Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

klappen in de uitlaat

 
Schrijver udent

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 april 2008 21:16 
Nu heb ik eens een vraag voor de techneuten onder ons...
Na de carbs goed afgesteld te hebben volgens de boeken, en met vacuum meters de synchronisatie uigevoerd te hebben, klapt de rechter cilinder nog steeds.
Wanneer ik op snelheid het gas dicht draai, hoor je een luide knal uit de uitlaat. Blondie klonk dit heel bekend...
De motor heeft nieuwe koppakkingen, en de kleppen zijn goed gesteld.
De kleppen zagen er ook als nieuw uit. Motor loopt verder fantastisch, ook op een cilinder lopen beide cilinders keurig door .
Wanneer de inlaat valse lucht zuigt heb je dat ook, maar de verbinding tussen carb en cilinder zijn goed dicht .wat kan dit nog meer zijn??
reacties zijn welkom, gr Theo.
theo cx ds

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 april 2008 21:23 
Ik dacht dat het meer te maken had met het uitlaatsysteem wat niet helemaal goed gasdicht is
als je zeker weet dat de kleppen (uitlaat) goed staan
die van mij zijn aan een stelbeurt toe )bijna 6000 km
en als ik ineens het gas dicht draait ploft hij een enkele keer ook wel eens

gr Arnold

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 april 2008 22:04 
Hoi Theo ik ga met A.Koopmans mee mij is in de garage geleerd (automobielen trouwens en zeker 41jr. geleden) dat als alles volgens het boekje is afgesteld plus aanzuigkant alles keurig gasdicht is, zit er een heel klein gaatje (niet goede afdichting)in het uitlaatsysteem voor de dempers. Als het te veel aan benzinegasmengsel zou zijn zou je het aan het gebruik kunnen merken plus ik denk niet dat het aan een vacuumzuiger van de carb. ligt want dan zou hij ook tijdens versnellen eens een keer moeten hikken.
groeten beussie.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 april 2008 08:27 
Knallen bij afremmen op de motor, is altijd een te kort aan brandstof. Dus er moet meer brandstof aangevoerd worden. Hiervoor heeft honda het membraampje gemaakt wat zorgt dat bij extreme onderdruk extra benzien wordt vrij gegeven.

Membraam zit aan de zijkant carbarateur. In de regel zitten hier 4 gaatjes in gesleten. Vaak is dat nog geen probleem. Maar, het kan ook zijn dat het membraam vast zit, en of het ontluchtings kanaaltje en het membraamdekseltje dicht is.

Echter als de uitlaat in de loop der tijd gewijzigd is heb je altijd een te kort aan brandstof. Dus andere dempers kunnen al een probleem geven.

Wat kun je doen, steld de c02 schroef gewoon wat ruimer af. Dit zou het probleem kunnen verminderen. Werk dat niet, en je weet zeker dat alles goed is en schoon is, zou je nog eens naar de onsteking kunnen kijken en die goed afstellen. De luchtspleet heb ik het dan over. Dan, heb ik nog een vraag, welk type luchtfilter heb je? Als deze heel schoon is en nieuw kan het ook een probleem geven. En dan natuurlijk de bougies nog. Ik weet dat er twee type´s aangegeven worden voor de CX/GL650. Het staat er zelf bij (voor snelweg rijden). Kijkj hier ook eens naar.
Ik weet helaas de nummers niet uit mijn hoofd.

Hier zal je het mee moeten doen, ik heb namelijk geen andere iedeen wat het zou kunnen zijn.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 april 2008 09:27 
Theo voor jou klaptol of Bromtol
NGK -DPR8EA-9 maar dan wel de punten afstand op 8 m/m doen
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 april 2008 13:10 
dan heb ik het over de NGK -DPR9EA-L,,,,

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 april 2008 18:36 
Volgens mijn motorboer kan een geringe ondichtheid van het uitlaatsysteem de klappen veroorzaken omdat er daardoor dan wat extra lucht aangezogen wordt hetgeen de overtollige benzine doet ontsteken.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 april 2008 20:28 
Theo, dat geklapper wat blondie meent was met de BMW K100 en die had idd een ondichte uitlaat Voor de demper
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver udent

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 april 2008 22:40 
iedereen bedankt voor de info, OJ , 8 mm lijkt me erg veel maar ik zal maar 0.8 mm aanhouden.
wat ik ga doen:
1 uitlaatsysteem controleren op dichtheid.
2 nieuwe bougies bestellen en monteren.NGK -DPR8EA-9
3 motor loopt 1;20 dus is erg zuinig , te zuinig??ja Puk dat klopt.
4 membramen vernieuwen, is tenslotte al zo oud als de motor zelf denk ik
theo cx ds

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 april 2008 23:26 
Andere carbs doen vaak wonderen bij een dergelijk euvel !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver zealot
Gast 
#11 | Geplaatst: 25 april 2008 10:39 
ik hjad ook klappen uit de uitlaat bij een xl500, bleek dat 1 van de 2 bochten niet goed op het blok aansloten

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 april 2008 18:48 
Kijk ook de binnen pijp dan even na, deze wil ook wel eens los liggen in de buiten bocht.
En dan de bougies nog, het is geen 9 op het eind maar L op het eind.
Ik heb dat vaker gezien, waarom die 9 steeds terug komt, ik weet het niet. Het is dus L
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver scsirob
Gast 
#13 | Geplaatst: 26 april 2008 21:23 | Aangepast door: scsirob 
Weet je dat heel zeker, Marco? Op de NGK site kan je specs van bougies opzoeken. De -9 versie bestaat wel (zie: URL ) maar de -L is niet bekend..
Groeten,
Rob

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 april 2008 08:18 
Ik zal vanmiddag nog eens even de zaak na kijken, maar ik weet vrijwel zeker dat ik het juist heb.
Ik bestel ze zelf namelijk ook met de L aan het eind. Als het even wil, kijk ik vanmiddag in de honda boeken om het een en ander nog na te lopen. Ik zit nu namelijk in de boeken winkel, en heb geen honda boeken bij de hand.
groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 29 april 2008 14:24 
Ik heb er even een nieuw berichtje van gemaakt, en Ouwe Jan had gelijk.
Dus, mijn fout, ik had het over de GL500 modellen.

Kijk even bij juiste bougies,,, techniek.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 klappen in de uitlaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven