Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stahlflex, waar welke?

 
Schrijver gompie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2006 13:02 | Aangepast door: gompie 
Daar mijn voorremslangen diepe inkepingen vertonen (van de droogte neem ik aan), wil ik deze vervangen door langere Stahlflex slangen (i.v.m. hoger stuur)
Maar op hun site ( http://www.stahlflex-center.de/Stahlflex/HondaSt/hondast.html ) staan zoveel soorten en maten dat ikzelf hier niet uit kiezen kan.
Advies, bitte...!

h.g. Dirk (die door al die slangen het bos niet meer ziet...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2006 13:42 
Ik heb destijds gewoon bij een motorzaak universele slangen gekocht met losse aansluitingen. Die kun je er vrij eenvoudig zelf opzetten. Ik weet de prijs zo niet meer, maar volgens mij was dat toen aanmerkelijk goedkoper dan de officiele honda-remslangen.

Groet Marcel

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2006 14:44 
En ik maar moeilijk denken...
'Gaan we dat doen, bedankt!
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2006 15:57 
heb je al eens geinformeerd wat die staalflexslangen kosten?
ik denk dat je je doodschrikt.
'gewone'slangen remmen goed genoeg.
cx-groet, theo.

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2006 16:01 
Hey Dirk,

Als je het over de PhoeniCX hebt: die heeft al 1 staalflex, en die is door mijn motorzaak gemaakt, van de rol af en twee aansluitinkjes erop! Dat stukje koste toen geloof ik iets van 35 gulden! Zit al jaren! En inderdaad, de PhoeniCX heeft nog nooit nieuwe slangen verder gekregen, dus die hebben sinds 1978 hun geld wel opgebracht!. Stuur je me nog eens een foto van mijn ouwe liefde na de Extreme Makeover?
Geef haar nog een aai van me...
Groeten
Ray ( die blij is dat oude liefde niet roest en alleen de slangetjes een beetjke scheuren...)

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2006 17:05 
wat ik op de link gezien heb moet je deze hebben (Honda CX 500 C PC01 80-87 3 3 85,95 EUR ABE) de cx c had al een hoger stuur dus dan klopt de lengte . Zat zelf al aan hel brakelines te denken maar deze zijn ook niet zo duur.
cosmar (die harder wil kunnen remmen dan hij rijden kan)

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 sept. 2006 17:25 
Dirk, wil je niet informeren naar de prijs van staalflexslangen? Je mag niet het risico lopen dat je je doodschrikt, zou een ernstig verlies betekenen voor CX- minnend Nederland (en de rest van Nederland).

Gea

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 sept. 2006 17:33 | Aangepast door: Floris 
Ik vind dat Dirk zeer verstandig bezig is wanneer hij overweegt om ingescheurde rubber slangen te vernieuwen.

Dirk: je moet inderdaad hebben wat Cosmar omschrijft namelijk de 3-delige voor de CX500C. €85 is een zeer schappelijke prijs. Helaas hou je dan 1 slang over, want zoals Ray beschrijft zit er al een staalflex vanaf de rempot naar de verdeler. Nou, dan neem je die toch mee naar de eerstvolgende onderdelenmarkt?
Wat je ook kunt doen: even bellen met MotorXtra. Dan bestel je alleen de onderste 2 slangen en die mag je dan ter plekke en onder begeleiding van een monteur zelf erop schroeven.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 sept. 2006 19:25 
Ik heb ze laten monteren bij een motor zaak een was voor drie stalen leidingen en montage 80 euro`s kwijt dit was 20 euro duurder dan de normaleremleiding.
Maar de stalen remmen wel een stuk beter.

Ben

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 sept. 2006 19:25 | Aangepast door: ben bons 
Ik heb ze laten monteren bij een motor zaak een was voor drie stalen leidingen en montage 80 euro`s kwijt dit was 20 euro duurder dan de normaleremleiding.
Maar de stalen remmen wel een stuk beter.

Ben (oeps een maal te veel geklikt)

Schrijver jost

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 sept. 2006 21:27 
Zelf rij ik (met grousje) met zelf gemaakte staalflexleidingen. Bij de dealer werd verteld dat deze niet goedgekeurd waren omdat ze bij niet goede montage los konden raken van de koppeling!!!! of konden gaan lekken. Na montage heb ik er een nacht de lijmtang opgezet om de dichting te testen.
Bij Louis.de is een (geklonken) setje voor de C te koop voor € 134,95. Dus € 85,- is dus mooi niet duur :)).
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 sept. 2006 10:05 
Een setje Goodridge staalflex remleidingen kost normaal net evenveel als de originele bij de Honda boer. Gaat langer mee en remt beter.
Ik zou zeker voor de staalflex gaan.
Op veiligheid wordt best niet bespaard.
Groeten, Jörgen

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stahlflex, waar welke?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven