Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

CX 500 Deluxe te koop / ruil evt mogelijk

 
Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2014 16:28 
Ben pas aan de CX en heb een mooie " Deluxe " gekocht uit 1978 schijnt vrij uniek te zijn. Zie mijn voorstel ronde van verleden week op het prikbord. Ondanks dat ik het een leuke en mooie motor vind, heb ik er nu na er een aantal keren mee gereden te hebben toch mijn twijfels over of ik deze motor lang zal houden.
Hij is mij wat licht, rijdt wel lekker, maar toch mis ik iets. Heb ook nog een mooi GS 750 en daar is het niet mee te vergelijken.
Mocht je interesse hebben dan is hij eventueel te koop. Heb je een goed ruilvoorstel met wat anders, wel oldtimer natuurlijk,dan sta ik daar voor open. Motor hoeft echt niet weg, en zou het het leukst vinden als ik er een liefhebber een plezier mee kan doen. Mijn vraagprijs is 950. Hierbij 2 foto,s , meer kan ik toesturen.
Groeten,

Mark
CX deluxe
Rock hard, Ride Free.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2014 16:51 
Jammer hoor, zo snel al. De CX is inderdaad geen powerbike. Ik heb een Pan European ST1100 naast de CX gehad. Ook dat is geen vergelijk. En toch kom ik altijd terug bij de CX omdat het een vergevingsgezinde en vriendelijke motor is met een kenmerkend geluid. Maar ieder zijn ding en ieder zijn keuze. Succes met de verkoop.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2014 18:49 
mark, dan heb je die tikgeluiden er snel uitgekregen of is er iets met de motor wat lastig is te repareren?
een beetje achterdocht kan geen kwaad. gr norby
nb

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2014 18:59 
Het is ook weer niet zo dat hij direkt weg moet, maar ik ken mijzelf wel een beetje, als het niet gelijk halleluja is , dan komt dat waarschijnlijk ook niet meer. Vind hem wel mooi om naar te kijken in de garage, en hij eet geen brood.
Rock hard, Ride Free.

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 mei 2014 19:10 
Hallo Norby,

De motor heeft nog steeds het geluid, dat ik plaats als nokkenaskettiing, bij stationair, als je gas geeft hoor je het niet meer. Volgens mij een heel normaal CX probleem, als ik op youtube kijk zie en hoor ik er meer die hier last van hebben. Doet verder niets af aan het rijgedrag van de motor.
Heb er gisteren een flesje motorpower 1 ingegooid, moet de hele tank nog leegrijden voor het juiste effect tegen het inhouden.
Had nog geen zin om de hele carburateur handel uit elkaar te halen.

Snap de achterdocht, gezien mijn bericht eerder, maar ik vertel gewoon iedereen wat de staat is, prijs komen wij altijd uit en is gewoon een hele mooie motor, met prachtig chroomwerk en nergens schade of roest.

Motor loopt verder prima, schakelt zeer soepel, koppeling is prima, en banden zijn nieuw,.
Rock hard, Ride Free.

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2014 21:26 
Om een idee te geven . Dit onderwerp gaat volgens mij precies wat er bij mijn motor is te horen. Je kan er in principe gewoon mee blijven rijden, en het geluid is ook niet oorverdovend, maar het is wel aanwezig.

Hier komt dit voor bij mede CX eigenaren.

http://hoc.createforumhosting.com/cam-chain-rattle-cx500-t3890.html
Rock hard, Ride Free.

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 mei 2014 06:41 
mark, ik heb hetzelfde meegemaakt met de silverwing bij stationair tikgeluiden bij een bepaald toerental, hoger dan niet meer.
Het bleek dat de ketting te lang was en wat aluminium wegschraapte.
Wel dermate ernstig om zo snel mogelijk te vervangen.
nb

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2014 09:33 
Ja jammer dat die CX en hier last van hebben.
Misschien ga ik hem nog open maken binnenkort of misschien wel een leuk klusje voor de winter. Hou ik hem als boodschappen motor. Moet zeggen hij is wel handzaam.
Mocht er niemand interesse hebben om de motor te kopen
Rock hard, Ride Free.

Schrijver norby
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 mei 2014 12:25 
mark,
dus ik heb de juiste conclusie getrokken dat je dit zelf ook al had ontdekt, dit is snel een reparatie van ong 300 euro dan ben je met je vraagprijs zonder reparatie al veel te hoog. Ik had eerst de motor laten repareren en dan verkocht, dan voorkom je dat een klant met veel ellende zit.
nb

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 mei 2014 12:44 
Het is niet zo dat ik de motor hiervoor weg doe.
Bood hem allleen maar aan voor een liefhebber, indien die er zijn , meeste motorleifhebbers doen alles zelf , als ik uitga van garage tarieven, dan zou ik de motor gratis moeten aanbieden. De motor is niet kapot, is supermooi. Hoef ook niet de hoofdprijs, alleen ik moet ergens beginnen met een vraagprijs, anders blijft er niets over.
Hierbij trek ik mijn aanbod dan ook in als er mensen zijn die denken dat ik iemand met een slechte motor wil opzadelen
Rock hard, Ride Free.

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 mei 2014 21:16 
Het geluid blijkt bij de fan vandaan te komen, en niet van een rammelende nokkenaskettiing.

Gelukkig maar.

Forte motorpower 1 doet goed zijn werk, trek hem nu weer door naar 8 a 9000 rpm, stottert af en toe nog een beetje, maar dat zal ook wel weggaan, gewoon meer rijden denk ik.
Rock hard, Ride Free.

Schrijver norby
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 mei 2014 22:40 
mark, heb dat ook meegemaakt, gewoon een nieuwe fan monteren en dan is die motor ook wel wat waard, 900 euro vind ik te veel eerder 600 a 700 euro, gr norbert
nb

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX 500 Deluxe te koop / ruil evt mogelijk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven