Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Carburatoraansluitingen

Schrijver Franky
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 feb. 2011 20:30 
Hallo,
Hier zijn we nog eens. De motor loopt ondertussen heel goed. Wel heb ik opgemerkt dat er barstjes zijn in de rubber aansluitingen van carburatoren op de cilinders. Kan dit voor problemen zorgen en zijn deze apart te vervangen ?

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 feb. 2011 20:49 
Door de barstjes kan op den duur valse lucht getrokken worden. Dot lijdt tot inhouden van de motor ( vergelijkbaar met het stator probleem). Een goede tijdelijke oplossing is een fietsbinnenband over het rubber trekken. Als ik mij niet vergis zijn de rubbers zelf steeds moeilijker aan te komen.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2011 20:53 | Aangepast door: danielstrouven 
Als je die aansluitingen vernieuwt zoals ik enkele jaren geleden deed, verschijnen die barstjes snel opnieuw. Je kan ze dus wel appart vervangen, 't is te zeggen, die metalen verbindingen zitten eraan vast en je vervangt ze dus als geheel.
Maar slechts als ze werkelijk door en door zijn, is het slecht voor je mengsel. Te testen door Startpilot of zo errond te spuiten, als dit effect heeft is het tijd om er iets aan te doen. Sommigen spannen er een stuk binnenband van een fiets rond, of vulcaniserende plakband.
Hier krijg je een idee van de prijs, ni min eh...

http://www.cmsnl.com/products/16221-415-000-ins_16221449003/
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jowan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 feb. 2011 23:52 | Aangepast door: jowan 
Die rubbers af en toe in spuiten met silicone olie houd ze langer in goeie conditie.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2011 08:59 | Aangepast door: ouwe_jan 
Er is al veel over dit probleem geschreven de duurste is vernieuwen ,de fietsband is goed te doen maar deze kan niet alle scheurtjes af dichten .dus hier het goede middel
LOCTITE QUICK GASKET dit is een hoogwaardige pakking [vloeibaar rubber ] tot 200c te gebruiken het LOCTITE nummer is 728773 en kost 23,00 euro
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 feb. 2011 09:02 
ik kan ze ooknieuw leveren, en dan kosten ze perstuk rond de 39 euro.

Tevens kan vulcanicerende tape ook goed werken.

Dan heb ik eventueel nog tweede hands liggen. Ze worden gezandstraald waardoor het aluminium weer als neiuw er uit ziet.
Zelf zoeken en de bak waar ze liggen. Prijzen verschillen na gelang ze er uit zien.

Tel 0321 312336
Marco Becker
Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen.
mail naar: marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 feb. 2011 09:15 
vergat nog wat de inhoud van de bus is onderdruk 200gram en je kan het ook voor pakking gebruiken want het is rubber
Gebruik het al heel lang en nooit geen problemen er mee gehad
Bij elke goede onderdelen verkoop te kopen je doet er jaren mee en eenmaal gekocht en je wilt niet anders meer
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 feb. 2011 11:28 
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Joshua62
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 feb. 2011 11:42 
Ah bedankt Teto, ben nogal visueel ingesteld.....

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Carburatoraansluitingen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 9
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven