Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motorblok verf

 
Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 april 2012 12:08 
Momenteel ben ik een CX500 van '77 aan het restaureren. Het motorblok was geverfd door de vorige eigenaar, maar de spuitbusverf was helaas op veel plaatsen afgebladerd.
Nu heb ik met verfafbijt en staalwol het blok terug zga blank gemaakt.

Was het blok van fabriek af geverfd in het zilver?

Ik vermoed van niet maar blank aluminium zal natuurlijk niet lang mooi blijven.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 april 2012 12:44 | Aangepast door: theojansen 
Af fabriek waren de cx500 blokken niet gespoten, behalve de klepdeksels.
De latere 650-types wel: zwart.
Kijk maar eens bij 'Techniek', onder het kopje : blok als nieuw!
Succes ermee, theoj
Leuk dat jij nog een hele oude hebt uit 1977!

Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 april 2012 13:31 | Aangepast door: KlaasDC 
theojansen:
Af fabriek waren de cx500 blokken niet gespoten, behalve de klepdeksels.
De latere 650-types wel: zwart.
Kijk maar eens bij 'Techniek', onder het kopje : blok als nieuw!
Succes ermee, theoj
Leuk dat jij nog een hele oude hebt uit 1977!

De motor is voor het eerst ingeschreven op 1 januari 1978, en heeft merktekens van de vervangen nokkenaskettingspanner. Hij heeft wel al 92000km gelopen.

Maar de klepdeksels waren zilver dan? Bij de meeste restoraties doen ze het net omgekeerd; blok spuiten en deksels polijsten.

Zou het verstandig zijn om het ongeverfde blok van een blanke laklaag te voorzien? Om het wat beter te beschermen.

Schrijver toin von den hoff
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 april 2012 14:58 
jawel,
mijn blok is/was ook geverfd en plaatselijk is deze lak eraf... tja de kleur in spuitbus vinden is mij nog niet gelukt. als iem. de kleurcode heeft houd ik me aanbevolen.
toin

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 april 2012 16:04 
Blok spuiten werkt prima, origineel is het niet maar wanneer je de onderdelen goed warm stookt in bijv. een oven werkt het goed en blijft het beter zitten.

wanneer je het goed schoonmaakt en ontvet wil dit best een poos mooi blijven.

blanke lak laag over aluminium zou kunnen, dit word alleen ook snel lelijk door steenslag vuil etc. een andere optie is blok goed schoonmaken polijsten en dan regelmatig na het wassen in de olie zetten.

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 april 2012 22:15 
Gewone verf houd niet op aluminium,je moet een primer hebben die wel hecht ,en dan kan je hem met een spuitbus velgen lak ( metallic zilver )spuiten .Gr Wim

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 april 2012 09:04 
@Klaas(gelijkkstroom?):
De klepdeksels waren niet gespoten maar van blanke lak voorzien, evenals de onder-vorkpoten.
De rem en koppelinghandels en het chroom v/d spiegels was voorzien van een plastic beschermlaagje.
In nederland is de eerste CX iig later op kenteken gezet dan de jouwe.
Groet, theoj

Schrijver KlaasDC

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 22 april 2012 09:50 
Bedankt voor alle tips! Ik ga het blok dan toch maar spuiten. Niet 100% origineel, maar dan kan ik er op rijden zonder dat het 123 lelijk wordt.

Als ik het goed begrijp is het ook niet nodig om hitte bestendige verf te gebruiken (die is wss meer voor bbq toestellen enzo, +600°C). Van mijn 250N wordt het blok aan de uitlaat met moeite 150°C.

Schrijver toto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 april 2012 07:56 
Ik heb wel goede ervaring met Rustoleum ® spuitbussen. 't frame doe ik met matzwart of hoogglans en de aludelen met aluverf. Als daarvan enkele lagen aangebracht zijn roest 't nooit meer. En 't is hittebestendig.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motorblok verf

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven