Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

ABS over 5 jaar verplicht.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 dec. 2011 00:32 
Alle nieuwe motorfietsen en -scooters moeten over vijf jaar zijn voorzien van ABS om het remmen veiliger te maken. Dat heeft een commissie van het Europees Parlement maandag besloten.

Met deze maatregel kunnen honderden levens per jaar worden bespaard. CDA-Europarlementariër Wim van de Camp maakte zich sterk voor het antiblokkeersysteem. Hij wijst erop dat 17 procent van de verkeersslachtoffers motorrijders, bromfietsers en scooterrijders is, terwijl zij maar twee procent uitmaken van alle weggebruikers.

De beslissing van het Europees Parlement komt in grote lijnen overeen met de visie van de KNMV, die zich, met name op het gebied van motoropleidingen, al jaren hard maakt voor een goede toepassing van ABS op motoren. Wel vindt de motorbond dat een uitzondering gemaakt zou moeten worden voor een klein deel van de motoren dat is gericht op sportgebruik zoals enduro.

De Europese maatregel geldt uitsluitend voor nieuwe motorfietsen en motorscooters vanaf 51cc. Op bestaande gemotoriseerde tweewielers hoeft dus geen ABS te worden gemonteerd.

Bron: ANP/KNMV
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2011 09:01 
Ach wat maakt het nu allemaal uit.
Ik denk dat we binnen 5 jaar uit de EU zijn.
Dus dat probleem is ook op gelost.
Trouwens, weet je dat we grofweg 300 doden op jaar basis kunnen besparen door de bomen langs de weg, weg te nemen. Zeg maar een rand van 15 tot 20 meter breed langs de weg, daar mogen geen bomen staan. Moet jij eens kijken hoveel doden dat scheeld. Hier alleen al in flevoland vallen ruim 10 doden per jaar, reeds 3 stuks alleen al bij biddinghuizen.
Dus, denk daar maar eens over na.
Groetjes.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2011 15:10 
Ag ja weer wat nieuws.
onderzoek onder gemotoriseerde tweewielers het percentage MOTOR ongelukken in deze groep word achterwegen gelaten...

maar ja motorrijden heeft risico's algemeen bekent dus daar moeten weer regeltjes voor komen:

- anwb wou verplichte gevarendriehoek op motorfietsen.
- verplicht reflecterende kleding
- examen eisen verzwaren
- verplichte ABS
- APK

en dat terwijl bij een groot deel van die motorongelukken auto's een grote rol spelen..

dat word opgelost door:
- leeftijd voor rijles te verlagen

om nou meteen al het groen langs de wegen weg te kappen ijkt mij geen oplossing, meestal ligt het aan de snelheid die zorgen voor het contact met de bomen..

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 dec. 2011 21:40 
en als je alle automobilisten van de weg afhaalt word het voor de motorrijders 200% veiliger op de weg, dus ik stem voor!

groetjes werner (file probleem ook opgelost)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 dec. 2011 21:42 
Dus maar 130 raggen, kan je de ABS goed gebruiken en APK voor controle van het profiel, want ja dat moet dan wel minimaal 5mm zijn, dat remt veel beter......stelletje idioten !!!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 dec. 2011 00:20 | Aangepast door: sieds 
undefined:
en dat terwijl bij een groot deel van die motorongelukken auto's een grote rol spelen..

Hierbij is meestal het verhaal achteraf:
de motorrijder heeft de auto wel gezien maar de auto de motor niet.

Dus motorrijders houd hier rekening mee, laat je zien.

Maar nog beter is dit risico te beseffen en zoek je veilige ruimte op tijdens het rijden !!

Niet naar een ander wijzen het ligt vaak aan de motorrijder zelf.

Maar ABS verplicht stellen op nieuwe motoren lijkt mij een zeer goede zaak.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 ABS over 5 jaar verplicht.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven