Gisteren mijn CXXL eindelijk gerepareerd. Koplamp weigerde dienst. Uiteindelijk was het metalen kapje van de glaszekering die geen contact maakte met het stripje in het buisje de oorzaak. Dit in combinatie met een denkfout. Ik was ervan uitgegaan dat de volgorde zou zijn: Accu, hoofdzekering, zekering, lichtschakelaar, dim/groot lichtschakelaar, lamp, accu.
Maar het was Accu, hoofdzekering, lichtschakelaar, zekering, dim/groot lichtschakelaar enz. Tja dan denk je dat de zekering goed is als je op de lichtschakelaar spanning meet...
Nou dat moest gevierd worden met een leuk ritje in de omgeving. De motor hield altijd in bij 5500 toeren en kwam niet boven de 90 kmh uit. Typisch een ontstekingspoelprobleem zul je denken. Nou dat dacht ik ook.
Wie schetst mijn verbazing toen ik gisteren doortrok naar 7000 tpm en boven de 100 kmh kon rijden. Een zelfreparerende motor!!!
Maar waar kwam dat nou van:
A: Het was zondag, dan gebeuren wonderbaarlijke genezingen.
B: Het frame was doorgezaagd om de boel te verlagen. Daardoor minder luchtweerstand.
C: Het vuil uit de benzineslang is verwijderd en krijgt daardoor meer brandstof.
D: De lucht inlaat met twee doppen van een spuitbus (rood en wit) met gaten heb ik vervangen door conische racefilters.
Hoe dan ook, ik was/ben, zoals ze dat hier in Westfriesland zeggen, hillegaar bloid!
Hoe moeilijk kan het zijn?