Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Taxeren?!

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2011 16:48 | Aangepast door: ejfrolich 
Ik rijd niet alleen een oude CX, ook oude auto's zijn bij mij aanwezig. Mijn auto's worden via de Volvo club elke 2 jaar getaxeerd. Voordeel daarvan is dat de waarde vastgesteld is. Dat kan heeeeel veel geld schelen als er schade komt. De dagwaarde van onze fietsjes is namelijk €0,00.

Wie weet een voordelig en goede manier om CX-en te taxeren? Kunnen we dat in clubverbant regelen? Kortom wat is er mogelijk?

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2011 18:01 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ja, dat heb ik ook aan den lijve ondervonden. Vorig jaar ben ik met mijn Silverwing door de schuld van een vrachtwagen door deze vrachtwagen aangereden (Het relaas staat ergens op de site). De expert van de verzekering bepaalde de schade aan de hand van een op Marktplaats aangeboden vergelijkbare motor. Hij trok er daarna nog 250Euro vanaf, voor behoud van het wrak. Uiteraard is de staat van het vergelijkbare aangebodene op internet nooit te verifieëren met de staat van de eigen motor. Het is dus echt natte vingerwerk, maar de expert was onvermurwbaar en er kon niet 1 Euro bij, ondanks dat mijn motor in onberispelijke staat was vóór de aanrijding.
Het houdt natuurlijk wel in, dat de premie aangepast zal worden aan de waarde, van die jouw motor uiteindelijk zal zijn.
Dus, of het verstandig is .....of handig is..... voor onze goedkope motoren ?!
Bij de eerste crash op een "overstekende bal" (zie ook relaas ergens op deze site) heb ik wèl een ter zake kundige expert gehad en deze heeft me een goede schadevergoeding doen toekomen. Dus niet elke expert is een echte expert, meestal voor zijn eigen bedrijf een expert.

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 mei 2011 22:41 | Aangepast door: sieds 
We hebben het hier wel over oldtimerverzekeringen.
Als jouw auto of motor 25 soms 20 jaar of ouder is, je minder dan 7.500 km ( soms 5000) per jaar met de motor rijd komt hij hier voor in aanmerking.
Bij schades die gedekt zijn door beperkt casco- of de volledig cascoverzekering wordt altijd uitgegaan van de getaxeerde waarde in plaats van de dagwaarde.
De verzekeraar mag niet van een ander bedrag uitgaan dan de taxatiewaarde.

Quote:Het houdt natuurlijk wel in, dat de premie aangepast zal worden aan de waarde, van die jouw motor uiteindelijk zal zijn.

Is mij niet helemaal duidelijk.
De waarde kan nu veel meer zijn dan de motor nieuw heeft gekost.
Dus zal men ook van deze hogere waarde uitgaan voor de premie.

Quote: Dus, of het verstandig is .....of handig is..... voor onze goedkope motoren ?!

Op zich natuurlijk verstandig, maar een taxatie kost ook geld, zo'n 70 euro.

En als je dus veel rijd, net zoals Henk, dan is een oldtimer verzekering helemaal niet mogelijk.

HIER kun je een taxatie uit laten voeren.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Taxeren?!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven