Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Honda Moly 60 pasta

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Joram
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 jan. 2014 21:27 | Aangepast door: Joram 
Ik kan voor €6 euro per buisje aan het spul komen.
Moet echter uit Amerika komen dus de verzendkosten voor 1 stuk zijn best prijzig.

Nou weet ik niet wat je hier voor dat spul betaald, maar voor ongeveer €13-€15 euro per stuk heb je ze hier met verzending inclusief.

Ligt wel aan het aantal, hoe meer hoe goedkoper per stuk uiteraard.

Misschien dat er liefhebbers voor zijn, want ik moet sowieso eentje hebben.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 jan. 2014 23:05 | Aangepast door: sieds 
Het is een smeervet, maar waarvoor speciaal gebruiken bij de CX ??
Ik denk cardanas spie?

Dit las ik op het BMW forum

Dan zou dit SMEERVET misschien nog wel beter zijn.

(toevallig vandaag mijn lagers mee gesmeerd van de aanhanger die 1500 kilo moeten kunnen tillen)
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 jan. 2014 23:07 
Is aanbevolen voor BMW koppeling..... grappig, ik heb geen idee wat het is, maar waar Honda al niet superieur in is.......
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 jan. 2014 09:20 
Dat vet heb je niet nodig.......
Nog nooit van gehoord.
Ik heb al heeeeel veeeel cxén gl500 en 650 modellen op bezoek gehad.
Ikheb zeker zelf alleen al meer dan 200.000 kilometer gereden op div. cx/ gl modellen.
Nee heb je niet nodig.
Gewoon vet is al goed genoeg.
En dan moet ik er bij zeggen dat ik niet eens weet waarvoor en welk onderdeel het beoeld is, maar als het uit amerika moet komen, dan zal het voor normaal gebruik niet nodig zijn in nederland...
Simpele gedachte dacht ik zo.
Anders had ik het wel geweten.....


Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 jan. 2014 10:38 
Verbazingwekkend Marco dat je, ondanks dat je er nooit van gehoord hebt EN niet weet voor welk onderdeel je het moet gebruiken, je wel kunt zeggen dat gewoon vet ook goed genoeg is.

Moly 60 wordt gebruikt voor de meenemer in je cardan. Daar waar je bij een CX 500 Lithiumvet op hoort te smeren, smeer je daar bij een ST 1100 - 1300 vet op met tenminste 60% Molybdeen. Het zogenaamde Moly60.

Het spul is vrij prijzig maar je hebt er gelukkig ook geen potten van nodig.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:04 
Molykote BR 2 PLUS, grijze pasta en daar smeer ik alles mee, cardan .balhoofd en alle lagers, prima spul, en waterbestendig.
En wat het kost weet ik niet meer.
Potten van een ltr. dus kan je wel even vooruit.
Groet Bob .

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:23 
HIER adviseert Marco om de meenemer jaarlijks te smeren, maar waarmee?

Conclusie BMW forum: gebruik vet dat erg graag plakt en slecht te verwijderen is en niet weggedrukt word zoals gewoon vet !

Molybdeen is vettig en opgebouwd net als grafiet uit plaatjes die over elkaar liggen.

TSL vet heeft deze eigenschappen ook.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Joram
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 jan. 2014 11:37 | Aangepast door: Joram 
Dat je dat niet weet Marco haha.

Moly 60 word zelfs aanbevolen, ook bij een cx500 (fsm spreekt van lithium bases grease).

Dealers gebruikten het ook, spul is alleen zeldzaam aan het worden vandaar ook mijn post hier mocht er iemand het originele spul nog willen.

Gewoon vet blijft niet plakken, molybdeen wel en dat is essentieel bij de "splines", om even in amerikaanse termen te spreken.

Lithiumvet word iig in Amerika niet veel gebruikt, iedereen zweert bij Moly 60 omdat het de juiste eigenschappen bezit die nodig zijn.

Ik bestel dus mooi ook Moly 60, je hebt er erg weinig van nodig en je hoeft het als het er eenmaal zit niet snel te vervangen, iets wat je met gewoon vet wel steeds moet doen want dat blijft niet zitten!

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:03 | Aangepast door: theojansen 
Voor de 'splines' gebruik ik Staburag-vet.
Het is net lijm en wordt als alternatief voor Honda Moly60 aanbevolen.
Ik bestel het in duitsland via ebay.
theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:04 
Goeie tip, Joram! Als je kunt bezuinigen door het in de USA te kopen, dan zou ik het zeker doen.

Zelf heb ik vorig jaar Molykote BR-2 PLUS (linkje) gekocht. Officieel heet dat spul molybdeendisulfidevet. Ik heb geen idee of dat hetzelfde spul is als wat jij wilt kopen. Ik vond de Molykote echter stevig aan de prijs (plm. 15 Euro), zeker als je nagaat dat ik maar een paar likjes van dat spul nodig had.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:18 
Het is aanbevolen idd ik heb er me rot naar gezocht. Alleen heb ik hier nog geen één dealer geweten die dat gebruikt.

Allemaal zeiden ze gewoon lithiumvet te gebruiken, zelfs zonder molybdeen. waaronder zelfs een bmw dealer. Die zei zelf dat gewoon remcilindervet al voldoende is.

Je kan ook lithuimvet zelf mixen met grafiet. Het is geen molybdeen, maar ongeveer hetzelfde en goedkoper.

Als je duur wil gaan kan je zelfs voor de molykote g-n gaan. 25€ voor 100g. Lithiumvet met veel molybdeen tot 450 graden.

Ik heb er ook veel naar zitten zoeken, alleen niet gevonden en was te duur om te bestellen.

Heb het dus ook op het Amerikaanse forum gevraagd en zelfs daar zeggen sommigen dat het niet nodig is.

Dat terzijde geef ik je wel gelijk om het te bestellen als je er dan toch aan geraakt gewoon al om een geruster gevoel te hebben.

Moest het goedkoper geweest zijn kocht ik ook meteen één.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:28 | Aangepast door: Joram 
Dat ze het niet gebruiken hoor ik wel vaker ja, denk meer kostenplaatje aangezien lithiumvet geen drol kost in verhouding.

Op mijn cardanspul zat wel moly, erg plakkerig en dat was zeker geen normaal lithiumvet.


Staburags is naar verhouding duurder, 7 euro voor 10gram terwijl in de Honda tube 83gram zit.

Je gebruikt er heel weinig van, maar met een Moly 60 tube kun je je leven mee als het ware haha.

Kijk wel even, misschien bestel ik klein potje Staburags of toch de Honda tube.

JiMi,

Opzich molybdeenvet, maar ligt wel aan de verhouding aangezien er ook lage verhoudingen zijn dan 60.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 jan. 2014 12:51 
Loop eens bij brezan binnen, zij verkopen het in de zo gezegde vet patronen voor de vet spuit.


Ik zelf gebruik gewoon kogel lager vet, en spuit daar jaarlijk 2x dus twee bewegingen met de vetspuit iets in de nippel.

Meer is niet nodig, en bij de cx en of gl650 is dit onderdeel zeer zwak belast.
Dus ik lig er niet wakker van dat ik ander vet gebruik.
Trouwens, nog nooit dat onderdeel kapot gezien.

Gebruik als je het toch wil doen, gewoon vet voor de kruis/ homoconeet koppeling van een auto.
Gewoon te koop bij brezan.......

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 jan. 2014 13:05 
Nippelvet komt op de kruiskoppeling ja, daar ga ik ook gewoon lithium of ander vet voor gebruiken.

Echter voor de spijltjes van je vertanding is Moly beter dan gewoon vet omdat het daar echt erop moet blijven zitten.

Schrijver udent

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 4 jan. 2014 14:30 
lang verhaal kort: Kopervet.

Gr Theo.
theo cx ds

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Honda Moly 60 pasta

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven