Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX 500 / 650 adviezen voor koop...

 
Schrijver Victor Merison
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 sept. 2012 16:35 
Hoi luitjes, ben nieuw hier..
Ik wil een CX 500 of een CX 650 kopen, met de bedoeling om deze totaal te 'restaureren'. puur voor de fun van het rijden met een twin

Graag hoor ik van jullie als expert waar ik beslist op moet letten voordat ik die CX koop, ik bedoel dan de CX specifieke kenmerken, zijn er bijvoorbeeld van bepaalde zaken geen onderdelen meer te krijgen enzo.
Momenteel ben ik met een paar opties bezig, er zijn er ook al een paar afgevallen...
Verder heb ik met veel plezier al wat technische stukjes gelezen die op de site staan, van ene Marco geloof ik.

Alvast bedankt voor de tips!!!
Groet,
Victor

Schrijver chantal

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 2 sept. 2012 19:36 
geloof dat van de 650 moeilijk aan onderdelen te komen is,en als er aan te komen is al een stuk duurder dan van de 500. ben zelf nog maar een beginnend sleutelaar en leer nog veel bij maar dat was voor mij wat doorslag gevend was om voor de 500 te gaan en niet de 650. verder is het maar wat je wilt en wat je wilt uitgeven.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 sept. 2012 22:45 
Hallo Victor,

welkom aan boord hier!

Als je naar af fabriek origineel wilt restaureren let dan in de eerste plaats op compleet en bij voorkeur alles werkend. En van zowel de 650 (vooral die) als de 500 is van alles niet meer nieuw te krijgen en/of niet te betalen.

Als je wilt restaureren naar een model volgens eigen smaak zijn de details wat minder belangrijk, dan even goed letten op de functioneel belangrijke zaken, frame, vering, wielen. elektriek en zo.

Verder zijn ze allemaal een jaar of dertig oud, zgan zie je niet zo vaak meer

maar wel leuk, kijk maar in de showroom.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Victor Merison
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 sept. 2012 09:15 
Chantal & Frans, dank voor jullie berichtje. Het valt dus nog mee, heb al eerder signalen gehad dat de 650 wat lastiger is qua onderdelen, voordeel zou zijn dat de 650 wat meer power aan boord heeft...
Ik speur het internet af ondertussen op zoek naar een geschikt project.
Heb gelukkig wel wat ervaring, eerder een RD350 volledig onder handen genomen, maar een tweetakt is weer heel anders als een twin, vandaar.

Groetjes,
Victor

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 3 sept. 2012 09:30 
Hoi Viktor,

Nog een heel praktisch advies: bij alles wat je tegenkomst, gebruik de zoekfunctie van het prikbord. Heel veel klussen zijn hier in de loop der jaren al voorbij gekomen en zijn terug te vinden.

Succes met het vinden van een leuke CX en het sleutelen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Victor Merison
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 sept. 2012 08:46 
Hoi Coen, dank, is idd een heel goede tip !!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX 500 / 650 adviezen voor koop...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven