Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Bougiedop

 
Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 nov. 2012 18:19 
Naar aanleiding van het verhaal van de dubbele weerstand in de bougiedop, ben ik ook maar eens gaan kijken in mijn CX500 en jawel bij mijn CX zijn ze nog niet verwijderd. Bij de rechterdop was het zo gepiept om de weestand te verwijderen. Bij de linker werd het een ander verhaal. het koper busje totaal niet los te krijgen met het gevolg, de twee inkepingen voor de schroevendraaier helemaal beurs gedraaid. Weet iemand mischien een ander trukje om dat los te krijgen anders wordt het denk ik een andere dop. De bougie's die er in zitten zijn van het merk DensoX24esr-u (Dus ook met weerstand denk ik) alvast bedankt voor het meedenken........Gr..Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 nov. 2012 21:40 
twee nieuwe doppen halen zonder weerstand ze zijn niet zo kostbaar.
verder zijn de DensoX24esr-u volgens mij voor de 400cc motor en niet voor de 500 cc.
ik gebruik de ngk bougie die bevalt mij goed, als er een r op staat is deze uitgevoerd met een weerstand.
andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 nov. 2012 22:26 
Ja zat er al over te denken om maar 2 nieuwe te bestellen. voor die 22 euro kan ik niet gaan rommelen om er dat busje uit te krijgen. Zag trouwens ook al dat er tape om een dop gewikkeld was. En blijkbaar dus ook de verkeerde Bougie's. Ook maar meteen vervangen. Bedankt voor de tip
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver jakob

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 nov. 2012 23:15 
om toch even "misbruik" te maken van Tinus zijn draadje, mijn 650E heeft bougies met weerstand, en de bougie doppen zijn nog origineel. m.a.w. dubbele weerstanden.
toch rijdt m`n cx als een trei.... ehh cx.

waarom zou ik nu mijn bougie doppen verlossen van de weerstanden, ik heb al duizenden km`s probleemloos gereden ??

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 nov. 2012 23:47 
Nee, niet van toepassing, alleen bij problemen verwijderen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 nov. 2012 00:15 | Aangepast door: Superpapa 
Wijze woorden van een motormonteur, een echte rot in het vak op mijn vraag of het verstandig was om de weerstanden uit de bougiedoppen te halen vanwege de dubbele weerstand:
"Als de grootste motorfabrikant ter wereld en een merk als Honda met een enorme reputatie op gebied van techniek iets ontwikkeld dan hoef je daar niet aan te twijfelen. Ik heb ook wel eens gehad dat een bougie zonder weerstand de oplossing voor een probleem was.
De electronica van een motor kan ook wel eens voor verrassingen zorgen en kom je tot een oplossing van een geval wat dan ook niet te verklaren valt.
Conclusie:Gewoon laten zoals het is."
Net wat Sieds stelt: alleen bij problemen kan het verwijderen misschien de oplossing zijn, misschien!!

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 nov. 2012 11:01 
Ok hij loopt goed, dus dan laat ik het voor wat het is, maar ik ging twijfelen door de verhalen hierover op dit forum. (gaat beter lopen, verbruikt minder enz enz) maar bedankt voor de goede raad.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 nov. 2012 11:37 
Mijn Magna uit 1985 heeft weerstanden in de bougiedoppen en toch moet ik volgens de handleiding van Honda bougie's met weerstanden gebruiken. Bij mij zitten ze er dus nog in en hij loopt als een zonnetje, niks mis mee.
Dat idee om de weerstanden er al bij voorbaat uit te halen lijkt wel het ei van Columbus, maar dat is niet zo.
Ik heb hier meerdere kenners over gesproken en hun advies is elke keer hetzelfde: als de motor goed loopt gewoon de weerstanden laten zitten.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 nov. 2012 12:20 
Misschien een beetje off topic:
Je zult er versteld van staan wat je allemaal van een door meneer Honda bedoelde zooi van een motor af kunt halen en toch goed kunnen rijden... en ja, soms beter!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 nov. 2012 12:36 
Nieuwe en gebruikte doppen op voorraad.

Nieuw kosten ze inderdaad 22 euro.
2e hands gaan ze weg voor 5 euro.

Groetjes Marco Becker

Voor vragen, mailen aan:
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Bougiedop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven