Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Kan CX650E als 25Kw motor

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver beussie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 jan. 2013 14:56 
vraag van Beussie
Kan een CX650E of 500E teruggebracht worden naar 25KW en zo ja bij wie moet je dan zijn?
groet Beussie.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 jan. 2013 15:10 
47,5 kW (64 PS)/8000 min-1 (U/min)
<37 kW (50 PS)/7000 min-1 (U/min)>

Dit kom ik tegen op de duitse site van de 650C.

maar 25 KW voor een 650?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 jan. 2013 15:44 
beussie
ik weet dat dat kan er zijn ringen er voor die in de cabs geplaats kunnen worden.
Dit had een stel die ook op een 650 reden 3 jaar terug op sjk.
Deze cx was ook naar 25kw terug gebracht met ringen die kon hij er ook zo eruit halen.
Wie deze man was weet ik niet meer.
Andre uit den helder
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 4 jan. 2013 16:14 
Beussie, gezien op ebay duitsland: DEZE terug tune set. Blijkbaar kan het wel. Ik weet niet of het RDW- en verzekering technisch kan. Zoek anders meer info HIER
Succes met ombouwen voor Giel's motor! (gokje)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 jan. 2013 16:52 
de complete sets staan hier
URL
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 jan. 2013 17:53 | Aangepast door: Teto 
Onderstaande Honda type's hebben een typegoedkeuring van het RDW om terug te worden gebracht tot 25Kw.

Honda CBR125R
Honda Dylan 150
Honda NX 250
Honda Varadero 125
Honda CBR250R
Honda FES150 Pantheon
Honda NX 650
Honda Vision 110
Honda CB250
Honda FMX650
Honda PCX 125
Honda VTR250
Honda CB500
Honda Forza 250
Honda PS150i
Honda XL 250R
Honda CB750F2
Honda FX 650 Vigor
Honda SH150i
Honda XL 500R
Honda CBF125
Honda Jazz 250
Honda SH300i
Honda XL 600 Transalp
Honda CBF250
Honda Lead 100
Honda Shadow VT750
Honda XL 650 Transalp
Honda CB600F/S
Honda Lead 110
Honda Shadow VT1100C2
Honda XL 700 Transalp
Honda CBF500
Honda NSR125
Honda Shadow Aero VT1100C3
Honda XR 125
Honda CBF600
Honda NTV650 Deauville
Honda SLR650
Honda XR 250
Honda CBR600F
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2013 17:56 
Sinds 1 augustus 2009 is het ook mogelijk om bij de RDW, via de afdeling IKS (Individueel Keuren Speciaal),
motoren te begrenzen die geen officiele typegoedkeuring hebben. Hier zijn echter wel een aantal regels
aan verbonden. Niet elke motor komt er voor in aanmerking. Dit zijn een aantal punten;
1 Maximaal origineel motorvermogen 75kW = 102pk (was tot half 2011 max. 60kW)
2 Reductie moet op solide wijze zijn gedaan (vernauwing inlaat bij carburateur is bijv. geen probleem),
de reductie mag niet makkelijk worden weggenomen.
3 Een aanpassing aan de ontsteking (CDI) wordt niet geaccepteerd.

Op deze manier wordt de keuze van motoren toch nog flink uitgebreid. Daarnaast wordt de motor
getest op de testbaan van de RDW in Lelystad. De kosten zijn ongeveer € 233,50 (prijzen van augustus 2011).

Voor meer informatie over IKS kan er contact op worden genomen met de
RDW afdeling IKS op telefoonnummer 079-3458302.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Teto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 jan. 2013 18:30 
Dan is er nog de onofficiele manier voor motoren die ook niet voor IKS in aanmerking komen (75kW+);

Als laatste optie kan je je 75kW+ motor naar 25kW zetten via ringen in de carburateurs of andere truukjes.

De motor kan je dan op een testbank zetten en een uitdraai maken van het vermogen.
Een politieagent kan je nog altijd bekeuren, omdat het officieel niet in je kenteken staat je dus eigenlijk

op een motor rijd met meer vermogen (immers is dat langs de weg moeilijk te testen).
Ook zal een verzekering niet zo happig zijn om uit te betalen, wil je dus op deze onofficiele manier
rondrijden, zet dit dan zwart op wit met je verzekering !
Alle motoren zijn op de onofficiele manier terug te zetten naar 25kW vermogen, echter behandelen
wij alleen de motoren die standaard al 25kW of minder vermogen hebben, een 2e typegoedkeuring hebben,
of maximaal 60kW origineel vermogen hebben en via IKS naar 25kW op kenteken kunnen.

Wil je dan toch een motor rijden die via een andere manier is geknepen en waar geen 2e typegoedkeuring
voor is, dan kan je (voor zover mij bekend) een verzekering bij KNMV nemen. Zij verzekeren wel op uitdraai.
Zorg echter altijd dat je zwart op wit hebt, dat ze op de hoogte zijn van die manier van begrenzen, zodat
er bij een ongeluk nooit een probleem kan ontstaan over de verzekering. Denk er echter wel bij na dat
een lastige agent je nog wel altijd een boete kan geven !
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 jan. 2013 19:43 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
En als je dan beide papieren aan oom agent kan laten zien, de vermogensuitdraai + zwart op wit verzekerd als 25KW bij KNMV, dan lijkt mij dat er geen vuiltje aan de lucht is..........,of toch wel???
Zoiets zou eens nagevraagd moeten worden bij de KNMV, want die gaan toch echt niet buiten de wet om, denk ik.

Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Arcath
Gast 
#10 | Geplaatst: 4 jan. 2013 22:59 
IK heb mijn gl 500 op 25kw gehad. dit doormiddel van ringen in de inlaat.

deze ringen in duitsland besteld (drosselset) hierbij moest ik mijn kenteken en frame nummer doorgeven.

de ringen worden opgestuurt inclusief een TUF certifivaat waar de gegevens van gl 500 opstaan met jouw kenteken en framenummer. en de vermelding 25w.

vervolgens heb ik de motor verzekrd via de KNMV. oldtimer verzekering.

dit is een van de weinige die (welliswaar via mail) een bevestiging zwart op wit hebben dat ze weten dat de motor 25kw is en dat ze hier mee akkoord gaan. je moet hier zelf specefiek om vragen.

voor de wet is er echter een ander probleem: je moet een type goedkeuring hebben om een motor te mogen afvoeren.

helaas is dit voor veel oude motoren en dus ook voor de gl/cx. niet het geval.

deze typegoedkeuring staat bij modernere motoren op het kenteken vermeld.

ga je nu toch zo rijden, geen probleem, je bent verzekerd, wel kan je eventueel een boete van meneer de agent krijgen voor rijden zonder geldig rijbewijs. (mits je zwaar mag rijden natuurlijk)

MAAR de spelregels voor motorrijbewijzen veranderen, zijn nu 3 varianten, licht midel en zwaar (afhankelijk van leeftijd)

Verder kan je als je het officieel wilt doen, de motor 25 kw maken en opnieuw laten keuren bij de rfw. duur grapje.

voor een gl 500 (en wss ook cx 500) heb ik nog een stel ringen liggen voor 25 kw

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 jan. 2013 08:45 
Nou Beussie laat die ringen opsturen en probeer het [tussen haakjes rij al 58 jaar en nog nooit aan gehouden door de politie of anderen inspecties ] dus moet de berijder het zelf maar rustig aan doen gr;o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver beinhart

Bestuur 
#12 | Geplaatst: 5 jan. 2013 11:37 
die ringen in de uitlaatbochten hebben ze destiujds bij mij er ook ingezet toen ik 18 was en inm duitsland woonde/ rijbewijs haalde (is alleen nooit op de papieren gezet?)

weer in nederland was dat toen nogniet met stappen rijbewijs, dus toen naar de motorzaak gebeld wat en hoe. en die ringen eruit geslepen, want die zaten goed vastgelast...

groetjes werner (haalde maximaal 140 met die ringen erin)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#13 | Geplaatst: 5 jan. 2013 16:51 
Beussie

Je kan ook een andere motor kopen bv
Suzuki Bandit 600 CC of een Yahama 600 CC die zijn wel 25 kw en niet duur, het is geen CX maar ja.

Heb de RDW al benaderd

Wil de jeugd toch op een CX dan moeten ze maar een paar jaar wachten.

Groet Arno

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 jan. 2013 16:50 
Dit is toch een CX site ? Arno, dat moet jij weten!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 7 jan. 2013 11:50 
1 van de bestuursleden heeft een nieuwe bmw gekocht, ik heb een ouwe goldwing tussen mijn cx' en staan, er zullen vast meerdere leden een "vreemde" motor naast de cx hebben, er worden hier wel vaker filmpjes en vanalles gepost over andere motoren, teto heeft het hierboven nog over een hele rij andere honda's....

en dan zou arno het niet over een suzuki of een yamaha mogen hebben?
is dat niet een beetje een vorm van disciminatie?

groetjes werner (ik heb hier zelfs ook eens een yamaha fz750 te koop gezet)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kan CX650E als 25Kw motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven