Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx doet helemaal niks meer..

 
Schrijver henkpieter
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 nov. 2013 11:49 
gisteren beetje aan het knutselen
Heb meerdere keren kortsluiting gemaakt met de accu..

Nu doet de cx niks meer. lichten weet ik niet, want die had ik nog niet aangesloten. Maar starten doet helemaal niks....

zekeringen bij stuur nagekeken, die zijn goed.
Accu is volgens mij ook niet kapot.
wat zou er nu dus kapot kunnen zijn?
spanningsverdeler?
groet Hp

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 nov. 2013 12:04 
Er zit ook nog een hoofdzekering bij je Accu (Spanningsregelaar) dat is een zwart rond kunstof kastje met een glazen zekering. Kijk daar eens naar......Gr....Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 nov. 2013 12:28 
hans heeft heel veel kijk hier maar eens

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/tech/techindex.html
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver henkpieter
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 nov. 2013 13:53 
zekering is nog heel bij accu..

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 nov. 2013 15:10 
Kortsluiting vindt een motor nooit fijn.
Ga een meten met een multimeter.
Begin eerst met de accu te meten.
Dan bij het contactslot als daar spanning op staat ga dan de zekeringen meten.
Kijk naar de dodenmans knop.
Als overal spanning op staat,
Zet dan vervolgens de meter op de plus en min van de accu en druk op de start knop.
Kijk of er een spanningen verschil is hij mag niet onder de 10 volt zakken.
En meet altijd een zekering hij kan heel lijken maar toch doorgeslagen zijn.
Succes
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 nov. 2013 18:03 
Wat Arno zegt; een zekering kan er 'heel' uit zien, maar toch niet goed zijn. Intern kunnen de contacten los zitten, weet ik uit eigen ervaring.

Daarnaast zijn de contacten waar de zekeringen in zitten nu ook niet meet de jongsten, dus ook daar kan er wat fout zitten.

Succes...

Harmony,
Hans.
( meten is weten, zeggen ze, maar weet wat je meet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver henkpieter
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 nov. 2013 18:30 
oke bedankt mannen
ga het geheel doormeten.
maar zou de spanningsverdeler kapot kunnen zijn? of heeft dat hier niks mee te maken?
ben echt een leek op het gebied van elektra...

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 4 nov. 2013 20:07 
Hallo, gaan de lampjes op je dashboard wel branden? Hoor je iets klikken als je wil starten?
Ik denk toch dat de hoofdzekering bij het startrelais kapot is.
Marcel. ( zie je pb)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 nov. 2013 20:10 
De spanningsregelaar KAN natuurlijk kapot zijn.
Maar ....!!

De spanningsregelaar zit tussen de dynamo en de accu, om ervoor te zorgen dat de accu niet met te veel spanning wordt opgeladen, waardoor de accu met bekwame spoed defect kan raken.

Als er nog spanning in de accu zit, te meten aan de polen van de accu zelf, dan moet er, mits de zekeringen nog goed zijn, ook spanning op de rode draad bij het contactslot staan, en als het contactslot goed is (ook dat kan stuk) moet er spanning op alle zwarte draden staan.

Rustig aan beginnen, het gedoe met de spanning is niet zo heel euh... spannend.

Harmony,
Hans.
( stroom kan spannend zijn , maar kan spanning ook stromend zijn ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 nov. 2013 21:18 
storing zoeken bij een cx pak ik dus heel anders aan.
Trek zwarte draad met witte streep los onder het zadel.
Dan pak ik een euro, en druk die op het start relai, boven op de dikke aan sluit punten. Starten maar!!!!!! lukt dat niet, loop dan de accu naa. Geef ook een paar klappen op de start motor met rubberen hamer.

Nu moet de gemiddelde cx500 met volle accu wel lopen.

Aks hij loopt, dan sluit ik zwarte draad met witte streep aan, en ga verder met storingen zoeken. Mocht de motor met het aansluiten van de draad uit vallen, dan meten met multie meter.

Tot zover red nec bil hilly cx500 starten.

groetjes marco,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver henkpieter
Gast 
#11 | Geplaatst: 23 nov. 2013 19:44 
Helemaal toppie opgelost door Marcel (Mast)
thanks !
mag slotje op

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx doet helemaal niks meer..

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven