Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

APK keuring

 
Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 nov. 2012 14:55 
URL
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver azanten59
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 nov. 2012 21:42 
Lekker opstandig vandaag!! Al 2 petities ondertekend!! Zal het echt wat uitmaken?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. '81 Honda CX500B - voorrem in onderhoud Donateur

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 nov. 2012 22:05 
Hahaha... Dat is exact de gedachte die mij door het hoofd schoot. Je blijft aan de gang. !

Maar is niets doen dan de beste optie ?

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 nov. 2012 20:39 
et Europese Parlement heeft vandaag nieuwe regelgeving aangenomen die motoren verplicht veiliger en milieuvriendelijker te worden.

De nieuwe regels gaan in per 2016 en gelden voor alle nieuwe twee- of driewielige motorvoertuigen en quads. Deze groep voertuigen vertegenwoordigt slechts 2% van het verkeer, maar is goed voor 16% van de dodelijke ongelukken op Europese wegen.

Om die reden keurden de Europarlementariėrs strengere veiligheidsregels goed en stemden ze ook in met striktere doelstellingen op het gebied van uitstootgassen. “Natuurlijk is veilig motorrijden vooral de verantwoordelijkheid van de bestuurder, maar er is nog ruimte om motoren veiliger en schoner te maken“, zei CDA-Europarlementariėr Wim van de Camp, die de resolutie door het Parlement heeft geloodst.

Veiliger
Onder de nieuwe regels moet elke “zwaardere“ motor (boven de 125 cc) over een antiblokkeersysteem (ABS) beschikken. Lichtere motorvoertuigen (onder de 125 cc), waaronder scooters, kunnen uitgerust zijn met ABS of een gecombineerd remsysteem.

Aan het einde van 2019 moet de Commissie een kosteneffectiviteitanalyse maken met aanbevelingen of de regels herzien moeten worden en beslissen of ABS ook verplicht moet worden voor kleinere motorvoertuigen.

De Europarlementariėrs zien ook het belang van maatregelen om de zichtbaarheid van motorvoertuigen en -rijders te verbeteren. Hiervoor zal de verlichting bij het starten van de motor in de toekomst automatisch aan moeten gaan.

Schoner
Voertuigen uit de voertuigcategorie L stoten onevenredig veel vervuilende stoffen uit. Het Europees Parlement wil daarom de emissienorm Euro 4 in 2016 uitbreiden naar motorvoertuigen, in 2017 naar bromfietsen en vanaf 2020 de emissiestandaard Euro 5 naar alle twee- en driewielige voertuigen.

Het parlement ondersteunde ook de geleidelijke introductie van geavanceerde On-Board Diagnostics (OBD), om storingen te monitoren en zo informatie over uitstootgassen eenvoudiger inzichtelijk te maken zodat het voertuig direct gerepareerd kan worden.

De nieuwe regelgeving moet nog formeel worden goedgekeurd door de EU-lidstaten. Het zal vanaf 2016 van toepassing zijn op nieuwe twee- en driewielige voertuigen en quads.

Bron: Europees Parlement - Plenaire vergadering vervoer / Consumenten
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 nov. 2012 20:48 
Bedankt voor de info Luc.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 dec. 2012 14:27 
Europese Raad: 'Geen APK voor motoren'

Goed nieuws uit Brussel: de Raad van de Europese Unie heeft het APK-voorstel van de Europese Commissie aangepast en (onder andere) de eis geschrapt om ook motorfietsen te onderwerpen aan een periodieke technische keuring.

Vanuit verschillende lidstaten is forse kritiek gekomen op het oorspronkelijk voorstel van de Commissie, waaronder uit Nederland. Op 22 september jl. trokken duizenden motorrijders nog naar Brussel tijdens de MAG-protestrit tegen een Europese APK. Daarnaast voerde de MAG in samenwerking met de FEMA een uitgebreide politieke lobby die nu zijn vruchten lijkt af te werpen.

MAG-secretaris Dolf Willigers is opgetogen: "De discussie is hiermee nog niet volledig van tafel want we verwachten niet dat de Europese Commissie hiermee akkoord zal gaan, maar de kans dat landen zonder APK voor motoren (zoals Nederland) mogen vasthouden aan hun eigen wet- en regelgeving en niet door Europa zullen worden verplicht een volstrekt zinloze en geldverslindende motorkeuring in te voeren is nu groter dan ooit."
Triumph Tiger 1050 ABS

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 APK keuring

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven