Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Zwitserland zet streep door oldtimers

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 dec. 2010 10:07 
Zwitserland wil alle steden de mogelijkheid bieden om milieuzones in te richten. En als de Zwitsers zoiets plannen dan doen ze dat grondig. De milieuzones gelden niet alleen in de binnensteden maar zullen ook komplete gebieden beslaan. Het wordt allemaal echter nog erger. In de plannen staat dat benzineauto's van voor 1 oktober 1987 geweerd moeten worden, voor dieselauto's maken ze het nog bonter: een diesel van voor 1 januari 2001 is in Zwitserland vanaf herfst 2011 niet meer welkom.

In de plannen wordt geen enkele uitzondering benoemd. In Duitsland is bij het invoeren van de milieuzones rekening gehouden met oldtimers, die gezien hun kleine aantal, nauwelijks een belasting vormen in de steden. Hierdoor kunnen oldtimerevenementen gewoon doorgaan. In Zwitserland kunnen de oldtimerbezitters hun auto in de garage laten staan. Ze mogen er straks de zones niet mee in, waardoor het gebruik van de oldtimers praktisch onmogelijk wordt. De beroepstermijn verloopt al op 26 november 2011, maar ondanks de vele protesten van oldtimereigenaren ziet het er somber uit. De Zwiterse tegenhanger van onze Fehac, de FSVA (Fédération Suisse des Véhicules Anciens) heeft de handschoen inmiddels opgepakt, maar zover bekend nog een succes kunnen boeken. Als de Zwitsers de huidige koers vasthouden is Zwitserland straks het eerst land ter wereld dat er voor heeft gezorgd dat oldtimers definitief naar het museum zijn verdwenen.

En nu vraag ik mij af of dit ook voor oldtimer motoren geldt of gaat gelden.

Ben blij dat ik dit jaar nog een keer in het mooie Zwitserland op vakantie ben geweest maar ik ga niet een nieuwe auto kopen voor de Zwitsers.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 dec. 2010 13:38 
Ik ben een groot voorstand om alles kapot te maken van wat de gwone burger heeft. Hierdoor komt er vanzelf een revolutie. Hoe eerder hoe beter. Ik heb er ook zin in.

U begrijpt dat ik dit natuurlijk niet bedoel. Maar ik ben bang dat wij mensen slaaf zijn van de top die nu aan de macht is. Het geld verslindende eurpese unie. Weg er mee.

Laat de mensen met rust, en ook zeg ik tegen iedereen, laat je horen, en kijk verder dan dat je neus lang is.
Durf er voor je zelf te zijn.

Het wordt tijd voor een ander denken en doen. Laten we de mentaliteit veranderen, en de wil tonen om er iets van te maken. Laat de elende achter je, en kijk verder. Bouw aan een goede toekomst voor je zelf, en laat de suppermachten in de kou dtaan.

Groetjes Marco, die nu depricief is..
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 dec. 2010 14:12 
Als ik het bericht van Sieds letterlijk neem, dan hoeven we ons echt geen zorgen te maken.

Want het enige dat er staat is dat steden "de mogelijkheid geboden wordt om milieuzones in te richten", meer niet. Dat kan dus betekenen dat een gemeente in een bepaalde (uitzonderlijke) situatie een milieuzone mag inrichten. Maar het hoef niet te betekenen dat heel Zwitserland een milieuzone wordt.

Misschien kan Sieds een bronvermelding plaatsen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 1 dec. 2010 14:51 
Dit bericht is te vinden op "oldtimer nieuws" en staat ook op de site van de Volvo klassieker vereniging.
Zwitserland en oldtimers
@Marco, niet zo pessimistisch, en Zwitserland is geen lid van de EU..
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 dec. 2010 16:29 
Ik zie nog wel een voordeeltje in de Zwitserse plannen....

Daar kan je strax goedkoop een oldtimer op de kop tikken!!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 dec. 2010 11:08 
Er zijn meer en leukere landen dus geen probleem en ik lees voornamelijk over blikken dus blijven wij toch vrij van de ellende

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 dec. 2010 11:16 
zwitserland, das dat land waar ze nog een grens hebben. daar kwam ik achter toen ik van de zomer erdoor reed (ja reed gewoon door) en ze keken me na, ben niet achtervolgd maar ze gaven met passeren ook geen stopteken?

toen ik het in de gaten had was ik ze al voorbij,ze stonden daar ook met zijn 2e te kletsen en te kijken naar mij toen ik kwam aanrijden

groetjes werner (weet dat iedereen altijd kijkt, daar kijk ik niet meer van op)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 dec. 2010 17:01 
Dat is inderdaad de 'charme' van Zwitserland, je hebt nog grenscontrole en een ander betaalmiddel dan de euro, wat mij meer het gevoel van 'buitenlandse vakantie' geeft dan andere europese landen.

Terzijde: afgelopen zomer hebben wij op de Gotthardpas de koppakking van onze (12 jaar oude) auto lekgereden. Heel verhaal, zal ik hier besparen ...

Maar terug naar het onderwerp: één van de dingen die ik ooit gedaan wil hebben is met de CX 'een ijsje halen' op de wandelpromenade van Lugano.

Wellicht komt het ervan, al is 'tie van '84 ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 dec. 2010 10:50 
Het moet niet gekker worden.
Nou dan is de planning om naar fam in lugano te gaan toch goed komende zomer. Bus is diesel uit "99, dus de laatste kans om het te doen.

Dank Sieds voor dit bericht, kunnen we er op anticiperen.

Adiõs pjot.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zwitserland zet streep door oldtimers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven