Nu heb ik het weer gedaan... ;-), over een wedstrijdje heeft Coen het gehad. Ik heb alleen gezegd dat hij geen ouwe lul is en dat hij op een hele boel vlakken nog een jong ding is.
Ja ik moet ook steeds kijken wanneer we onze mobiele eenheid onder de carport staat.
Ik wil ook geen kwaad woord horen over de Deauville. Sinds gisteren weet ik dat ik de meest juiste beslissing genomen heb. Deau-tje is gewoon de vernieuwde CX.
Op de site van Promotor kwam Coen de volgende tekst uit 2002 tegen
Lees:
'Het verhaal van de Deauville begint zo'n tien jaar geleden. Honda's succesvolle CX-serie liep op zijn eind en er werd naarstig gezocht naar een opvolger. Die rol werd toebedeeld aan de NTV Revère, een nogal sober uitgevoerde V-twin. Maar de cardanaangedreven NTV kon niet aan de verwachtingen voldoen. Het prijsverschil met de CX was te groot waardoor de calculerende motorrijder zocht naar een goedkoper alternatief. In 1998 probeerde Honda het tij te keren door de NTV te voorzien van een volle kuip en geïntegreerde koffers. Inmiddels leven we vier jaar later en in die periode hebben we nauwelijks iets vernomen van de Deauville, die door Honda's dochter Montesa in Spanje wordt gebouwd. En zo ineens staat er sinds het afgelopen voorjaar een nieuwe Deauville in de showroom te gloren, die wel motorrijders weet te overtuigen.'Daar komt nog bij dat de Deauville zowat niet stuk te krijgen is. Tenminste als je de ervaringen van blokgenoten die rijden op de Transalp en de Shadow moet geloven. Het hart van de Deauville is hetzelfde als dat van de Shadow(ik heb dus een kruising tussen een CX en een Shadow !)
De koper van een Deauville is forens of toerrijder. Of allebei' (Klopt ook volgend mij.)
Het is wel zo dat ik op de weg met verschillende ogen word aangekeken. Wanneer ik op de CX rijd lijken de mensen die in de auto zitten toch meer respect voor het motorrijden te hebben dan wanneer ik op de Deauville zit. Ze zien de Deauville eerder voor een 'racemonster' aan dan de CX.
Lieke (die het wel moeilijk vindt om te kiezen welke motor nu het lekkerst rijdt.Ze rijden op hun eigen manier anders lekker!)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.