Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

aan, ui, aan ,uit aan, uit, aan, uit,

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 nov. 2007 09:31 
Ik moest even kijken wat je daar mee bedoelde.
Maar het verhaal staat er weer leuk op. De knipperlichten.
Ik hoop dat de mensen er wat aan hebben.
Volgend jaar jan/feb. zal deel 2 uitkomen waarin ik een uitbrijding beschrijf over de knipperlichten. Ik noem het maar knipper licht 2x2 .

Voor die gene die het nog niet weten, je zal vaak bij mijn berichtjes veel taal fouten tegen komen. Ik ben namelijk schrijfblind. Vandaar de vele schrijf fouten. Soms lees ik te snel en maak daarmee ook fouten. Echter heb ik wel plezier aan het schrijfen en weet dat ik daar ook mensen mee kan helpen. Dus ik ben verhalen gaan schrijven. Deze verhalen worden door mijn vriendin na gelopen en hier en daar taal technies iets verbeterd. Fouten worden er uit gehaald. En als het klaar is kan het op de site gezet worden. Een tijd schema heb ik niet. Ik ben er grofweg 2 maanden mee bezig om van de eerste leter tot het eind resultaat te komen. Soms heb ik al meerdere verhaal lijnen te gelijk lopen. Op dit moment werk ik aan knipperlicht deel 2 en op het lijstje staan de cardan en uitlaat.

foto's maak ik zelf, vaak bij mij in de schuur. Heel soms maak ik een schema of schets. Dit gebruik ik dan als extra uitleg bij het verhaal.
Mijn verhalen probeer ik zo te schrijven dat ze voor bijde fietsen gebruikt kunnen worden. De GL en CX. Ik heb nog een verhaal klaar staan ergens dat over de CX gaat. Het aanschaffen er van. Toch probeer ik hierin de GL nog te verwerken. Ik heb hiervoor nog even wat tijd nodig.

Zo nu heeft men een klein beetje een beeld waarom ik schrijf en hoe ik daar mee bezig ben. Ik wil via deze weg wel laten weten dat ik het zeer leuk vind dat mijn verhalen zo geprecenteerd worden op deze site. Ik waardeer het dan ook hoe dit alles zo tot stand komt. Ik maak een cd met het verhaal er op. Daar staan de losse foto's bij en dan nog het verhaal met de foto's er in. Dit stuur ik dan op naar Frans Koenn en hij bewerkt het verder. Hij doet dat helemaal zelf. Ik heb daar verder geen inspraak op. Dat is ook niet nodig. Dus bij deze mijn dank. Het eind resultaat mag er zijn. Ik ben benieuwd wat er over 5jaar staat.

Hoe dit zo is ontstaan, daar moeten we een x aantal jaren voor terug. Ik zat een beetje doelloos te internetten bij mijn werkgever. Telindus in Utrecht. De zaken gingen niet goed. Ik had veel tijd over en kon vaak op internet. Ik zocht naar zaken over de CX en GL. Ik vond toen een heel klein internet pagina met iets in de strekking van we zijn nog aan het opstarten. Dat was de CX pagina. Ik heb toen iets gemaild van dat ik al wat verhalen schreef voor de silverwing club. Daar zit ik namelijk zelf in de redactie club blad. Dus ik had wel wat vrijblijvende informatie voor de CX site. Hiermee konden ze de toenmalige CX site voorzien van foto's en verhalen. Van het een komt het ander en zo is het verder gegaan.

Dan nog even een kleine beschrijving van mij zelf. Ik krijg vaak de vraag of ik een motorzaak ben. Neen dat ben ik niet. Ik heb gewoon een uit de hand gelopen hobby. Wie weet in de toekomst. Zal nog lang duren want ik werk nog steeds in hilversum bij de gemeente en zit daarnaast in onze eigen boeken zaak in biddinghuizen. Dus druk zat. Ik sleutel voor de hobby dus aan motorfietsen. Vooral GL maar ook heel veel cxén. Sleutellen heb ik door de boeken winkel op een lager pitje moeten zetten. Helaas. Maar omdat ik veel bezig ben met deze fietsen heb ik een aardig onderdelen voorraad opgebouwd en ervaring opgedaan. Daarnaast ook heel veel originele onderdelen opgekocht om voor mijn hobby te gebruiken. Dus vele mensen zijn al wel eens langs geweest om een onderdeeltje te komen halen. Maar daar gaat het hier niet om. Ik ben dus gewoon een doorgeschoten in mijn hobby. Heb dus geen motorfiets bedrijf en zal er dus ook voorlopig niet komen.


Goed ik laat het hierbij, en er komt vast nog wel een vervolg.
Mochten er nog vragen en of opmerkingen zijn, laat het me weten.
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver yvan
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 nov. 2007 10:18 
Zo zit jij dus in elkaar.

Leuk om weten !

Er zijn vast een hoop forumleden die elkaar enkel kennen van op de site.

Geen slecht idee om eens iets over jezelf te schrijven.

Wat dacht je van een nieuwe rubriek: "DE ONZEN waarin ieder forum lid iets over zichzelf kwijt kan.

Zo leren we elkaar beter kennen toch!

yvan

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 nov. 2007 10:40 | Aangepast door: voorbijganger 
Ik ken Marco idd van een onderdeel ophalen bij hem thuis.
Steeds was ik er op de Beemer omdat ik iets voor de Cx nodig had.

Dit soort fanaten is een uitstervend ras die had je vroeger meer dan nu.

De taalvouten dat had ik ook al gezien vond het echter niet nodig je daar via internet op te wijzen.
Een spelling controle op de computer haalt er veel uit, maar niet alles.

Gaaf makker dat jij je zo ook nog eens presenteert.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 nov. 2007 16:50 
Heey Marco,

Prima hoor die verhalen van jou! Ik begrijp waarom je graag een technisch verhaal schrijft over de motoren. Zelf doe ik dat ook graag op mijn eigen site, vandaar het begrip. Het is best leuk om een ander te laten weten hoe jij iets oplost of in elkaar knutselt. Uiteraard is het net zo leuk om mensen uit te leggen hoe hun hobby of vervoermiddel werkt, hoe het op een goedkopere manier zelf te onderhouden. Ik moet er niet aan denken voor ieder wissewasje naar een dealer te moeten, dan had ik mijn hobby al lang kunnen stoppen (of 2 motoren weg moeten doen :-( ). Maar door het technische advies van veel mensen zoals jij kunnen club leden meer zelf doen. Geweldig!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Junak
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2007 19:13 
Marco, ik hèb nog niet eens een CX, maar ik volg wel al jouw verhalen en tips op de voet. Ga er vooral mee door!!!
Ik ben lid van verschillende clubs, maar er zijn maar weinig mensen zoals jij waar de kennis praktisch beschikbaar is. Succes,

Junak

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 nov. 2007 21:57 
Marco,

Ik heb jou een paar jaar geleden leren kennen op de motorbeurs op je Silverwingstand als een vreselijk enthousiaste CX rijder en kenner.
Ondertussen heb je 2 blokken voor me gerepareerd en ik ken weinig mensen die zo bevlogen bezig zijn met hun hobby.
Geweldig dat je tussen de bedrijven door ons ook nog kunt helpen.
Ga door met je verhalen want daar leren we met z'n allen van.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Frans
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 nov. 2007 14:12 
Marco,

Hartstikke leuk dat je je voorstelt, men heeft nu een beeld van wie je bent en wat je doet. Wij zijn blij met de technische bijdragen. Het is altijd goed verzorgd en duidelijk omschreven. En, zoals je leest, wordt het zeer gewaardeerd!

Frans

Schrijver peter godon
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 juni 2008 10:49 
Frans
Dag Marco,
Ik heb nog maar pas geleden een cx van 79 gekocht en die heeft problemen met de cabs. Voor de rest ziet hij er écht als nieuw uit, 46.000km op de teller, propere blok, absoluut géén roest op uitlaten, goede banden...
Ik krijg mijn machine maar niet op punt.
Kan ik dan bij jou tercht voor onderdelen of voor goede raad?

Ik heb nooit een motor gehad. Ben ondertussen in de helft van mijn leven (50j) en ben de kriebels aan het krijgen. Ben ondertussen lid van een motoclub. (waarschijnlijk de milife crisis die mij parten speelt.)

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil met een oude motor rijden en ik krijg hem niet in orde.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 juni 2008 02:47 
Top marco. Houd het in ere. We (maar ik spreek voor mezelf) hebben veel aan de technische uitleg en als ik er niet uit kom kan ik je altijd bereiken. Mijn dank voor alle geboden hulp. Dit heeft ook (dankzij het nieuwe blok) mijn trip naar Schotland mogelijk gemaakt.

Greetzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 sept. 2009 15:59 
Grappig, deze link is voor mij ook weer nieuw, maar ik zelf kijk hier niet zo snel op. Dus wil je mijn aandacht / hulp of gewoon wat meer informatie, mail me dan: Marcobecker@zonnet.nl

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 aan, ui, aan ,uit aan, uit, aan, uit,

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven