Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Mijn broer had er ook zo één!

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Arcath
Gast 
#16 | Geplaatst: 5 jan. 2011 17:52 
Nooit zelf een brommer gehad, bij school stond voornamelijk scooter volk hier en daar een brommer met zoveel plastic dat het er niet ver van af zat..

Dus alles op de fiets! en op mijn 20e motorfiets! en eerste motor de gl500.

nu twee jaar later(ja ben een broekie;)) toch aan de brommer en wel van een vriend een Kreidler Florett in top staat geheel orgineel, is toch wel heel erg leuk!

daarom besloten dat ik de Zundapp ks50 van mijn oom ga opknappen voor een tocht naar berlijn met 2 concurrenten^^
Plannen zijn er nu nog uitvoeren;)

Schrijver Willem CX
Gast 
#17 | Geplaatst: 6 jan. 2011 11:16 
Ooit begonnen met de Batavus van een oom van mij. Ik woonde toen nog in Rijnsburg. Toen de helmplicht kwam ging hij fietsen. Hij had het brommertje al 20 jaar en werd altijd ingehaald door fietsers. Het ding was niet meer vooruit te branden. Na alle opvoertrucs reed 'ie 45 kmh. Alleen het zadel was geveerd! Dat ging hem niet worden.
Toen kwam er een Tomos. Het stuur was al hoog maar moest nog hoger. Nu zou je het een "ape-hanger" noemen. Geen zin in gepriegel met kabels dus alles stond strak. Een bocht naar links betekende dat ik automatisch harder ging. Was erg gek van de 4-bak met voetbediening. Waarom ik die weg heb gedaan weet ik niet meer.
Daarna jaren lang op een Puch maxi gereden met een Kreidlerkop er op. Het brommertje reed 85!! Op weg naar school pakte ik altijd een stukje snelweg mee. Leuk detail: In Leiden, waar ik altijd doorheen moest ben ik wel eens achternagezeten door een politieagent op een CX650 of 500. Hij gaf de achtervolging op. Toen dacht ik dat hij me niet meer bij kon houden. Nu vermoed ik dat mijn rijstijl de oorzaak was. In een sloot vond ik een frame met stuur van een DKW 125. Het stuur en voorvork heb ik er af gehaald en op de puch maxi gezet (paste zowaar). Reed wel stoer, vond ik.
Pas toen ik motorrijlessen had realiseerde ik me waar ik mee bezig was geweest en hoeveel geluk ik gehad heb. Al was het alleen maar het verschil in remmen. Nooit brokken gehad of zo.
Toen kwam mijn kortstondige eerste motorcarriere. Ik ben nu met een tussenpose van 25 jaar aan mijn tweede bezig. Hoewel dit een ander verhaal is wil ik nog wel kwijt dat ik begonnen ben met een ex-politiemotor: DKW 50CC! reed standaard 90. Erg veel lol aan gehad. Ik mocht toen legaal opgevoerd rijden. Ineens leuke reacties van de heren politieagenten.

Willem

Those were the days

Schrijver Orm
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 6 jan. 2011 13:17 | Aangepast door: Orm 
Begonnen op een Honda PF50 Amigo. Een 4-takt damesbrommertje zonder achtervering. aangeschaft voor fl. 25,-. Goot je er boven olie in stroomde die er beneden weer even hard uit. eerst de pakkingen vervangen dus. Helaas niet meer te koop en dus maar (met hulp van pa) zelf maken. Na 1 jaar verkocht voor fl. 100,- en een 4-takt Honda SS50 gekocht voor fl. 50,-. Ook die opgeknapt , pakkingen ervangen e.d. Iets grotere carburateur erop en tuffen maar op gewone benzine. Die een jaar later weggedaan en een Honda CB350 Four gekocht, gevolgd door een CB550Four, CX500, CX500, GL500 en GL650. Die laatste 6 horen eigenlijk niet in dit rijtje maar even om aan te geven dat ik Honda trouw ben.

Honda PF50 Amigo
Honda PF50 Amigo
Honda SS50
Honda SS50

Schrijver hanalfa
Gast 
#19 | Geplaatst: 12 jan. 2011 04:35 | Aangepast door: hanalfa 
Ja ja,.. mooie tijden waren dat Sieds,.. we spreken over het jaar 1976/77 begonnen op een Mosquito,...gekregen van een neef die een auto kocht,..(Mini Super Seven)....ik had de ballen verstand van brommers,...nog nooit op gereden,...wist niet eens wat een koppeling was en schakelen,..maar goed toch na een paar keer oefenen toch helemaal van Arnhem naar Nijmegen gereden, met de eerste kilometers mijn oom in zijn auto (Austin Glider) achter mij aan,...
Eenmaal thuis de brommer helemaal zelf versleuteld,.. hoog stuur,..3 bak,...veel aan gerommeld,..maar was het toch niet,... toen over naar een Tomos,..altijd slecht starten,.. trapte me helemaal suf,.. daarna enkele Puch Maxi's,.ook opvoeren dus,..wist inmiddels hoe het moest,..Hi,hi
maar ja ik wilde weer schakelen,...en toen het echte werk,.......
Yamaha,..ja en het ging toen erg hard,....uitboren/vijlen en veranderen was toen heel normaal,...alles deed je om de politie maar van je af te houden,...snelheden van boven de 80km/u waren heel gewoon,...mooiste kick was wel volgas de Hatertse brug af,..waar gruwelijke snelheden werden behaald,...het achterwiel trilde in de achterbrug,...jammer genoeg ook een goede vriend verloren die een afslaande auto op het eind niet goed had ingeschat,..
Ook destijds een van mijn eerste Yamaha brommers terug gekregen als een pakketje na de zoveelste bekeuring,..na schooltijd werkte ik als autopoetser en had een krantenwijk in mijn vrije tijd, en moest heel wat overuren maken,..om alles te bekostigen,...plus wat mijn ouders hebben bijgelegd wat ik niet meer weet,..ha,ha,.dank,.. een van mijn eerste Yamaha's was toen een "must have",.. alles verchroomd,...tank, zijkappen, voorpoten, cilinderkop,.luchtfilterhuis,...enz,enz,.toen heel mooi,.. nu denk ik verboden ivm het te vele bling,bling gehalte,.. en de verblinding op de weg?? ,...... De mooiste was toch wel mijn laatste,..een Yamaha FS1 kleur oranje een van de eerste met spaakwielen en schijfremmen voor,..destijds gekocht bij Coen Termaat in de Hertogstraat in Nijmegen,...(JiMi),..bestaat nog steeds,..al 75 jaar,.

Mooie tijd was dat,...jong en onbezonnen,..soms verlang ik terug na die tijd,..

Na het behalen van alle rijbewijzen op mijn 18e in een keer,... mijn eerste motor een Honda CB 750 four gekocht.

Zou hem zo omruilen voor mijn CX 500,..? (oeps,.sorry)


Ciao,..Han.

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Honda CX 500 Custom

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Mijn broer had er ook zo één!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven