Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

garmin navigatie

Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 okt. 2012 23:33 
Hallo,
ik heb een vraagje over mijn garmin zumo 2100 navigatie.
Ik heb deze 1.5 jaar geleden gekocht en eigenlijk al bijna direkt vond ik het opladen vreemd.
Via de bijgeleverde aansluitkabel en stekker deed hij al slecht opladen en via de autostekker laadde hij ook niet volledig bij.
via de usb kabel via mijn computer wel.
Nu echter dus helemaal niet meer en ik hoorde van garmin dat men het beste via een geschakelde draad de plus moet aansluiten en niet rechtstreeks.
Welke draad kan ik dan het beste nemen voor mijn cx a?
De garmin wordt omgeruild bij louis motorshop en valt gelukkig nog in de garantie{2 jaar] ik geloof dat die garmins toch nog niet zo goed zijn.
groet norbert
nb

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2012 01:11 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Je bedoelt de Zumo 210 (één nulletje teveel). Is de motoraccu + Garminaccu wel in orde? Met de 660 geen probleem hoor. De bijgeleverde bedrading is dik voor mekaar.

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2012 08:55 
Ik heb mijn Garmin 550 nu al een jaar of vier zonder problemen.
Ik heb heb hem rechtstreeks op de accu zitten, dan gaat ie bij een tankstop niet uit.
Hij gebruikt zo weinig stroom dat hij de accu echt niet leeg trekt
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2012 09:24 
Een tip van O.J. bij constante spanning aan voer van af de accu plaats een sper diode tussen de plus aan voer.
Bij spanning over het contact slot hoef dat niet en alle navigatie merken blijven aan als je de spanning van de motor uitzet
Veel plezier met al de navigatie merken ;O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2012 11:10 
henk, klopt het is een garmin 210, waypoint notter, garmindealer adviseerde mij met klem om een geschakeld contact te nemen, hij gaat raar doen als hij in de houder zit en de motor staat voor langere tijd stil ivm regen en voeding dan.
de garmin is definitief stuk, ik denk de usb connector van het apparaat zelf maar ik heb gelukkig nog garantie.
nogmaals vanaf het begin deed hij al raar met opladen. gr norbert
nb

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 okt. 2012 23:26 | Aangepast door: Jaap43 
Als je garminvoeding continue spanning voert doordat hij rechtstreeks op de accu staat gaan de contacten in de mini-usb stekker corroderen door vocht. Dit is tegen te gaan door de contacten voorzichtig in te spuiten met vaseline.

Ik heb mijn voeding via een driepolige audio DIN-plug (vastschroefbaar) aangesloten. Mijn druppellader heeft dezelfde stekker en het chassisdeel op de motor heeft dus 2 functies.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 garmin navigatie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven