Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

(andere) uitlaten

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 mei 2011 07:54 
Ik zat te denken om binnenkort mijn linker uitlaat te vervangen, aangezien die nogal rot is, maar ik beschouw andere uitlaten er op zetten ook als een optie.

Waar moet ik rekening mee houden als ik dit doe (behalve dat het passend gemaakt moet worden)?
De tegendruk zal veranderen toch? Moeten de kleppen eventueel opnieuw gesteld worden? Andere sproeiers? Ik roep maar wat.
Verder mag de motor best ietsje meer dorst krijgen hier door, maar hij moet geen massa's power in gaan leveren (voor zover dat kan :P).

Verder nog de vraag, de replika uitlaten, in hoeverre fungeren die als de originele (kwa performance en sound)? Oftewel, kan ik alleen een linker halen.

Schrijver lswarte
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2011 13:49 
Mijn ervaringen met replica uitlaten zijn prima. Ik heb ze gekocht bij Roukama. De pasvorm is prima, het geluid ook en ik heb niks aan de machine veranderd.

(Het is geen brommer ... )

Succes,

Laurens Swarte
Den Helder

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2011 16:46 
hallo carnax,

ik heb op mijn cx links ook een andere uitlaat, een of andere uitlaat van een chopper dacht ik? die paste gewoon in de knalpot dus...

was maar een tientje, bij het plaatselijke motorzaakje. die had toen nog vanalles 2e hands liggen. dus daar ga ik binnenkort ook maar voor de rechtsekant maar eens naartoe...

groetjes werner (hang de uitlaat ook weer vol)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2011 18:15 
Als je kiest voor open dempers dan wel een andere sproeierbezetting plaatsen ivm te arm mengsel, voor de rest weinig aan de hand

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 mei 2011 23:12 
op mijn silverwing heb ik open pijpen, dragpipes, wel heb ik de balanspot er nog tussen.

heb niets aan de carbs veranderd en loopt prima! wel heb ik er home-made demping ingemaakt met staalwol; en rvs gaas, hierdoor ging de tegendruk iets omhoog waardoor hij wat sneller oppakte.

kortom proberen en dan eens ff naar je bougies kijken..

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 mei 2011 09:50 
ik heb eventueel nog een splinternieuw linker exemplaar liggen. origineel honda en zeer netjes
bij interesse hoor ik het wel!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 mei 2011 11:09 
ik verkoop imitatie gelijkende dempers.
60 euro perstuk.

deze zijn gelijk aan het oer model.
dus zo er op plaatsen en rijden maar.
Geen sproeiers veranderen, dat is niet nodig.

kijk op marktplaats voor foto's die ik daar heb staan.

heb je vragen, mail naar marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Tomcx
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 juni 2011 18:57 | Aangepast door: Tomcx 
Hoi, ik ben een complete motorfietsleek (weet wel wat van machinebouw...) en heb recent een CX500E gekocht.

Ik heb zondag even het bagagerek losgedaan en dan moest de bout voor de uitlaatbeugels ook even los. De linkeruitlaat is gewoon eraf gevallen, zat helemaal niet meer vast aan de collector box. Dan valt er zo'n verroeste geperforeerde koker uit, ik dacht, heeft geen zin om die erin te laten bengelen dus heb ik die eruit gelaten en de uitlaat zonder afdichting gewoon weer in de collectorbox geschoven en beugel terug vastgemaakt.

Wat is dat stukje dat eruitviel? kan het echt veel kwaad dat er eigenlijk wat lucht kan lekken aan de uitlaat? (ik hoor wel een verschil maar niet erg veel)
Ik zag wel dat er zwarte vloeistof uit sijpelde, dus de uitlaat thuis weer los gedaan, het verdampte na minuutje of 5 dus ik denk met roest vervuilde benzine, geen olie. Is dit normaal?

De collectorbox is trouwens ook helemaal verroest. Waarvoor dient die eigenlijk? Ik zou een nieuwe kunnen kopen maar ik zou ook gewoon rechte buizen kunnen steken->goedkoper. Wat is het verschil?

mvg,
Tom

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 juni 2011 20:16 
dat wat er uitviel is waarschijnlijk een pakking geweest. of het kwaad kan dat de boel lekt, tsjah meer lawaai.. echt merkbaar invloed op de prestaties zal wel meevallen.

je kan de boel afdichten met siliconekit dit werkt uitstekend!

de zwarte vloeistof is waarscheinlijk gewoon condens + roet.
collectorbox/balanspot verbind de 2

uitlaten en dus de twee cilinders met elkaar de uitgaandepuls van ene cilinder heeft zo invloed op de andere.
(voor meer werking even de zoekfunctie gebruiken)
komt er op neer dat als je rechte pijpen doet je verminderde prestaties krijgt en je de carbs moet bijstellen.

Schrijver Tomcx
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 juni 2011 16:54 
dank voor het antwoord.
Twas geen pakking hoor daar ben ik zeker van.
Twas zoiets.

Ok nieuwe middenpot dus, en als dat stukje essentieel was ook nieuwe uitlaat?

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 juni 2011 19:25 
Tja, als dat eruitvalt is er weinig demper over vermoed ik.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Carnax

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 juni 2011 15:00 
Ik heb nog een vraagje: Ik heb hier een CX uitlaat, maar de demper ziet er anders uit, hij heeft namelijk niet die 4 popnagels, en belangrijker; de 'buis' in het midden is smaller.
Is iemand hier bekend mee?


Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#13 | Geplaatst: 11 juni 2011 23:10 
Dat zijn diezelfde als ik er op heb zitten.............deze zijn origineel.


Schrijver Carnax

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 13 juni 2011 16:00 
Ja die in jouw plaatje bedoel ik dus niét. Ook die in mijn plaatje niet, dat zijn namelijk de uitlaten die er bij mij origineel opzaten. Het gaat om eentje zónder popnagels (3 op jouw afbeelding, 4 op de mijne) en met een smallere 'middenbuis'.
Sorry als mijn omschrijving wat onduidelijk is trouwens.

Schrijver toto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 14 juni 2011 01:19 
Als ik 't zo hoor heb je uitlaten van 'n cm400 of 'n cb400 of 450. Iets in die buurt in elk geval. Die zijn ietsje slanker en ff korter.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 (andere) uitlaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven