Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

sat nav..

 
Schrijver dirk413
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 dec. 2012 00:55 
een vriend van mij heeft een tomtom rider te koop.
mijn vraag; wat hebben jullie voor ervaring met sat nav en wat is het betere systeem?

groet dirk, die hoop de weg niet meer kwijt te raken..

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 dec. 2012 11:13 
Ik ben helemaal blij met TomTom en TYRE, prima combinatie, werkt voortreffelijk

Maar ik gebruik wel een gewone autonavigatie die weer een aantal voordelen van de Rider mist.

Maar pas op met een verouderde Rider, kun je soms geen nieuwe kaart meer bij krijgen.

Anderen weten hier meer over te vertellen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 18 dec. 2012 13:21 
hoi dirk,

is het de 1e of 2e tomtom rider? ik heb de 1e versie en daar werken na verloop van tijd (meerdere jaren) de puntjes aan de achterkant niet goed meer om op te laden, ik heb dus ook de onderkant open om hem op te laden.

kaarten updaten kan volgends mij wel maar kost geld. ik doe al jaren met mijn tomtom zonder updates, en dat gaat goed. merk wel dat ie soms de weg een beetje " kwijt" is maar het is maar een hulpmiddel zeg ik dan.

ik zit te denken om een nieuwe te kopen, wil dan gaan voor de garmin zumo 350 (of was 550 de nieuwste) die heeft lifetime maps en tomtom is niet verder door ontwikkeld de laatste jaren, zeggen ze....

groetjes werner (doe het nog even met mijn ouwe rider)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 dec. 2012 13:53 
volgens mij is het een rider 2, heb hem nog niet gezien..

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 dec. 2012 16:35 
Ah, daar gaan we weer, de eeuwige strijd tussen TomTom en Garmin.

Mijn TomTom Rider doet het goed, werkt prima, is waterdicht, en als 'ie een keertje op de grond valt dan moet je bukken om hem weer op te rapen, da's het enige, want hij blijft het doen.
Vechta, geen probleem, SJK gaat ook, zelfs naar Spanje en terug, geen problemen.

"ze' zeggen dat de Garmin beter is ( maar ook duurder ). maar ach, "ze" zeggen wel meer.
Mijn Rider was erg goedkoop, en wat de prijs/prestatie verhouding betreft voor mij de absolute top.

Ja, erg jammer, je moet betalen voor nieuwe kaarten, 't schijnt tegenwoordig een verbruiksartikel te zijn. Niet dat je er altijd even veel aan hebt, als de straten die je TomTom aangeeft er niet zijn, en even later de straten die er wel zijn niet door de TomTom worden aangegeven.....

Het beste navigatie hulpmiddel zit toch in je helm ( als je die op hebt) en niet in een kastje op het stuur.....

Harmony,
Hans.
( als het moet ga ik weer voor een TomTom Rider 2/pro )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 dec. 2012 20:03 
Dirk ik heb hier een TT rider 2 liggen. Kan je morgen wel het e.e.a. laten zien. Ook m.b.t. het combineren met mijn Schubert C3.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 dec. 2012 22:51 
Simpel gezegd, van a naar b en eenvoudig bedienen: tomtom, routes op computer en van anderen: garmin.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Dre67
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 dec. 2012 19:57 
Ik heb een mio, doet het ook goed.

Gr, Dré

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 dec. 2012 21:21 
Ik heb sinds kort de nieuwste tomtom op mijn Android telefoon. Maar daar kun je geen .itn bestanden meer in stoppen. Heel raar.
Als je veel met .itn bestanden werkt, zou ik daar dus wel even op letten als ik jou was.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 20 dec. 2012 10:14 
breaking news: bij de nieuwjaarsbijeenkomst op de 20 januari komt iemand uitleg geven over GPS. Zal vooral gericht zijn op Garmin, maar hij zal ook iets over andere systemen vertellen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 dec. 2012 10:15 
Rider werkt altijd met itn.

De nieuwe auto TT niet meer, omdat ze geen routeplanner meer hebben.
Alleen de 'oude' XL modellen nog wel.

Nieuw voor mij is dat als ik nu een route in Tyre maak, ik hem ook als GPX bestand kan opslaan (onderaan kun je kiezen) en dat bestand kan dan weer door een Garmin ingelezen worden.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 sat nav..

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven