Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koelfan loshalen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2008 18:25 
bij het demonteren van m'n schade motor, stuit ik op de koelfan waarvan alle schoepen zijn afgebroken. hoe krijg ik die van de as af? soort poelietrekker naar mijn idee maar die heb ikke nie....

ben benieuwd naar de tips...

andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2008 18:27 
t'is een gl 500d uut 83'

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 sept. 2008 18:36 
Normaat draai je in het hart van de fan een bout met fijndraad, de steekas van het voorwiel is ook goed. Er bestaat een speciale trekker voor dit soort dingen, maar die heb ik ook niet.
Als de fan toch al naar de kl*t*n is, is het wel het veiligste voor de motor om met de drevel voorzichtig de aluminium ring op de as door te slijpen.
Pas op voor tips als "geef er wat flinke tikken op", je zou wel eens dikke pech kunnen hebben.
Succes, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 sept. 2008 18:44 
steekas van voorwiel zelfde draad? da's dan een gouden tip naar mijn idee!
thnks daniel!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 sept. 2008 19:11 | Aangepast door: ouwe_jan 
Dreester en anderen CX rijders kijk eens bij zoeken NAAST statenstiek dan zal je heel wat vragen beantwoord zien groeten Ouwe-Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver dreester
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 sept. 2008 19:40 
inderdaad OJ, er blijkt dus verschil te zitten in schroefdraad. bij de een wil het wel met de steekas en bij de ander niet. zou dat met de bouwjaren te maken hebben of zijn er gewoon verschillende type's koelfanschroefdraden?

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 sept. 2008 19:40 | Aangepast door: voorbijganger 
Jaah in mei had ik ook met dit probleem te maken, zoek maar ff op voorbijganger dan kom je dit probleem ook tegen.

het onderwerp is "sissend tot stilstand" en "Plaatjes waarom de Cx sissend tot stilstand kwam"

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 sept. 2008 14:04 
update:

heb de steekas van voorwiel geprobeerd maar schroefdraad is te klein.
heb nu de kapotte fan helemaal "gestript" en heb nu alleen een ronde bus nog om de as zitten. ook deze zit muurvast. nog meer tips?

groeten Andre

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 sept. 2008 14:46 
heel voorzichtig met een dremel inslijpen
daar door word het metaal warm en zet uit daarmee lost hij zichzelf al op als je hem bijna doorhebt zal hij makelijk loskomen

gr Arnold

Schrijver dreester
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 sept. 2008 14:48 
zal ik doen arnold, kapot is ie toch al. maar nu de fan van de donorfiets. die zit ook muurvast. denk dat ik maar origineel sleuteltje haal bij de dealer....

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 sept. 2008 15:15 
bout m14 x 1,5 in alu vast draaien klap op zijn kop ,los

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 sept. 2008 17:03 
@kuipwillem,

zoiets las ik ook al via de zoekfunctie. maar beschadig ik dan niet het schroefdraad op/in de as?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 sept. 2008 17:58 
PLAATJE
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 sept. 2008 21:31 
Zo kan hij inderdaad de kapotte erafhalen Floris, maar om de reserve zo te behandelen is minder...
Ik weet dat er bouten bestaan of te maken zijn zodat je bv. die M14 x1.5 er helemaal in draait, en dan een boring in diezelfde bout met een soort drevel erin waar je dan een tik kan op geven.
Grtz. Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver dreester
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 sept. 2008 21:38 
ik zat vroeger in de fietsenhandel en bedenk me opeens dat er crankafnemers waren die misschien ook wel in het schroefdraad van de koelfan passen... ik ga es ff wat proberen....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koelfan loshalen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven