Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Krachtverlies bij warme motor

 
Schrijver Thijs1986
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 aug. 2011 12:17 
Beste mede honda fenaten,

ik heb een vraagje, of eigenlijk een probleem waarmee ik al een tijdje bezig ben.

Mijn motor verliest kracht als hij warm is en ik in een keer het gas open trek (bijvoorbeeld om in te halen of wegrijden stoplicht) echter als ik gewoonb rustig aan gasgeef komt de motor gewoon op topsnelheid.

dit probleem doet zich niet voor als de motor nog koud is, de eerste 10 minuten ofzo dus.

hier heb ik een filmpje van wat er gebeurd en hoe het klinkt.

http://www.youtube.com/watch?v=vetwv2pxTNY

hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen! mijn e-mail adres is: Thijs_lubbers@hotmail.com

alvast bedankt,

groetjes Thijs lubbers

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 aug. 2011 14:32 
Wat opvalt is vooral dat het inhouden zo rond de 5000 toeren zit.

Waarscheinlijk je stator (dynamo).
gebruik de zoekfunctie op dit forum en je zult hier veel meer over vinden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 aug. 2011 17:51 
Hoeft niet per sé de Stator te zijn, het kan ook gewoon aan de CDI liggen. Even testen met een andere CDI.....

Harmony,
Hans.
( CDI vervangen is eenvoudiger als Stator vervangen)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Thijs1986
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 aug. 2011 18:19 
beste hans en arcath,

verklaardt dit ook dat dit fenomeen zich alleen voordoet met een warme motor?

bedankt voor jullie reacties!!

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 aug. 2011 20:03 
Ja het verklaart de reden dat dit gebeurt met warme motor. De stator/dynamo is in het blok ingebouwt en wordt normaal koel gehouden door de olie, aangezien iets dat warm wordt uitzet zal een breuk in de wikkelingen van de stator zich voordoen bij een warme motor. Om de een of andere reden gaan de spoelen voor de hoge toeren als eerste kapot. Is de motor afgekoeld dan maken de wikkelingen weer beter contact en is het probleem verdwenen.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver wannes
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 aug. 2011 05:48 
Ik heb dit overlaatst net het zelfde meegemaakt,het was bij mij wel op een ander toerental, ik dacht rond de 3000 toeren. Het was zelfs zo erg dat hij soms maar 90 km/u reed en zijn krachten totaal verloor. Ik heb mijn moto binnengebracht in de garage. Er zat vuil in de carburator, ze hebben een filter geplaatst tussen de benzinnetank en de carburator en de problemen zijn van de baan.

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 aug. 2011 14:26 
Vuil in de carbs denk ik in dit geval niet omdat hij het met koude motor wel goed doet. Een brandstof probleem is meestal niet temperatuur en toeren afhankelijk.


CDI zou ook kunnen en is makelijker te testen kwestie van iemand hier lief aankijken en ff omwisselen.

gezien het pas komt als de boel warm is, zoals Cosmar zo mooi heeft uitgelegt ben ik toch bang dat het de stator is.

Gr.

Remco

Schrijver wannes
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 aug. 2011 18:16 
Ik zou toch wel even de carburators nakijken, het probleem bij mijn moto begon steeds na een 10 tal km. als hij Koud stond ondervond ik er echt niets aan. en nu na € 100 aan garagekosten is hij al weer bijna twee maanden zonder problemen.
Ik heb eerst ook de cdi vervangen, daarna de bobijnen, dan de bougie koppen en uiteindelijk de koolstaafjes in de bougiekoppen vervangen door glazen zekeringen niets heeft ooit geholpen tot die carburators zijn gekuist en die filter is geplaatst.
In ieder geval als je het zelf kan kost het niets en is zeker niet overbodig.
Mvg
Wannes

Schrijver Thijs1986
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 aug. 2011 21:26 
hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties! ik ga van het weekend ff de carburateurs schoonmaken, en is er misschien iemand in de buurt van wellerlooi / bergen limburg die wil testen of het misschien de cdi is en ervaring heeft met deze vervangen?

groetjes thijs

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 aug. 2011 15:55 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Thijs, ik wil je uiteraard niet nodeloos ongerust maken, maar jouw klachten ljken echt exact op de problemen die ik een paar jaar geleden had. En het was toen helaas de stator/dynamo; een nogal veelvoorkomend probleem bij cx'en. De kosten vallen nog wel mee - een paar honderd euro - als je het zelf doet. Maar het is vooral een behoorlijke klus omdat het blok er onder vandaan moet. Succes en houd ons op de hoogte.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Thijs1986
Gast 
#11 | Geplaatst: 20 aug. 2011 12:49 
Ik zal jullie op de hoogte houden, nog een vraagje, kan ik hiermee doorrijden of is het verstandiger van niet? dan wil ik het blok van de winter er eigenlijk pas onderuit halen.

groetjes thijs

Schrijver toto

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 aug. 2011 19:39 
Ik dacht ook dat 't nog ff kon maar onderweg van Biddinghuizen naar huis gaf ie dus echt de geest. daar stond ik dus met 2 nieuwe stators in de tas en 'n blok met 'n kapotte stator onder de tank. Gelukkig niet te ver meer van huis dus vrouw kwam al snel toe de reskjoe.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Krachtverlies bij warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven