Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Oude liefde...

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 aug. 2006 10:57 
Hallo Cx fans,

Een paar weken geleden heb ik, onmdat het huren van een motor zo'n lastige zaak is, een heeele oude Honda CX 500 gekocht. Theo uit B. had me wat tips aan de hand gedaan, en vol goede moed toog ik maar uitgeest. De eerste indruk was 'wat groot'. De eerste rijindruk was 'Wouw!!!' En de CX had helemaal te pakken. En dus staat er nu een redelijk fraaije CX500 uit 1979 achter het huis. Na meer dan 15 jaar weer een eigen motor. Van Theo kreeg ik, omdat hij het zo erg vond voor de Honda die moet buitenslapen, een motorhoes. Dus helemaal in de kou staat 'ie niet. Ondertussen heb ik er al meer dan 600 KM op gereden, en het gaat fijn. Allemaal binnenweggetjes. En dan mag ik een ouwe vent van 50 zijn, ik heb plezier voor 10!

Er zijn een paar kleine probleempjes.
rechter voorpoot : oliekeerring
voorpoten staan niet helemaal gelijk aan elkaar met de bovenste vorkplaat. dwz er staat er eentje hoger als de ander.
boven de 5000 rpm wordt de machine wat 'ruw' in geluid en trilling. Ik heb geen idee waar dat aan ligt. Onder de 5000 een diep en compact geluid, prachtig om te horen.
En boven de 95 km/u waait m'n helm omhoog... Toch maar een schermpje opzoeken o.i.d. (of een nieuwe helm)
Misschien dat ik (als dat kan/mag) op zaterdag a.s., de 18de, naar SJK rij...

Vandaag wilde ik eens naar de klepspeling e.d. kijken, met het handboek ernaast natuurlijk. maar helaas, geen enkele van mijn vier bougiesleutels paste. Dus wachten tot maandag, en dan eens achter een niet al te dure passende bougie sleutel aan.


Harmony,
Hans.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver luud
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 aug. 2006 11:32 
Nou Hans,
Gefeliciteerd, mag dan ook bijna 50 zijn, maar neemt niet weg dat je ontzettend veel plezier aan een Honda CX kan beleven. Bij mij word hij vertroeteld, staat lekker droog in een ruime schuur en komt bij mooi weer naar buiten.
Rij Voorzichtig en blijf Genieten,
Luud.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 aug. 2006 16:43 | Aangepast door: gompie 
dubbel bericht
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 aug. 2006 16:44 | Aangepast door: gompie 
Inderdaad Hans, met 50 ben je tegenwoordig al oud.
Zelf ben ik een jonge deugniet van 48, een heel ander verhaal dus... :-)

Ik heb met interesse je internetpagina gelezen.
Verdere info staat in de email die ik je straks ga sturen.

Mocht je toevallig op vrijdag het SJK bezoeken, dan kan je me daar aantreffen.
Op zaterdag en zondag ben ik helaas verhinderd. :-(
Groeten, Dirk de Boer
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 aug. 2006 09:57 
Je hebt Veertigers-Vijftigers-Zestigers maar Zeventigers zijn er maar weinig dus Dertigers zet hem op om ouwe_jan in te halen
Dirk-Hans-Luud en de hele Club CX-GL 500_650 ers doe je best in St-Jansklooster om dit jaar weer tot een ........te maken
Ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 aug. 2006 11:01 
hoi hans,
interessante site heb je gemaakt.
veel plezier met je CX en wie weet tot ziens.hopelijk worden de kleine probleempjes met je CX spoedig opgelost.
theo

Schrijver Gertjan
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 aug. 2006 13:31 
Hoi Hans,

Leuke website als zeiler heb ik genoten van het verhaal over de bruggen.De Oosterschelde en Veerse meer zijn iets breder om te varen. 's zomers in de zandkreeksluis bekruipt mij soms hetzelfde gevoel.

Ook mijn cx begon nadat ik hem grotendeels uit elkaar had gehaald te trillen bij een bepaald toerental een gebrek aan cardan olie was de oorzaak het loont de moeite om dat even na te kijken.

Verder biedt de site en het prikbord nog suggesties voor andere oorzaken.
Ook ik (44) kon het na 23 jaar niet laten om toch weer een motor in de garage te zetten. Toen ik de CX bij een oud leerling weg zag staan te roesten kon ik geen weerstand bieden hem dit lot te laten ondergaan en kocht hem voor 300 euro. Inmiddels is er wel voor het dubbele aan de nodige ondedelen bijgekomen.
Maar zeg nou zelf welke club wisselt zoveel informatie uit en haalt bijna de duizend leden.

Veel plezier met de CX

Schrijver Gertjan
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 aug. 2006 13:32 
Hoi Hans,

Leuke website als zeiler heb ik genoten van het verhaal over de bruggen.De Oosterschelde en Veerse meer zijn iets breder om te varen. 's zomers in de zandkreeksluis bekruipt mij soms hetzelfde gevoel.

Ook mijn cx begon nadat ik hem grotendeels uit elkaar had gehaald te trillen bij een bepaald toerental een gebrek aan cardan olie was de oorzaak het loont de moeite om dat even na te kijken.

Verder biedt de site en het prikbord nog suggesties voor andere oorzaken.
Ook ik (44) kon het na 23 jaar niet laten om toch weer een motor in de garage te zetten. Toen ik de CX bij een oud leerling weg zag staan te roesten kon ik geen weerstand bieden hem dit lot te laten ondergaan en kocht hem voor 300 euro. Inmiddels is er wel voor het dubbele aan de nodige ondedelen bijgekomen.
Maar zeg nou zelf welke club wisselt zoveel informatie uit en haalt bijna de duizend leden.

Veel plezier met de CX

Gertjan

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Oude liefde...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven