Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vakantie

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 sept. 2011 11:08 
Hallo allemaal,

Ben net terug van een vakantie van 3 weken in de Alpen. 5300 probleemloze kilometers gereden over heel veel bekende en minde bekende colls. Het hoogste berijdbare punt van Europa, de Coll de la Bonnette (2802m), ben ik ook op geweest. Ook nog een stukje Vogezen gepakt. Echt een super ervaring waaruit maar weer mag blijken dat onze CX-en heel betrouwbare en fijne motorfietsen zijn. Ik heb een liter olie verbruikt, ook weinig zou ik zeggen.

Het vervangen van de standaard remleidingen voor staalflex heeft heel fijne en krachtige remmen opgeleverd, dat merkte ik pas echt goed in de bergen eigenlijk.

Mijn voor de vakantie nieuwe Bridgetone BT 45 is meer dan half weg en mijn Maxiss voorband is na 18000km! ook op nu.

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 sept. 2011 12:09 | Aangepast door: sieds 
Klinkt geweldig Ernst Jan.

Alleen ik zou het niet durfen met mijn hoogtevrees, al die haarspeldbochten zonder hekjes

Dat van die staalflex ga ik deze winter ook toepassen, toch een goede verbetering
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 6 sept. 2011 13:13 
hallo ernst jan,

en dan zeggen ze dat de stelvio de hoogste van europa is? daar ben ik vorig jaar geweest, dit jaar met cosmar naar spanje lees mijn verslag maar; vakantie 2011 en heb jij ook veel mooie foto's gemaakt? ben benieuwd...

groetjes werner (was op de stelvio wel met de solo cx)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 sept. 2011 14:20 
De Stelvio is één van de hoogste verharde bergpassen in de Alpen.
De top is 2758 m.
De Col de la Bonette is een 2715 meter hoge bergpas in de Franse Alpen.
De twee kilometer lange weg rond de Cime de la Bonette, een zijweg vanaf de Col de la Bonette, is een van de hoogste verharde wegen door de Alpen. De weg bereikt een hoogte van 2802 meter.

Bron: Wikipedia
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 sept. 2011 15:41 
Hey sieds,

Hoogte vrees zeg je,
Snap ik niet, dus als jij omhoog kijkt naar een berg of gebouw heb jij hoogte vrees.

Ik heb diepte vrees, want als ik op het gebouw sta aan de rand, nouw dan heb ik een tinteling van angst in mijn kruis.....

Dus hoogte vrees zeg je, wat vreemde angst is dat.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 sept. 2011 16:40 | Aangepast door: sieds 
Nou Marco, dan heb jij last van bathofobie en ik last van acrofobie
of beide?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 sept. 2011 00:35 
Ik vond vooral de wegen zonder lijntjes en verhoogde randjes wel spannend. Met lijntjes vinden er veel het al moeilijk binnen de lijntjes te kleuren laat staan zonder... Verder geen echte last gehad. De eerste dag in de Alpen wat training van een instructeur. Dat hielp mij wel om de haarspelden wat beter aan te snijden. verder de CX leren meer op toeren te rijden anders pakt hij niet op na een bocht. Dan is een CX een lekker sturend en vlot motortje. Daar stonden de anderen toch aardig van te kijken. Ik was toch het oude kleintje zeg maar.

Ik heb gereden zoals ik dat heel lang geleden ook wel deed. Nu wel met wat meer verstand maar toch. Mijn maten reden een 1200GS en een 1400 Kawa. Dan wil je toch graag laten zien dat jou 500cc ook aardig mee komt. Dat is best goed gelukt. Er echt afgereden ben ik zeker niet. Zag net dat afdalen van de Bonnet tot max 140 ging... Fijn hoor goede remmen!

Foto's tja ik heb er wel gemaakt maar niet veel. Ik heb gereden... Voor foto's moet je dan veel stoppen en dat heb ik alleen gedaan als dat echt zo uit kwam.
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 sept. 2011 00:48 
Ik heb wel nog een wens. Betere schokbrekers. Ik heb Hagon gekocht vlak na aanschaf bijna 4 jaar terug omdat de originele niet opgewassen bleken tegen mij alleen. De Hagons zijn op de 3e stand (hartste) te stug en in de middelste eigenlijk net te slap. Toch Koni/Ikon? Ik mis vooral slag. De demping is wel ok maar de slag eigenlijk te kort... Kan er iets onder wat wat meer slag heeft of veranderd dan de balhoofdhoek te veel?
CX500A 1979

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vakantie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ MAST, Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven