Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

motor voor erbij

 
Schrijver cosmar

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 dec. 2011 18:41 
Ik heb altijd met veel plezier op mijn diversion gereden, maar nu komen er een grote revisie en een hoop kleine zaken erbij zodat ik besloten heb dat de motor de garage uit moet.

Nu zoek ik dus een vervanging. Dan kan ik weer een diversion kopen, maar die ken ik al. Nu ik wil iets nieuws proberen. Aangezien herfstweer mij een vakantie gevoel geeft (snap ik zelf ook niet) zit ik aan een allroad te denken.
Budget wordt rond de 2000 euro.

Een hangtieten GS zou mogelijk zijn, maar mijn eerdere ervaringen met yamaha zijn ook altijd goed geweest.
Nu ben ik dus benieuwd hoe het Pjotter vergaan is om zijn tenere naar Spanje te rijden? Mijn diversion is gemaakt voor de snelweg, een XT niet.
Aangezien ik soms boodschappen doe en dan 400 heen en ook weer terug moet rijden (tesco's en sainsbury) ben ik benieuwd hoe een offroad het op de snelroad doet.

Overige suggesties zijn ook goed.

Cosmar (wil iets nieuws proberen).
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 2 dec. 2011 20:58 
ha cosmar,

ik heb nog een yamaha te koop, iets voor jou? wegenbelstingvrij en lekker snel om even 400km verderop boodschappen te doen... een fz 750 ,geen hangtieten maar een ketting.

groetjes werner (en schijnbaar 6 versnellingen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 3 dec. 2011 00:00 
Misschien eens ZOIETS proberen?
Of een trans alp? Ook een V twin.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 dec. 2011 08:42 
Een Honda Transalp kan ik je van harte aanbevelen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 dec. 2011 09:25 | Aangepast door: JiMi 
Misschien eens ZOIETS proberen?
Of een trans alp? Ook een V twin.
Marcel.


Ik weet het niet, hoor Marcel. Er is iets aan de hand met de remmen van die motor. Er staat in die advertentie dat de "remmen verkeerd" zijn.

Een Trans Alp zou ook mijn idee zijn. Prachtige machines zijn dat, vooral de eerste generatie zoals DEZE.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 dec. 2011 11:36 
cosmar

He Cosmar,

Ik heb nog een Fireblade van 1994 die ruim binnen je budget valt. niet echt een herfstfiets, maar wel oeroerooer sterk!

Zo'n fz750 is ook een hele goede fiets trouwens, maar ook niet echt een herfstfiets.

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 dec. 2011 13:10 
Hey cosmar,

Allroad is leuk mischien een TDM met ervaring wel rond dat bedrag te krijgen.

Tenere is leuke fiets, zolang je geen extreme noppen er onder doet kan je er prima snelweg mee rijden.. misschien een nadeel, ze zijn erg hoog zelf met mijn 1.92 niet zo'n probleem.

een andere optie, een honda cbx 750f uit 86 staat toevallig nog in de weg hier^^

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 dec. 2011 16:50 
twin africa is perfect als je wat groter bent, ik bedoel langer.
je zit hoog, goed overzicht en koppel genoeg.
heb er in Griekenland een jaar lang op gereden en geen enkele keer een probleempje gehad,
zelfs toe we sneeuw.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 dec. 2011 20:34 | Aangepast door: pjotter 
@ cosmar.

Mijn ervaring op de tenere. In 1 woord zeer tevreden en hij staat toch
op erg dikke noppen. Hij heeft een strakke weg ligging,
trekt lekker door de bochten en
je kan ook makkelijk van de gebaande paden af zonder in de problemen
te komen. Zeker iets om over na te denken.

Adiõs Globentr(pj)otter



Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 motor voor erbij

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven