Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

synchroontester

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 sept. 2010 21:10 
weet iemand of dit wat is?

URL

Schrijver Ronald K
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2010 21:19 | Aangepast door: Ronald K 
Ja, staat er bij, het is een synchroontester om je carburateurs af te stellen zodat alles gelijk loopt.
Als die gelijk staan loopt je motor het best.

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 sept. 2010 21:19 
haha, bedankt voor bevestiging;)
dat wist ik.. bedoelde meer de kwaliteit van dit gevalletje.

of kank beter opzoek naar een andere

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 sept. 2010 21:37 
Waarom twijfel je aan de kwaliteit??
Wordt al jaren door Louis verkocht.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2010 21:41 | Aangepast door: Arcath 
dat is een positieve reactie;)
maar was benieuwd naar deze ten opzicht van carbtune..

zit er veel verschil in.. of kan deze net zo goed..

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2010 23:35 
Hoi Arcath,

vergelijken met Carbtune kan ik niet want die heb ik nooit gebruikt. Zelf heb ik ook zo'n setje, werkt goed voor mij. Maar als je wilt kopen,let op :

- bij Louis zijn ze nu ook in de aanbieding, maar dan voor nog een tientje minder! Ook na verzendkosten is dat goedkoper.

- je kan ook voor de helft van de Louisprijs mijn setje overnemen, ik was toch van plan een set voor meer dan twee cylinders te kopen.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 sept. 2010 10:46 
Aanverwant vraagje.

Ik rijd al ruim 19 jaar op dezelfde CX500. In die tijd heb ik meer dan eens het zaakje uit elkaar gehaald. Waaronder de carburateurs. Maar ik heb ze nog nooit en te nimmer gesynchroniseerd. Toch loopt hij als een zonnetje - stationair en bij hogere toeren. Dus rijst bij mij de logische vraag: hoe nodig is dat synchroniseren eigenlijk?

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 sept. 2010 13:42 
Als je het niet erg vind dat de ene cilinder wat harder werkt dan de andere is het niet nodig.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 19 sept. 2010 15:39 
@ Frans: das een leuk aanbod! waar moet dat ergens vandaan komen?

goed gesynchroniseert loopt de motor wat beter, beide cylinders werken even hard, iets hogere top. iets lager benzineverbruik..

als ze niet helemaal goed staan tsjah is geen ramp..

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 sept. 2010 16:23 
goed gesynchroniseert loopt de motor wat beter, beide cylinders werken even hard, iets hogere top. iets lager benzineverbruik..

Top: 175 (op de teller)
Benzinegebruik: 1:19 (normaal rijden).

Dusse...

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 sept. 2010 17:33 
>de logische vraag: hoe nodig is dat synchroniseren eigenlijk?

Valt meestal mee is wat ik tot nu toe bij CX-en gezien heb die vanaf km nul netjes verzorgd waren en niemand had geprobeerd de carburateur set te splitsen e.d. of gewoon eens aan dat schroefje te draaien.

Maar als de boel niet synchroon staat maar verder alles goed is merk je dat vooral onderin, pakt niet lekker op, meer rammels en trilling. Puur aan top vermogen gaat 't waarschijnlijk weinig uitmaken, maar een CXV blok loopt gewoon mooier als alles op beide cylinders goed en gelijk staat is mijn ervaring, en carbs synchen indien nodig -zelden- is daar een stukje van.

gr. Frans

@arcath : je krijgt een PB
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 20 sept. 2010 18:47 
Frans je probeerd toch niet iemand die voor jou karretje, antwoord gaat geven
Want je weet drommels goed hoe en waarom je dat moet doen
Wacht af of er iemand dit aan jou gaat uitlegen
groeten o.j.
P/S zoek even bij Techniek
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 sept. 2010 10:06 | Aangepast door: marcobecker 
synchroon is niet nodig. Het is namelijk een verkeerde aanpak. Ook ik zal nooit dat setje gebruiken. Reden is dat als er problemen met de carbarateurs zijn vaak aan het synchroon stellen wordt gedacht. Maar hier zit het probleem helemaal niet. Vaak is er vervuiling opgetreden in de carbarateurs en dienen die alleen schoon gemaakt te worden. Het leuke is dat je hiermee 90% van de gevallen oplost. Daarbij komt nog dat je de carbarateurs opties/blote oog gelijk kan controleren en eventueel als het nodig is synchroon kan stellen. Dus die meters zijn leuk, maar ik gebruikt ze nooit.


Mocht je dan toch willen meten, neem dan een plank en spijker daar een slangetje in een u vorm op. Bijde uiteinden lang genoeg houden. De U af vullen met lampen olie maar wel zo dat de U voor 50% gevuld is. Sluit nu de uit einden aan op je aanzuigbuizen van het blok, en kijk maar eens wat er gebeurd. Ik denk dat je versteld staat hoe het werkt en hoe makkelijk het is.
Voor al opletten bij starten, en gas geven. Let op je klepspeling, want die moet ook goed zijn.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arcath
Gast 
#14 | Geplaatst: 21 sept. 2010 13:49 
synchronizeren is dan ook geen probleem oplossende handeling.
het is het laatste wat je doet nadat je carbs zijn schoongemaakt.. de kleppen zijn gesteld.. dan ga je synchroonstellen..

in mijn geval ontkom je er niet aan omdat de carbs gescheiden zijn en momenteel gepolijst worden, deels gespoten en voorzien van nieuwe naalden en pakkingen.

@Marco: de methode met slang werkt ook wel, maar is qua materiaal bijna net zo duur(tenzij je wat hebt liggen).

Daarbij is je bouwplan niet volledig, er moet een potje/flesje tussen. dit dempt deels de boel(beter afleesbaar) en mocht in geval van (te) veel gas geven de vloeistof opvangen zodat deze niet in het blok komt.


m.v.g.

Remco

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 21 sept. 2010 14:51 
Synchroon is niet nodig. Het is namelijk een verkeerde aanpak. Ook ik zal nooit dat setje gebruiken. Reden is dat als er problemen met de carbarateurs zijn vaak aan het synchroon stellen wordt gedacht. Maar hier zit het probleem helemaal niet. Vaak is er vervuiling opgetreden in de carbarateurs en dienen die alleen schoon gemaakt te worden. Het leuke is dat je hiermee 90% van de gevallen oplost. Daarbij komt nog dat je de carbarateurs opties/blote oog gelijk kan controleren en eventueel als het nodig is synchroon kan stellen. Dus die meters zijn leuk, maar ik gebruikt ze nooit.

Marco, you're my man!

Groety Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 synchroontester

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven