegenbelasting voor de CX?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven