Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hate & Love

 
Schrijver mudje
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 nov. 2003 00:36 
Soms zit ik mij 's avonds, met het genot van een pilsje wel eens af te vragen of ik de enige ben met een hate & love relatie met mijn CX. Als ze 's morgens normaal start en ik op weg ben ben ik de koning te rijk en geniet van het rijden op mijn CX, maar op momenten dat ze door een kleine reperatie of andere reden het niet meer doet is de wanhoop meestal zeer nabij... echt op marktplaats zetten komt dan wel bij je op maar na een tijdje besteed je weer even wat extra aandacht aan haar en dan doet ze gewoon haar werk weer en kan je weer volop genieten. Herkenbaar ?

Reimer

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 nov. 2003 01:15 
Dus als je met je auto de anwb moet bellen, gaat ie ook in de snuffelkrant??? Nee ik heb dat dus niet, ik baal wel, maar niet over de GL (waar ik nog niet zoveel trubbels mee heb gehad, afkloppen) meer dat ik het erg vind dat ie 'ziek' is, en wat ik er aan kan doen om weer te kunnen rijden. De gedachte 'zet maar op marktplaats' is nog niet bij me opgekomen, terwijl ik (zeker in de ogen van de poetsers) niet eens zo'n hele mooie GL heb.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 3 nov. 2003 13:37 
Ik herken er van alles in. Ik heb nu twee CX 'en. 1 ligt totaal uit elkaar, de ander heeft een elektrisch probleem en is ook niet rijdbaar. Bij het sleutelen val ik van het een in het ander. Dan denk ik wel eens: verkopen (of nog erger.. naar de sloop brengen) en een jongere motor kopen. Er is zoveel moois. Maar dan denk ik aan hoe het is om wel te rijden, hoeveel ik inmiddels van deze motor weet, aan de club, aan Vechta en nog veel meer. Ik kom dan altijd tot de conclusie dat ik altijd CX zal blijven rijden. Maar van een haat-liefde verhouding is absoluut sprake.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 nov. 2003 16:15 
Mijn CX had 2 jaar stilgestaan toen ik hem kocht. De vorige eigenaar beweerde dat het weinig moeite zou kosten om ‘m weer rijdend te krijgen. Inmiddels ben ik vele reparaties (en vele euro’s) verder. Een kleine greep: verstopte oliepomp, kapotte ventilator, vergumde carburateurs, oververhitting, twee defecte startrelais, kapotte stator, mechanische seal en een heleboel pakkingen en O-ringen. Wat moet ik nog doen: remleidingen, balhoofdlager, thermostaat. Afgelopen seizoen bestond (naast het rijden) voor een belangrijk deel uit sleutelen. Het is niet leuk om voor de zoveelste keer stil te staan, maar als je ’t zelf kunt (leren) repareren is de voldoening wel groot. Ook hier dus sprake van een haat-liefde verhouding.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2003 17:34 
Ik heb tien jaar CXen gereden (ben een wederopstapper) en wilde toen iets anders het werd een CB900Boldor na een half jaar wilde ik wel weer van af want dat was niks dat hoge toerental ik rij nu weer vol genoegen een CX650E en merk het verschil bijna niet met de Boldor terwijl deze toch 250cc meer heeft Geef mij maar een CX liefst een Silverwing 650 die wil ik nog wel hebben en dan blijft het CX.
Maar dat is een persoonlijke smaak
Beussie

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 nov. 2003 18:46 
Het zijn k**** motoren da ding van mij is nu bijna 25 jaar met 76000 op de teller en nu komt er toch een andere bij. Hij heeft me laatst weer laten staan en er was al wat gemor van de motor. nu rijdt hij weer een beetje en god wat rijdt zo'n cx toch lekker. Hij mag het nu wat rustiger gaan nemen want die andere motor komt er aan
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hate & Love

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven