Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vermogen???

 
 
Pagina  Pagina 1 van 5:  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver startweer
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 maart 2007 21:43 | Aangepast door: Admin 
Vandaag een prachtige dag, dus Harry moest dringend uitgelaten worden. (En ik ook.) Ging prima, leuk gereden, mooie dingen gezien: 17 motoren, 3 ooievaars en 2 kamelen. Op de weg weer naar huis deed Harry een beetje vreemd. Trok niet echt lekker door. Een lege tank kon de oorzaak niet zijn, ik had eerder die dag getankt en pas 90 km daarna gereden. Hij ging steeds minder toeren maken, dus wilde ik terug schakelen. Dan laat je dus het gas los, toen stopte de moter. Koppeling op laten komen, gas erbij, hik, hik en weer lopen. Weer minder toeren, zelfde verhaal. Op een gegeven moment stond ik dus stil langs de weg. Starten was geen probleem, maar hij ging steeds minder toeren maken. Gestopt langs de weg, wegenwacht gebeld (ik ben tenslotte niet voor niks lid). "Waar staat u, mevrouw, in welke plaats?" "Geen idee, dat vertelt mijn GPS er niet bij." Ik kwam er uiteindelijk achter waar ik was en de wegenwacht kwam. Die begon over oude benzine, en na het winterseizoen weer beginnen. Maar ik heb geen week stil gestaan, dus dat is het ook niet. We kwamen er niet uit en ik ging mee naar een plaatselijke garage. Daar werden de carburateurs doorgeblazen. We merkte dat, als Harry even had stilgestaan, dus zonder te starten, hij goed begon, maar dan moeilijk ging doen in de 3e of 4e versnelling. Als 'ie eenmaal moeilijk deed, wilde hij bijna geen toeren meer maken, tenzij de versnelling in vrij stond, dan kon je gas geven tot de vlammen uit de uitlaat kwamen (maar dat is een andere tak van motorsport). Ik ben dus met een gangetje van 8,8 km per uur (volgens mijn gps) naar de garage gereden. (Hierbij maak ik nog aanspraak op de prijs voor het langzaamrijden: ben niet met de voetjes aan de grond geweest.)
Ze zijn daar 2 uur bezig geweest, toen zijn Harry en ik met een auto naar huis gebracht.
Wat is er nu aan de hand?? En hoe moet het opgelost worden?

Gea (niet blij)

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 maart 2007 21:51 | Aangepast door: Ray 
Benzinekraan verstopt!
Groetjes
Ray( die weer terugdenkt aan het ouwe lel...)

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 maart 2007 22:03 
Néh! Is gecontroleerd, evenals luchtfilter (oké).

Gea (die weigert aan sommige dingen terug te denken :P)

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 maart 2007 22:18 
Hoi Gea,

Loopt de motor heel erg heet? Als dat het geval is dan raad ik je aan om even de olie af te tappen om te controleren of er geen koper uitstraalt. Als de motor gewoon op een nette temparatuur blijft controleer dan eens de bobines . Deze kunnen ook nog wel eens opspelen.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 maart 2007 22:27 
Néh, niet heel heet. Bobines kan ik naar kijken, en dan? Wat kan ik daar aan zien/ meten?

Gea (blij met meedenkers)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 maart 2007 00:32 
Ik vind het moeilijk om er zo iets zinnigs over te zeggen. Ik ga er daarbij van uit dat de gemiddelde wegenwachter ook niet op z'n hoofd is gevallen.

Blijft Harry wel op twee pitten lopen? Nieuwe bougies doen soms wonderen. Misschien dat de tank vacuum trekt, doordat het ontluchtingsgaatje in de tankdop verstopt is geraakt.

Mocht ik mezelf morgen kunnen vrijspelen, offer ik me wel op om de hele lange dijk van Deventer naar Zwolle af te rijden (wat een straf...). Geen garantie!

Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2007 08:45 
Gea het kunnen heel veel oorzaken zijn
Maar Roelof weet van wanten en motoren
Dus wij wachten met spanning af wat een CX nu weer bedacht heeft
Zoekse Ouwe_jan die er klein van wordt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver startweer
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 maart 2007 14:54 
Zojuist heb ik Roelof met beide zonen uitgezwaaid. Hij reed de straat uit toen ik op de fiets de straat in kwam. Ik had vandaag nog niet op de site gekeken, wist dus niet dat hij plannen in die richting had.... Gelukkig liepen we elkaar dus net niet mis.
Oké, Roelof's diagnose: een prostaat probleem (te weinig benzine), geen reden voor noodslacht.
Kijk, dat is nog eens goed nieuws op een mooie zonnige zondag als je net uit de kerk komt! Roelof stelt voor om het tankfilter (in de benzine tank) schoon te maken en evt. de carburateurs. Hij is er van overtuigd dat het met een paar uur werk opgelost is.
Dat ik vandaag niet kan rijden, is wel overkomelijk, nu ik weet dat hij wel weer op de weg komt. Wordt vervolgd dus....

Gea (weer blij)

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 maart 2007 14:58 
gea het klingt my wat bekent in de oren en bij mij was het toen de stator.
misschien dat die dus nagekeken kan worden zo gebeurt en dan is er in iedergeval weer 1 ding weg te strepen.
veel succes cosmar (die vandaag lekker weg geweest is, rondje peel en maas)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver startweer
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 maart 2007 15:00 
Hai Cosmar,
Volgens de deskundigen is het niet de stator, omdat hij in vrij wel veel toeren maakt.
Bedankt voor het meedenken!

Gea

Schrijver startweer
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 maart 2007 16:45 
Wilde ik even langs de dijk lopen (je blijft met dit weer toch niet binnenzitten), kwam er een CX de straat in rijden. Aangezien ik de enige CX-er in mijn dorp ben, was ik verbaasd. CX stopte en er kwam iemand uit de helm die ik nog nooit gezien had. Hans (harmony) had bedacht dat hij even kwam kijken naar het probleem. We hebben het er even over gehad, hij was er ook van overtuigd dat het opgelost kan worden.
Meeleven en meedenken doet me erg goed! Mijn conclusie: ik moet en zal CX blijven rijden, want zo'n club vindt je nergens anders!

Gea (steeds blijer)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 maart 2007 18:45 
Ik heb even naar het probleem gekeken, maar veel verder kan ik niet komen. Wel morele steun gegeven, want als je CX op apegapen ligt, of tegenstribbeld, of even geen zin heeft, ja, dan maak je moeilijke tijden door.
En ik spreek hier uit ervaring !

De door Roelof aangedragen oplossing klonk mij zeker goed in de oren, en als ik wat meer tijd had gehad dan hadden we even de benzine tanks kunnen wisselen om even snel te testen.....

Maar helaas had ik zoveel tijd niet.

Maar goed, Harry en ik hebben kennis gemaakt. Een CX met zo'n geschiedenis moest ik even leren kennen.
En de koffie was ook lekker....

Harmony,
Hans.
( weer een hoop km-ervaring rijker )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 11 maart 2007 20:11 
Gea,

laat Roelof ook gelijk een andere (goede) CDI bocx meenemen.
Verdenk toch de condensatoren in dat ding.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 11 maart 2007 20:41 
Ik denk niet dat het de CDI is, maar met een extra exemplaar kom je daar gemakkelijk achter. Fijn dat er zoveel mensen meedenken/doen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 11 maart 2007 23:18 
Als je vanaf stationair wel toeren kunt produceren maar rijdend niet dan zou het heel goed kunnen zijn dat er in het ontstekingscircuit een condensator doorslaat.
Die dingen kunnen m.n. als ze ouder worden (en dus de isolatie poreus) de spanning niet goed meer vasthouden. Zeker als van de ontsteking 'werken' wordt gevraagd neemt de stroom als de condensator wordt ontladen vaak de makkelijkste weg en dat is zo snel mogelijk naar de massa. En dat hoeft dan niet de bougie te zijn. Als er dan reeds lekstroom is dan wordt de vonk nooit echt krachtig en wil de motor dus niet echt werken.

Bij mijn oldtimer motoren is dit een best bekend verschijnsel. Of de contactpunten gaan onvoldoende open (om een krachtige bougievonk te kunnen produceren), maar de CX heeft geen contactpunten, of de condensator slaat door.
In de CDI box zitten 2 condensatoren (voor elke cylinder 1) dus my best guess, de CDI box even omwisselen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 1 van 5:  1  2  3  4  5  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vermogen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven