Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CXE Geluid aan Prolink

 
Schrijver Alain
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2003 17:14 
Beste

Mijn CXE is van 1982 en heeft 46500 KM. Recent hoor ik meer en meer mechanische geluiden komend van de Prolink-vering. Ik heb alle mechanisch bewegende delen onderaan gesmeerd maar de klakkende geluiden blijven. Heeft een Prolink regelmatig onderhoud nodig ? mvg

Alain

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 okt. 2003 13:27 
De mijne heeft dat ook een krakend knarsend geluid.
Komt waarschijnlijk van een droog lopende cardan vertanding.
Mogelijk is het lager aan cardan zijde uitgelopen waardoor de vertanding gaat vreten.
Controleer maar eens dan hoor ik wel.

Gr Marc.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 okt. 2003 13:54 
Hallo Alain,

Ik heb in Boekel een soortgelijke klacht gehoord van een Duitse CXE rijder. De oorzaak, volgens hem, is dat er slecht aan één kant een smeernippel op de Pro-link zit! DFe andere kant moet het dus met het originele vet af fabriek doen. Ook zitten er kunststof bussen in, deze gaan op termijn kapot. Hij had deze vervangen door zelfgedraaide bronzen bussen, het resultaat was prima.
veel succes,
Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Alain
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 okt. 2003 17:21 
Hallo, alvast bedankt voor jullie reacties. Is er op de Prolink-veer een smeernippel ? Op de cardanas kan ik er een terugvinden en deze wordt per onderhoudsbeurt van vet voorzien. Maar op de Prolinkveer vind ik onderaan enkel een rubberen (verluchtings ?)darmpje ?

mvg

Alain

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CXE Geluid aan Prolink

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven