Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

helm..

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 dec. 2012 22:21 
Hallo Allemaal,

een vraag.. mijn vrouw is aan het kijken naar een helm, toch een belangrijk deel van de "kleding" op een motor.
Zij heeft een bril en dat is bij haar het lastigste punt.
zij heeft wat helmen geprobeerd en die bril was steeds een lastig punt en contactlenzen zijn geen optie, helaas.
wat zijn jullie ervaringen met brillen en helmen?

bedankt, dirk413

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 dec. 2012 22:39 
Herkenbaar. Ik ben ook brildrager en daarom heb ik een systeemhelm gekocht. Duitsers noemen het een Klapphelm en dat is eigenlijk een betere benaming. Met deze helm kan ik mijn bril ophouden als ik 'm op- of afzet. Er zijn systeemhelmen met een uitsparing aan de binnenkant, waar de brilpoten in passen zodat ze niet gaan irriteren.
Alternatief voor de systeemhelm is een jethelm met visier. Lekker in de zomer, iets frisser in de winter. Een integraalhelm werkt voor mij niet, omdat je dan (na het opzetten) de brilpoten erin moet frunniken en dat past nooit lekker. Althans, dat is mijn ervaring.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 dec. 2012 22:49 
Ik heb geen bril maar wel een systeemhelm. Zou niet anders willen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver paul tobe
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 dec. 2012 23:08 
ik heb ook en intergraal helm en ben bril dragend, is inderdaad niet het fijnste.
helm op bril er in schuiven, is echt niet alles

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 dec. 2012 23:09 
Dirk, neem je vrouw "onder de arm" en ga naar een paar motorkledingzaken. De beste manier is om diverse merken en soorten te passen en vergeet dan niet eerst de bril op te zetten. Apeldoorn heeft zo ie zo al 3 motorzaken en dat is niet zo ver weg.

Groeten Henk.
(Eigenlijk wist je dit al)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 dec. 2012 23:13 | Aangepast door: sieds 
Ook ik Dirk, heb een systeemhelm en een bril.
Past goed en nog nooit last of problemen mee gehad.
Enige vervelende bij een bril is dat hij bij koud weer beslaat door mijn adem.
Dus vizier op een kiertje
Op het vizier zit een pinlock in en dat gaat goed.
Merk: NOLAN 102 oud type en ben er zeer tevreden over.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 dec. 2012 00:13 
Herkenbaar probleem....
Heb een tijdje een intergraalhelm gehad, maar steeds dat gedoe met die $%#@-bril !
Toen in een aanbieding (gelukkig) systeemhelm gekocht. En nu wil ik nooit meer wat anders. Ben na een paar jaar aan de tweede begonnen......

Passen en meten, dat is waar het om draait.

Huidige helm is pinlock voorbereid.... Zal wel moeten, want met dichte helm beslaat het vizier flink.....

Harmony,
Hans.
( die zonder bril toch echt niet genoeg zien )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 dec. 2012 10:33 
Een integraalhelm met bril is een ramp. Zelf rij ik al jaren met een open HJC-helm van Motoport en een hoog schem en dat bevalt me prima. Bij het op- en afzetten hoeft de bril niet af.




Schrijver Teto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 dec. 2012 10:44 
Ik heb al m'n vierde klaphelm en wil niet anders.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 dec. 2012 11:40 
ik heb ook een bril

en een klaphelm in de winter met een
anti condens binnenvizier.
kun je je bril gewoon ophouden met je helm opzetten.
maar kijk een hier
[url=anti condens binnenvizier][/url]
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver chantal

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 31 dec. 2012 11:44 
ik heb alle helmen uitgeprobeert, en ja ben ook brildragend waar contactlenzen geen optie is.

intergraal: als je er niet mee zit om steeds je bril op en af te zetten geen probleem als je een goeie hebt waar de bril niet klem zit tussen jou en de helm.... niet echt makkelijk te vinden.

jethelm: heerlijk in de zomer (ik heb altijd met vizier gereden) wat kouder in de winter.

systeemhelm: heerlijk, zowel in de zomer als winter lekker beschermt door kin stuk, makkelijk op en af zetten, al is het niet nodig ik zet toch altijd mn bril ff af en weer op, dit omdat hij dan toch iets lekkerder zit (en meestal moet ik nog wisselen tussen gewone en zonnebril)

mijn ervaring is de systeemhelm het beste ookal zal ik in de zomer ook nog wel mn jethelm opzetten. maar voor welke helm je ook gaat passen of het goed zit en vooral kijken of de bril niet testrak geklemt zit want dat gaat op gegeven moment zeer doen.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 dec. 2012 11:45 
de link ging niet goed nogmaals
URL
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 31 dec. 2012 12:14 
Oh ja, nog even een foto van mijn helm.




Schrijver norby
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 jan. 2013 11:26 
Ik geloof dat een zogenaamde schubert helm een van de betere oplossingen is, goedkoop is hij niet maar er zijn ook goedkopere merken alleen weet ik niet of die kwaliteit ook goed is. norbert
nb

Schrijver toto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 jan. 2013 13:37 | Aangepast door: toto 
Ik heb de Schubert J1 , bevalt op zich wel goed alleen de geluidsdemping is niet optimaal vanwege de open onderkant. 't Zicht is uitstekend, je moet alleen niet hard willen rijden met open vizier want die waait dan nog weleens eraf. Hoewel ze al 200 euri in prijs gezakt zijn, zijn ze nog niet heel goedkoop.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 helm..

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven