Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

VERKEERSBOETES 2013

Schrijver sieds

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 nov. 2012 00:40 
Het CJIB heeft fors hogere boetes bedacht voor diverse overtredingen:

Buiten de bebouwde kom betrapt worden op slechts 4 km/h te snel rijden kost je zoal even tussen de 19 en 31 euro. Voor een snelheidsovertreding van 15 km/h wordt minstens 75 euro in rekening gebracht, en wie 25 km/h te hard rijdt en gepakt wordt, had van het boetebedrag ook een dagje naar de Efteling gekund. Met het gehele gezin! Opmerkelijk is dat dezelfde overtredingen binnen de bebouwde kom ´goedkoper´ uitvallen.

Verhoging
Hoe dan ook, het CJIB, of beter gezegd het ministerie van Veiligheid en Justitie, kent geen genade jegens automobilisten en motorrijders die over de scheef gaan. En dat heeft geresulteerd in nog hogere verkeersboetes in 2013. Hieronder een overzicht van de meest voorkomende vergrijpen en het daaraan gekoppelde boetebedrag indien je gesnapt wordt.

In het verkeer
Inhalen waar verboden € 250,-
Overschrijding doorgetrokken streep € 275,-
Onnodig links rijden € 185,-
Door rood bij een verkeerslicht rijden € 230,-
Inhalen vlak voor of op een zebrapad € 325,-
Rechts inhalen € 275,-
Parkeren op een invalidenparkeerplaats € 200,-
Op de vluchtstrook stilstaan € 200,-
Over de vluchtstrook rijden € 320,-
Geen gebruik maken van autogordels € 150,-
Ondeugdelijke verlichting € 90,-
Niet handsfree bellen € 350,-
Geen richting aangeven bij zijwaartse verplaatsingen van uw voertuig € 250,-

Papieren niet in orde
Geen geldig APK keuringsbewijs € 110,-
Verlopen rijbewijs € 110,-
Het kentekenbewijs of rijbewijs of APK keuringsbewijs niet kunnen tonen € 55,-
Rijden zonder rijbewijs € 260,-
Rijden zonder APK keuringsbewijs € 110,-
Rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen € 1.500,-
Rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na ondeugdelijk herstel € 100,-
Onverzekerd rijden € 650,-
Kentekenbewijs met foutieve gegevens € 220,-
Ondeugdelijke kentekenplaten € 240,-
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 nov. 2012 06:46 
sieds, het is zoals we van de politici gewend zijn zakkenvullen van de hardwerkende nederlanders die geen cent meer overhouden. Mensen uit polen waar nederland geen gegevensverdrag met uitwisselen van kentekens heeft blijven buiten schot wanneer ze niet aangehouden worden.
En dat zijn er velen. Vrachtwagenchaufeurs die dronken achter het stuur zitten en een ongeluk veroorzaken die moet je eigenlijk voor het ongeluk te pakken krijgen.
Daarvoor zijn boetes bedoeld en niet om de schatkist te spekken.
Maar de heren zien dit anders.
nb

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 nov. 2012 10:42 
Hardwerkende Nederlanders die geen cent meer overhouden omdat ze van die hoge boete's moeten betalen hebben dat totaal aan zich zelf te wijten. Niet de politie of de politiek de schuld geven, ze doen het zelf. Het is hun rechtervoetje of handje die het gedaan heeft. Veel boete's zijn simpel te voorkomen, je riem omdoen, je papierwinkel op orde hebben en niet de telefoon in je handen en voor de rest goed opletten, toch??

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 nov. 2012 11:49 
wat heb ik aan dit commentaar, misschien heb je een beetje gelijk maar de hoogte van de boetes zijn niet normaal. als het dan volgens de eu moet moeten deze boetes in elk land hetzelfde zijn en overal inbaar.
Ik mag het niet zeggen maar zou jou bijv. die boete over de ingetrokken streep gunnen. Je gaat er sneller overheen dan je denkt.
nb

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 nov. 2012 12:25 
Je mag het niet zeggen, maar je zegt het WEL!! Niet erg aardig van je Norby om mij zo'n dure boete te gunnen en dan druk ik mij nog fatsoenlijk uit. Eigenlijks vind ik het gewoon lullig van je.

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 nov. 2012 16:23 
Ah jongens. grappig dat jullie elkaar gaan aanvallen. Ik ben 30 jaar vrachtwagen chaufeur geweest en wat ik in het buiteland mee heb gemaakt (Duitsland B.A.G. je 1 uur blijven volgen tot je een fout maakt, Italie zo corrupt als de pest (Paspoort afpakken en dan moeten betalen om hem terug te krijgen.,Denemarken daar moet je maar eens te hard rijden. 1500 euro betalen. contant te voldoen. Nee dan is het hier nog heilig kan ik je zeggen.
Leuk is iets anders...maar gewoon netjes rijden en je zaakjes op orde houden...dan valt het wel mee.
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2025)

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 nov. 2012 17:18 
Van mij mag het wel die hoge boetes, leren we het sneller af.
Ik zie nog zoveel chauffeurs met een telefoon in de hand en al die dikke auto's die toch altijd sneller moeten dan wat toegestaan is..

Maar wie gaat dit controleren, ik zie haast nooit een agent

Sta ik in Enkhuizen fout geparkeert, krijg je ook al een boete van 92 euro voor !
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 nov. 2012 23:18 
En al die onverlichte fietsers dan, je schrikt je de pleuris en bij een aanrijding mag je nog alles betalen ook! Toevallig letten ze niet op, want de I-phone is interessanter dan het verkeer........
Boetes zijn te voorkomen, maar dit ongeïnteresseerde weggebruik niet! Handhaven!!!! laat me niet !!!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 dec. 2012 13:05 
Waarom zou ik nog een rijbewijs halen? Per controle kost het je 260 Euro. In de 25 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ben ik maar twee keer gecontroleerd. Dat had een stuk goedkoper geweest dan netjes mijn rijbewijs halen

Het ligt er volgens mij ook aan wie je aanhoud. Is het een bonnenkanon van wegmisbruikers ov een vakman van blik op de weg, maakt ogenschijnlijk veel verschil.

Met deze bedragen wordt een lullig foutje te hard afgestraft. Als je bewust de overtredingen aan het begaan ben dan weet je de risico's en dan moet je niet zeuren.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 VERKEERSBOETES 2013

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven