Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Alles over cx en gl.

 
Schrijver mcu
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 nov. 2003 15:16 
Complimenten over dit mooie overzicht aan de makers met een maar,
Het frame van de cx500c is ±5 cm korter dan dat cx500a.
Daarom past de tank van een A niet op het frame van een C.
Verder is de zadelbevestiging anders.
Zonder veerhaken maar met boutjes.
Waarschijnlijk tegen het jatten.

Groet Marc Cuypers.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 nov. 2003 20:23 | Aangepast door: Hans 
Hoi Marc,

weet je dat zeker van het frame?
Waar is er dan 'een stuk tussenuit' , want het blok voor beiden is dezelfde en is onderling uitwisselbaar.
Het frame van de E is wel heel anders dan dat van de A/B(c).

Een opmerkelijke vergissing lijkt mij de vermelding dat de CX geintroduceerd is in 1978 en pas in 1979 in Nederland leverbaar zou zijn; kijk eens onder "wie heeft de oudste' dat zijn toch allemaal 78'ers. De CX is in november/december 1977 (aan de pers in Zuid Frankrijk) geintroduceerd.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mudje
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 nov. 2003 00:15 
Marc,

Dat zou betekenen dat een tank van een C ook niet op een A past. Wat schets mijn verbazing, mijn orginele A is uitgerust met een C(ustom) tank.....

Reimer

Schrijver frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 nov. 2003 10:56 
Wij zullen alle opmerkingen die in deze topic worden gepost meenemen, mits gestaafd. De opmerking van Hans is natuurlijk waar, een kleine vergissing die meteen is rechtgezet.
Over het verschil in frames zijn de meningen dus blijkbaar nog verdeeld.

Schrijver mcu
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 nov. 2003 22:30 
Ik heb het nagemeten,
Vanaf het balhoofd tot aan de bevestigingsschroef van de tank is een c 4cm korter als een a.
Ik wilde een a tank op een c maken maar dat ging niet.
59cm A en 55cm C

Marc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 nov. 2003 23:22 | Aangepast door: Hans 
Marc,

maar een C tank op een A is, zoals bij een CX die bij mij in de garage staat, en daarin steun ik Reimer, absoluut geen probleem.
Ik heb geen C alleen maar A's en B's dus kan ik het niet nameten.
Ik denk ook dat je niet moet meten op een bevestigingsschroef maar langs de totale bovenste framebuis. Dit omdat het toch frappant is dat het motorblok hetzelfde is.
Ik ben benieuwd.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mcu
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 nov. 2003 19:36 
Hans,de tank bevestiging bij de c is geschroefd en bij de a zitten hier nokjes.
Een C is bij mij een custom
De blokbevestiging lijkt mij iets anders op de framebuis te zijn gepositioneerd.en evenzo de tankbevestiging.
Groet Marc.
Ps ik ga nog een keer proberen een A tank op een custom frame te rammen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 nov. 2003 23:21 | Aangepast door: Hans 
Marc,

de C tank op het A frame daarvoor moet je natuurlijk in de 'nokjes' wel draad tappen. Om de C tank er op te bouten.
De tank ligt wel een beetje vreemd hoog op het frame, maar ja het past uiteindelijk wel. Je zou dus gelijk kunnen hebben met een andere plaatsing op het C frame van de bevestigingspunten vor de tank.
Dat van het blok geloof ik echter niet; dat zou o.a. betekenen dat de cardanlijn in de achtervork niet meer in lijn ligt (want de blokken zijn identiek). Dat lijkt mij raar.
Dus wie heeft er zowel een kaal A als een kaal C frame liggen en is bereid foto's te maken en metingen uit te voeren ? Dan kunnen we deze 'gis-discussie' afronden.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Roadkill
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 nov. 2003 01:37 
ik heb een GL400, komt overeen met een CX C, zeg maar van waar naar waar je gemeten wil hebben, die tank is er zo afgeschoefd

Schrijver RenePool
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 nov. 2003 13:45 
Het valt mij op dat zowel de GL650 Silverwing als de CX650 Turbo de beschrijving van de CX650 E(urosport) hebben? Behalve de pk's misschien, dat kan wel kloppen (?).

René

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Alles over cx en gl.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven