Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

slapen achter op de motor

 
Schrijver startweer
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2005 16:51 
Hoi!

Van verschillende mensen die wel eens mee rijden op een motor, hoor ik dat ze soms in slaap vallen, of dat hun kinderen achterop in slaap vallen. Is dat niet gevaarlijk? Kukel je er dan niet af? Ik heb de neiging om, als ik weet dat ik een beetje laat naar huis moet, de auto te nemen, uit angst dat mijn zoon (9 jaar) onderweg in slaap zal vallen.
Heeft er iemand ervaring hiermee?

Gea (ik rij veilig of ik rij niet)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2005 17:11 
Hallo Gea, misschien is een (helm)intercom een idee? Kan je tegen hem blijven praten, en hij kan het tegen je zeggen als hij moe of slaperig wordt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2005 18:14 
koop een span band een smalle en je kind raak je nooit kwijt en valt er ook niet af of je moet mee gaan,gebruik span band als veilig heids gordel voor mijn klein kinderen als ze met opa een stuk gaan motor rijden
ouwe-jan die er vijf kleinzoons heeften drie klein dochters
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2005 20:04 
Ik bond altijd een das om mijn middel en om onze zoon of dochter , toen ze nog jong waren.
Gaf een veilig gevoel.

groeten theo,
theo cx ds

Schrijver marcel
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2005 23:23 
Als we duo gaan rijden, dan wordt het na ongeveer een uurje toeren erg stil achterop. Daarna voel ik dan haar helm met enige regelmatig tegen mijn rug bonken. Dan weet ik: ze slaapt alweer...
Veel pauzes inlassen en extreem laten kauwen help soms wel wat. Voor afvallen hoef je trouwens niet bang te zijn. Wees wel voorbereid op een schrikreaktie.

Schrijver deaffy
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 aug. 2005 21:52 
klopt, heb het ook soms met medepassagiers,sonmmigen schijnen het niet te willen leren, en blijven maar in slaap vallen, heb zo onder het rijden eens iemand nog net op kunnen vangen die er langzaam vanaf dreigde te vallen, veel koffie drinken!!!!

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 aug. 2005 22:39 
Leuk, koffie voor mijn zoon van 9. Bedankt voor de tip....
Gea

Schrijver deaffy
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 aug. 2005 23:30 
hallo gea,
cola kun je ,m ook geven,
blijft ie ook wakker van,
en hij gaat er ook niet van roesten

Schrijver blondie
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 aug. 2005 10:17 
Dag Gea, zoals ik je zei op sjk, slaap ik ook heel regelmatig achterop de motor, heb nog nooit mijn evenwicht verloren, of er onderweg vanaf gevallen, is ook niet diep slapen dat je doet, minste schokje, of geluidje schrik je toch op en als puk voelt dat ik te lang aan t'dommelen ben (dan klikt mijn helm tegen de zijne op) dan remt hij af en toe wat kort zodat ik opschrik en terug wakker ben!! Het is gewoon zalig om effe de ogen te sluiten en totaal te ontspannen, just relaxing en enjoying the ride!
Met kidz natuurlijk extra opgelet, hen aan je vastbinden is natuurlijk voor jezelf een geruststelling, daar geef ik je zeker groot gelijk in!!
Groetjes Caroline

Schrijver deaffy
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 sept. 2005 16:41 
lijkt me verstandiger, om toch een amdere hobby te zoeken,
je moest eens iets te vast inslapen,
dan wordt het een nachtmerrie!!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 slapen achter op de motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven