Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Nieuw regeerakkoord...niet CX vriendelijk.

 
Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 okt. 2012 18:17 
"De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft".
Dit staat in het regeerakkoord. De daadwerkelijke uitvoering is niet bekend. Bijvoorbeeld of bestaande c.q. huidige oldtimers wel belastingvrij blijven.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 okt. 2012 18:21 | Aangepast door: sieds 
Oh oh spannend zo vlak voor Sinterklaas.
Ben ook benieuwd

Nou snap ik het, Luc Lubbers had voorinformatie en doet al z'n CXen weg
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 okt. 2012 19:44 
i s al een tijdje in Duitsland,
daarom zijn hier die grote bakken (mercedessen) met grote cc inhoud.

Zie ze nu maar hier kwijt te raken...

Was eigenlijk wel te verwachten

gr michael

(kunnen ook een cx Prius van maken)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2012 19:44 | Aangepast door: Hansv 
"....vanuit milieu overwegingen...."

Laat me niet lachen. Centen, daar draait het om. Ergens las ik dat er meer dan 150 miljoen euro aan extra belasting uit deze maatregel moet komen. En ook dat dit is "vanwege de toenemende hoeveelheid belastingvrije auto's die rondrijden als 1e auto. Iets wat slecht is voor de schatkist."

Ik heb ooit een CX500 aangeschaft juist vanwege het ontbreken van de belasting op oldtimers. En de auto bleef het eerste vervoer, nog steeds, ook al is er nu ruimte voor een tweede oldtimer CX500, een hobby project.

't Wordt een dure hobby, zo'n CX500:
Belasting, misschien ook nog APK, wat zullen ze nog meer verzinnen. Milieu-toeslag voor oude motoren? Ze zijn er gek genoeg voor......

Zo iets van: 10 euro per maand per oldtimer, 80% van het bedrag is nodig voor de ambtenarij, 15% is nodig voor het opzetten en onderhoud van het systeem, en 5% gaat naar het milieu, of de aanleg van nieuwe wegen.

Politiek.......

Harmony,
Hans.
( En ondanks dat leven we in relatief grote luxe en welvaart.... gek land, dat Nederland )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 okt. 2012 20:31 
Hierbij zeg ik al mijn belastingvrije hobby's op en beeindig al mijn lidmaatschappen.

Groeten Sieds
(zo'n bericht zou dus zo maar kunnen )
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 okt. 2012 21:57 
Dit maakt de prijs voor elke CX een schrootprijs, dus het is een kwestie van tijd, dat je ze gratis mag ophalen
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 okt. 2012 23:25 | Aangepast door: Luclubberts 
@ Sieds : Gezien mijn achternaam toch niet zo heel vreemd toch.

@ Hansv : Ik kreeg niet de indruk dat de leden van deze club zich zo druk maakte over de aankomende verplichte APK. Ik heb 22 september j.l. zegge en schrijven één Silverwing in Brussel gezien.

@ Honkie Tonkie : De vorige regering heeft weliswaar een negatief advies aan Europa gegeven m.b.t. de invoering van een verplichte APK maar zoals iedereen weet is politiek een spelletje van geven en nemen. Niet zeker is dus of deze regering dat advies overneemt. Het gevolg van de invoering van die APK is dan sowieso het verdwijnen van een grote groep motoren waaronder een groot aantal CX en van de openbare weg.
Het wegvallen van de vrijstelling zal in mijn overtuiging slechts lijden tot meer schorsingsverzoeken. En dat laatste gaat met die van mij dus ook gebeuren als ik ze niet kan verkopen. € 23 euro per jaar is niet zo'n probleem als ik dat afzet tegen de te betalen wegenbelasting. Maar laten we eerst maar eens afwachten wat er uit de hoge hoed komt. Indien blijkt dat de soep inderdaad zo heet wordt gegeten zullen de CX ers dit keer, al of niet samen met anderen, zeker de straat op gaan lijkt me.

Gr. Luc.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 30 okt. 2012 05:20 
luc,

mischien dat er meer cx rijders waren? op hun andere motor.

maar dit was wel te verwachten nu die apk er niet komt, als ze maar op 1 of andere manier geld kunnen vangen!

groetjes werner (wat verzinnen ze hierna?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 okt. 2012 08:10 
Uit milieu overwegingen?
Ik dacht altijd dat het bedoeld was voor het gebruik van de weg (wegenbelasting).
Dan neem ik mijn eerste auto als voorbeeld. Een mini, wegenbelasting per jaar 320 guldens toen nog. Als ik 25 jaar moet wachten tot deze belasting vrij is dan is er 8000 gulden betaald om gebruik te maken van het wegennet. Dat is als de auto het zolang blijft doen. Meestal is de economische levensduur maar 20 jaar. En dan heeft de auto meestal al de derde of vierde eigenaar. Ik heb het belasting voordeel voor milieu vriendelijke auto's nooit begrepen. Dat hadden ze bij de bpm moeten berekenen en niet bij de wegenbelasting, het gaat hier om kleine auto's die toch al goedkoop zijn in de belasting. Het blijft plukken bij een kale kip en de kip is het binnenkort ook zat.


Cosmar (hoe mijn verzameling toch nog even)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 okt. 2012 11:55 
Laten ze nu dus ook minder geld aan wegenbouw geven, volgens de telegraaf!! Waar blijft die 5% dan? Waar gaat dat dan heen....als er geen onderhoud kan worden gepleegd aan de wegen, verbreding, of iets dergelijks, dan ontstaat er weer file, dan zal er na Rutte 2, wel een andere partij zeggen...ligt toch niet aan die oldtimers...geven het weer terug...

zit net een Donald Duck te lezen....rijdt ook een oldtimer.....

gr. Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 okt. 2012 12:15 
Ronduit belachelijke argumenten. Als er gezegd wordt dat er meer geld binnen moet komen is dat tenminste eerlijk, hoewel het geldbedrag op het totaal wel meevalt. Maar ga nou niet het milieu als argument gebruiken.

Op mijn favoriete site staat een uiteenzetting dat het allemaal nog wel tegenvalt met de elektrische aandrijving als je de productie meerekent in de vergelijkingen!!! Daar hoor ik niemand over.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 okt. 2012 15:46 | Aangepast door: sieds 
Michael,

Vast een mooie T Ford van Catrien.

Staat ook eentje te koop op marktplaats uit 1924 wat voor jou?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 okt. 2012 15:48 | Aangepast door: sieds 
sorry dubbel
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver leuvie
Gast 
#14 | Geplaatst: 31 okt. 2012 22:04 
petitie tekenen, jongens!

http://www.knac.nl/petitie/

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Nieuw regeerakkoord...niet CX vriendelijk.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven