Okee, ik rijd nu een week op de CX. En ik moet zeggen, het bevalt me prima. Paar zaken zijn me wel opgevallen. Zowel in positieve als negatieve zin:
Na twee tanks leeggereden te hebben, blijkt het gemiddelde verbruik 1 : 20,3 te zijn. Dat is zuiniger dan ik had durven hopen!!!
De knipperlichten en claxon deden het ineens niet meer. Bleken beide contactjes (vrouwtjes) losgetrild te zijn. Deze weer vastgezet en probleem was opgelost.
Rijden door een 30km-zone is niet aan mij besteed. Een CX wil gewoon sneller. Bovendien door de druk op mijn polzen gaan mijn vingers tintelen. Na een halfuur provinciaal gebeurt dat trouwens ook. Da's erg vervelend. Dus ik moet maar eens naar een cruise control gaan zoeken. Of een ander stuur nemen...
Als beginnend motorrijder beleef ik in de bochten nog wel onzekere momenten. Daarom ben ik extra blij dat ik de beste banden heb laten monteren (Bridgestone). Dat geeft een veilig gevoel.
De remcapaciteit van het ronde rempotje is een heel stuk minder dan de pot op mijn lesmotor. Ik moet daar ernstig rekening mee houden tijdens het rijden en een stuk verder vooruit kijken. Wat op zich natuurlijk niet verkeerd is.
Ik zie maar bar weinig van wat er
recht achter mij rijdt door de (originele) ronde achteruitkijkspiegels. Zelfs een vrachtwagen zie ik dan niet. Op de lesmotor hadden we van die rechthoekige autospiegels, daar zag je veel meer door. Zijn er spiegels die er ongeveer uitzien als de originele, maar die wel meer zicht naar achter geven?
Ik moet in zijn 3 over de stadse rotondes heen. Eerst deed ik dat in zijn 2 (net als in de auto) maar dat ging dan met horten en stoten. In zijn 3 rij je veel soepeler en sneller over de rotondes. Ook de wat ruimere zijstraten pak ik (geloof ik) in zijn drie.
Destijds bij het monteren van de waaier v/d waterpomp, ben ik vergeten de schroefdraad v/d nokkenas in te smeren met locktite. Dat was dom van me. Ik hoop niet dat die kopbout gaat lostrillen de komende tijd....
Tot zover wat indrukken....