Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Schorsing v. kenteken.

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2003 23:40 
Wanneer een "GL500" helemaal in onderdelen op zolder is geplaats, moet ik wel €22,- / jaar schorsings kosten betalen. Omreden de motorfiets nooit weer op de weg komt ben ik niet van plan steeds maar weer de €22,- te betalen.
Wie weet hier een oplossing voor.
Groeten Geert

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 okt. 2003 00:42 
kenteken laten vernietigen, waarschijnlijk kan de RDW je daar meer over vertellen.
Misschien kentekenplaat met kenteken op de sloop aanbieden?

Schrijver poomen
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 okt. 2003 08:14 
Gewoon kenteken opsturen naar RDW met een briefje erbij dat de motor gesloopt is. dan ben je er vanaf. bevestiging komt vanzelf.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 okt. 2003 08:50 
wacht met opsturen,kenteken weg je krijgt nooit meer een nieuwe er voor terug,motor is ook niks meer waard als je hem nog wilt verkopen of wilt opknappen
ouwe_jan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 okt. 2003 10:42 | Aangepast door: Floris 
Geert, als je naar de RDW site gaat kun je daar het volgende lezen:

Voor enkele categorieën voertuigen is het toegestaan deze zelf te demonteren/te slopen. Dat zijn:
- voertuigen van 15 jaar en ouder
- motorfietsen
- bedrijfsvoertuigen met een massa van meer dan 3.500 kg

Voor het zelf slopen van een voertuig kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief zult u dan de reden van uw verzoek moeten vermelden. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. Het is ter beoordeling aan de RDW of uw registratie beëindigd kan worden.


Overigens vraag ik me af waarom je dat ding niet verkoopt. Je doet er immers toch niets mee? En zoals Jan reeds opmerkte: zonder kenteken keldert de waarde tot een treurig dieptepunt.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 okt. 2003 12:24 
Heren,

natuurlijk kun je altijd weer een verzoek aan de RDW doen tot afgifte van een nieuw kenteken. Dan zul je de motor ter keuring moeten aanbieden.
Verstandig is dan om van het 'oude'/ ingeleverde kenteken een kopie te hebben zodat je in ieder geval weer het oude kentekenummer terug kunt krijgen (je hebt immers een bewijs van eerdere toelating in Nederland).

Ik ben het echter met Floris en ouwe Jan eens dat het veruit te prefereren is gewoon de schorsingskosten te blijven betalen. Op gegeven moment krijg je vanzelf een vrijstellingsbeschikking voor de wegenbelasting en dan is de motor voor Euro 20,-- per jaar te verzekeren. Da's goedkoper dan schorsen en je kunt er ook nog mee de weg op.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 okt. 2003 17:50 
Geert ik zoek al een tijdje naar een Silverwing 500/650(wilde zelfs m`n CB900 er voor ruilen) wat vraag je eigenlijk voor de GL500 in onderdelen
MVG Beussie

Schrijver geert
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 okt. 2003 18:04 
Alle personen die op mijn oproep hebben gereageerd bedankt.
Nu is het niet zo dat ik reeds in het bezit ben van een 2e GL500, maar er is mij een aangeboden.
Mijn bedoeling was, ondanks dat hij mechanisch in heel goede staat is, hem als reserve delen drager te gebruiken. Enkele onderdelen zocht ik nl, zoals een interstate kofferset.
Het lak is niet geweldig, maar dat kan gespoten worden.
De vraag wat hij moet kosten is niet relevant voor mij, hoe lang ik reeds naar een kofferset heb gezocht, moet ik er niet aan denken wanneer ik nog vitale onderdelen nodig ben in de toekomst.
Vr. Geert
[/u][u][/u][u][/u][u][u][/u]

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Schorsing v. kenteken.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Jesse ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven