Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

V-twin uitvinding?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2003 13:32 
Meneer Aprilia presenteert hier trots een nieuwe vloeistofgekoelde V-twin. Het ontwerp van dat blokje komt mij wel heel bekend voor!

http://www.aprilia.com/portale/eng/mag_articolo.phtml?id=289

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2003 21:42 
Nah , Floris, het is toch een Vtwinnetje voor in de lengte, maar met wat aanpassingen kan ie misschien ook wel onder een CX. Tenslotte is ie met 14000 rpm wel een lekker sportief torretje.
Maar de nieuwigheid zit volgens Asperinia is het feit dat op een offroader zit. Tenslotte maakt Ducati al jaren dit soort blokkken.
Maarja, lijken doet het wel ja!
Groeten
Ray (die wel eens droomt van een soort Buell-project voor de CX: rondom een gemoderniseerd CX blok een moderne machine bouwen met een alu-boxframe, monolink achterbrug en vering, usd vorkje en vette seatpipes!)

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2003 23:40 
Het frame mee moderniseren is dan wel een wijs plan, want als je een buell blok in een oude cx douwt, dan is het frame na een keer wegtrekken helemaal krom denk ik. Een andere variant zou de BossCXV8Hoss kunen zijn.... dan kan je je knieen helemaal niet meer kwijt!! (CX 5000 ipv Cx500)

Schrijver jerrimy
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 sept. 2003 23:40 | Aangepast door: jerrimy 
Idd floris showroom specials nummer 6+7 zijn ook niet bepaald voor straat gebruik ..... ook de honda africa twin heeft al eens de paris dakar gereden met een v-twin. En dan heb je ook nog de ktm 920 ...

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2003 23:47 
Hallo Floris,
Ik heb gehoord,dat de Honda V-twin motor eerst gemaakt was voor een invalide-auto, maar deze te zwaar bleek te zijn voor dit doel.Helaas waren er al een paar duizend van gefabriceerd.....Een Honda-techneut zou daar wel iets voor vinden en zo ontstond de CX 500. Zou die daarom misschien overdwars staan?
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Roadkill
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 sept. 2003 23:50 
Dat zouden dan wel brute invaliden wagentjes worden!! Ik zie zo'n wagentje als met 120 over het fietspad crossen!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2003 08:31 | Aangepast door: coenox 
Heb jullie wel eens die foto van die CX 4-cilinder gezien ? Kijk op deze site en klik dan boven aan op XXL. Hier zie je dan de CX1000

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver frans
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 sept. 2003 15:33 
..Is iemand erg creatief geweest met Photoshop..

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 sept. 2003 17:04 
Als je alles wilt weten over de CX / GL motorfietsen, dus ook met welk doel ze zijn ontworpen dan moet je het boekje "Motorrader die Geschichte machten; Honda CX / GL 500/650" eens doorlezen (is wel in het duits).
Dat boekje is niet meer te koop maar wel in (goede kleuren-)kopie te bestellen op de site van onze duitse vrienden. Echt de moeite waard.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 sept. 2003 22:52 
Dit boek staat nog steeds op marktplaats. Heb ook al eens aan het vissen geweest.
Staat momenteel op €20.
En ik ben niet het enige clublid ...
Benieuwd hoe het afloopt.
Groeten
Terry

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 sept. 2003 23:13 
Coen vertelde me dat dit boek opnieuw is uitgegeven. Wie het verkoopt (in Duitsland) weet ik niet.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver terry

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 sept. 2003 23:45 

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 sept. 2003 23:56 
Sjonge Terry, da's knap gevonden. In Italie nog wel.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver rawbrt
Gast 
#14 | Geplaatst: 2 okt. 2003 12:20 
die 4 cilinder is duidelijk gephotoshopt....kijk die uitlaten nou en die cilinders.....precies hetzelfde...zelfs een dubbele pedaal voor de achterrem zit er op!...slecht gemaakt zeg.....tja, kan ik makkelijk zeggen photoshoppen is mn werk...

Schrijver niekvdh
Gast 
#15 | Geplaatst: 3 okt. 2003 23:49 
Je moet even verder kijken, naar de nummers 2, 3 en 4 bij XXL. Beter geshopt, maar geloofwaardiger? Ik vind die V6 wel heel leuk!

Niek

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 V-twin uitvinding?

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven