Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

>> Groepsaankoop IGNITECH - winteractie 2015

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2015 21:48 | Aangepast door: CxREW 
Beste CX-rijders,

Norby en ik (JiMi) organiseren een groepsaankoop voor de Ignitech CDI, zodat we een flinke korting krijgen. In dit topic vind je meer informatie. Ook kun je hier kenbaar maken dat je ook een exemplaar wilt hebben. Het topic is niet bedoeld voor discussies over de voors-en-tegens van de Ignitech.

Wat is de bedoeling
We zoeken mensen die samen 10 of meer exemplaren van de Ignitech CDI willen bestellen. Pas als we de 10 bereikt hebben vragen we jullie om te betalen. Pas na ontvangst van alle betalingen wordt de bestelling geplaatst. We willen de bestelling in december plaatsen, maar als we dan nog niet op de 10 zitten schuiven we de bestelling door naar een later moment. Als we al eerder op de 10 zitten dan gaan we ook eerder bestellen.

Wat is de Ignitech CDI
De Ignitech is de moderne vervanger van de originele CDI van een Honda CX500. Je kunt hem gebruiken als je originele CDI kapot is, of gewoon als reserve CDI voor op de plank. Maar het grote voordeel is dat je hem misschien ook kunt gebruiken als de spoelen van je stator slechter worden. Doorzoek het forum om uit te vinden of dat in jouw geval ook de oplossing is.

Welke type heb ik nodig
Voor de Honda CX500 heb je type DC-CDI-P2 nodig. voor andere modellen kan je een ander model nodig hebben. Als je aangeeft welk type je wilt hebben dan bestellen we die. Hieronder een afbeelding van de huidige CDI zoals die onder je zadel te vinden is:
Huidige CDI

Wat kost het
De Ignitech kost je 120,00 Euro + verzendkosten. De verzendkosten kunnen pas berekend worden als de omvang van de bestelling bekend is, maar zullen naar verwachting omgerekend 3,50 Euro per Ignitech bedragen. De Ignitechs zullen door Norby worden uitgereikt tijdens de stamtafel Veluwe. Maar op verzoek kan het ook verstuurd worden. Dat kost je dan uiteraard wel extra verzendkosten. Genoemde prijzen zijn onder voorbehoud.

Inbegrepen
De extra stekker die je voor de CX500 nodig hebt is bij de prijs inbegrepen. Je zult nog wel zelf iets moeten bedenken om hem op je (geschakelde) 12V van de motor aan te sluiten. Hieronder een afbeelding van wat je krijgt:
Ignitech

Het bedrijf Ignitech
Vanuit het verleden hebben we de ervaring dat het bedrijf slecht communiceert (bijv. matig reageert op emails). Echter men is van goede wil, ze zijn een betrouwbare leverancier en ze leveren een goed product. Ook in garantiegevallen zijn ze betrouwbaar. Daardoor durven wij wel weer zaken met hen te doen.

Onze verantwoordelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk als er problemen met bijv. de levering of productkwaliteit optreden. Ons doel is alleen om een lagere prijs voor jullie te regelen! Als je eventueel aanspraak wil maken op garantie (bij een defect product) dan dien je dat zelf te regelen met Ignitech. Wij doen dit geheel belangeloos en zouden het erg waarderen als jij een tegenprestatie levert, bijv. een ander clublid helpen met sleutelen of als vrijwilliger actief meedoen aan het volgende SJK-weekend. Want zo werkt dat bij een club.
webmaster (JiMi)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 aug. 2015 11:14 | Aangepast door: JiMi 
Tussenstand:

[1] dirk413 (1x DC-CDI-P2)
[2] Jaap de Visser (1x DC-CDI-P2)
[3] Roger (1x DC-CDI-P2)
[4] Kees de Jong (1x DC-CDI-P2)
[5] Andy (geen forum lid) (1x DC-CDI-P2)
[6] Wtuinman (1x DC-CDI-P2)
[7] Phoenicx (1x DC-CDI-P2)
[8] Hans Brune (1x DC-CDI-P2)
[9] Remco (1x DC-CDI-P2)
[10] JiMi (1x DC-CDI-P2 + extra 1x connector adapter CX500)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 aug. 2015 00:14 
ik doe zeker mee, noteer er eerst maar 1 voor mij!

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 aug. 2015 18:21 
Ik heb een CX500Z dus dan wordt het 1x een DC-CDI-P2.
Bedankt voor de te nemen moeite.
Gr,
Jaap

Schrijver CxREW
Admin 
#5 | Geplaatst: 31 aug. 2015 21:00 
Staat genoteerd heren, en bedankt.
Wie volgt?
webmaster (JiMi)

Schrijver Roger
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 sept. 2015 15:36 
+1 Voor mij (Roger J.)

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 sept. 2015 11:09 
+1 Kees de Jong.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver norby
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 sept. 2015 13:40 
jimi, volgens mij kunnen wij ze al eerder bestellen dan december, nog 6 deelnemers meer en we kunnen bestellen.
Ook mensen uit belgie , UK, enz kunnen meebestellen. Daar komt dan ongeveer 7 a 8 euro bijop voor aangetekend verzenden.
Het klopt wat kees ook al zei: de motor loopt mooier rond, start beter en volgens mij ook een krachtiger vonk aan de bougies.

Heb trouwens van de eerdere bestelling geen klachten gehoord van defecten, garantiegevallen enz.
Het is dus een degelijk produkt.
gr Norby
nb

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 sept. 2015 14:45 
Ik kreeg net een berichtje van Ignitech dat mijn zending onderweg is met Dhl.

Idd de communicatie dat zou beter kunnen, lees sneller, maar als ze antwoorden dan is het naar alle tevredenheid.

gr. Kees
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 sept. 2015 19:06 | Aangepast door: JiMi 
norby:
jimi, volgens mij kunnen wij ze al eerder bestellen dan december

Norby, het nadeel daarvan is dat mensen die ons pas in december weten te vinden, dan achter het net vissen. Het lijkt me daarom beter om gewoon tot december te wachten. Mocht het niet opschieten dan zal ik medio oktober/november ook een oproepje op het Amerikaanse forum plaatsen, want daar komen ook veel Europeanen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 sept. 2015 20:16 
jimi, ik ben het wel met je eens, dat zou jammer zijn.
Echter we kunnen nogmaals dan een oproep doen, het aanbod van ignitech geldt voor 10 ignitechs.
Wanneer we de 10 snel volhebben gaan we bestellen.
Dan hebben de mensen de ignitech nog tijdens de herfst.
Wanneer er dan nog belangstelling is doen we een herhaalde oproep van december.
Ik las iets van herhaalde aankoop binnen 1 jaar, er was geloof ik iets korting maar veel was het niet.
Dat lijkt me een fair en goed idee.
gr norby
nb

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 sept. 2015 13:00 | Aangepast door: JiMi 
Wat mij opvalt aan de foto hierboven, is dat er een tweepolige stekker (met blauw/blauw) bij zit. Op mijn eigen Ignitech ontbreekt die. Die schijn je te moeten aansluiten op de blauw/witte stekker zodat daar een last op komt te staan. Zonder die last schijnen de spoelen op de stator te kunnen doorbranden. Of zoiets... (ik heb niet zo'n verstand van electriek). Ik heb zeker een oude versie ofzo. Dus voor het behoud van mijn stator bestel ik een losse CX500 connector adapter.

NB. ter info: bij de bestelling van de cdi's zit de connector adapter erbij!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver norby
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 sept. 2015 22:36 
jimi, ik meende dat die voor de laag en hoog toeren spoel is, misschien kunnen we eens vragen daar.
nb

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 sept. 2015 18:29 
ik hbe interessen, maar moet eerst kijken of het wel werkt op mijn CX500C. Is een Amerikaanse versie. FF zoeken op de fora

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 sept. 2015 21:36 | Aangepast door: JiMi 
Over die blauw/blauwe stekker heb ik het volgende gevonden op het Amerikaanse forum:
'Those wires are there to put a load on the CDI stator windings if still fitted to prevent them from burning themselves out if unloaded.
This is because people with a functional stator have fitted the ignitech either as a pre emptive measure or because the CDI box died. After running the bike on an ignitech for a while and refitting a working CDI unit these stator coils are now found to have burned out while not being used. If you are running a G8 there is nothing to connect them to and they can be ignored.
' (bron)
Het komt er dus op neer dat als je een gezonde stator hebt en een Ignitech gaat gebruiken, je er verstandig aan doet om die blauw/blauwe connector aan te sluiten op de blauw/witte stekker omdat anders de spoelen v/d stator doorbranden. Je hebt die spoelen op zich niet nodig als je de Ignitech gebruikt, maar mocht je ooit willen terugkeren naar een gewone CDI dan kan dat dus niet vanwege die doorgebrande spoelen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 >> Groepsaankoop IGNITECH - winteractie 2015

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven