Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Caferacer project Honda CX 500

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver janvanlaar
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 maart 2013 12:57 
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik bezig met een caferacer project. Samen met een vriend hebben we drie motoren gekocht. Twee keer een Honda CX A en een Honda CX C.
Ik houd het project bij op mijn eigen site. www.janvanlaar.nl

Wellicht leuk voor de liefhebber.

Groeten Jan

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 31 maart 2013 15:28 
Leuke site! En liefhebbers zijn we hier allemaal, nietwaar?

Succes met je project.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 31 maart 2013 18:47 
Als het zo doorgaat, met al die ombouw projecten, ben ik straks de enige met een originele CX. Moet natuurlijk wel de kuip er weer af....

Rustig aan met de zaag, aub. , en succes met de ombouw.

Harmony,
Hans
( is geen fan van zagen en lassen en ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 maart 2013 21:13 
De lentekoorts slaat weer toe, of zoiets in ieder geval. Veel plezier met de verbouwing en daarna met het rijden natuurlijk !

Hebben we iemand hier met horeca-papieren? Zo ja kan die dan zsm een café beginnen, dan kunnen we er volgens de bijbehorende traditie naartoe racen op Zondag middag en alle CX racers bewonderen !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 đź’°

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 maart 2013 21:50 
frans,

Heb geen horeca papieren, maar wel een vriendin die lekkere appeltaart kan maken (verschillende weten dat al uit ervaring) dan serveer ik wel koffie en thee...

Cafe racers is niks voor mij, vanwege m'n rug. Ik ga met mijn cxhopper projectje wel de andere kant op met het stuur; 40cm omhoog.

Groetjes werner (vrolijk pasen)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 1 april 2013 00:35 
Ik heb nog een project liggen. Is de flex al ingezet, gepoedercoat en ligt nu al heel lang stil. Maar het gaat er van komen. Wordt een soort 'bobber'. Ben ik de BOB in het café, zeg maar.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 april 2013 09:24 
Ja, ik heb ook nog 2 projecten liggen.

1x GL1600 diesel
1x cx500c turbo.

Met de laatste heb ik de turbo en uitlaat al klaar. De rest nog niet.

Reden dat ik er nog niet mee klaar ben, 2 dochters 1 van 2,5 jaar en de ander is nu een maand of 5.

Dus... menig vader begrijpt dat er nu wat tijd te kort is.

Groetejs Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver janvanlaar
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 april 2013 14:52 
Hallo,

Leuk al de reacties. Het zou ook leuk zijn om het project dit forum bij te houden. Ik zal nog even kijken of ik dit ga doen. Het uploaden van de foto's is even werk. Hieronder twee foto's hoe beide motoren uiteindelijk moeten worden (ongeveer). Ik houd jullie op de hoogte. Groeten Jan

Schrijver janvanlaar
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 april 2013 14:53 
O de foto's willen niet. Ik moet ze eerst verkleinen...

Schrijver janvanlaar
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 april 2013 15:01 
Nu wel de foto's.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 april 2013 16:33 
Foto's die al op jouw website staan kan je wel laten zien hoor:

http://www.janvanlaar.nl//images/Honda_CX_verhaal/cx500c9-301.jpg

De link opzoeken door op jouw site op "bron weergeven" te drukken.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver janvanlaar
Gast 
#12 | Geplaatst: 1 april 2013 20:07 
Hoe het allemaal is begonnen

Mijn vader belde me op en vertelde dat hij een leuke motor op marktplaats had zien staan. Geďnspireerd door het programma cafe racer op Discovery Channel was hij gaan zoeken op marktplaats. In dit programma bouwen ze standaard motoren om tot cafe racer. Hij kocht de motor, een Honda CX 500 A uit 1978. Mijn vader besloot de motor op te knappen, maar zoveel mogelijk in originele staat te behouden.

Schrijver janvanlaar
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 april 2013 20:08 
Na wat handelen op marktplaats heb ik een Honda CX A gekocht uit 1978. Bert (kennis van de muziek) heeft er ook een gekocht van zijn zwager in Emmen. Deze stond al jaren in de tuin te wachten op een algehele restauratie. Zaterdag 9 maart hebben Bert en ik de motoren opgehaald. Een uit Emmer Compascuum en een uit Emmen.

Hieronder de foto's.

Schrijver janvanlaar
Gast 
#14 | Geplaatst: 1 april 2013 20:09 
Toevallig kwam ik met mijn collega Ernst aan de praat over het CX project. Hij vertelde me dat zijn zusje er ook een te koop had. Maandag 12 maart heb ik de motor bekeken en gekocht. Het betreft een type C. Ik haal hem op wanneer de accu vol is. Hieronder alvast een foto.

Dinsdag 13 maart ben ik begonnen met de demontage. Ik ben begonnen met de CX van Bert. Met name omdat het blok er onder vandaan was. Na twee uur boutjes en moertjes losdraaien was de demontage zo goed als klaar. Daarnaast heb ik een proefritje gemaakt op de goudkleurige CX.

Hieronder de foto's.

Vrijdag 15 maart heb ik de Honda CX 500 C opgehaald. Ik heb hem vanuit de stad naar de werkplaats gereden. Lekker fris, maar het was een mooi ritje. Lekker geluidje en hij reed prima.

Zaterdag 16 maart ben ik begonnen met de demontage van de Honda CX 500 C. Het was de bedoeling om hem volledig te strippen, het blok zou ik later deze week demonteren. Maar toen ik bezig was, ging het zo gemakkelijk dat ik ook maar gelijk het blok eronder vandaan heb gehaald. In het werkplaatshandboek stonden duidelijke aanwijzingen en het was zo voor elkaar. Hieronder een aantal foto's van de demontage.

Dinsdag 19 maart ben ik weer verder gegaan met de demontage van de Honda CX 500 C. Ik ben begonnen met het voorspatbord. Om deze te kunnen verwijderen moet eerst het voorwiel verwijderd worden. Toen ik hiermee klaar was heb ook de voorpoten verwijderd. Vervolgens heb ik de middenbok en zijstandaard verwijderd. Daarna ben ik met de achterkant begonnen, eerst de remtrommel, vervolgens de cardan en het achterwiel. De achterveren heb ik ook verwijderd.

Ik realiseerde me dat een motor zonder wielen lastig weg te zetten is en dat je daarnaast moeilijk een beeld kan vormen van de styling. Dus heb ik de voorpoten weer gemonteerd en het voorwiel er weer ingezet. Om eens te kijken welk achterwiel het mooiste staat heb ik het achterwiel van de goudkleurige cx verwijderd en deze vervolgens in de cx c gemonteerd. Ik denk dat ik toch de originele wielen ga gebruiken. Hieronder enkele foto's van anderhalf uur sleutelen.

Zaterdag 23 maart hebben Bert en ik gekeken naar de frames en de wielen. Ook hebben we het blok van de Honda CX C bekeken. Met een printje in de hand ter inspiratie hebben we gekeken wat er aangepast moet worden aan de frames. Daarnaast heb ik een lijst gemaakt met de verschillende onderdelen. De afgelopen week zijn we bezig geweest met informatie inwinnen over stralen coaten. Zaterdag 30 maart gaan we naar de motormarkt te Hardenberg.

Zaterdag 30 maart zijn we naar de motormarkt te Hardenberg geweest. Het was een leuke markt, maar helaas konden we niet de onderdelen vinden die we zochten. Op de terugweg zijn we nog naar Ureterp gereden. Daar hebben we gekeken bij Boonstra motoren. Helaas ook hier geen succes. Terug in Groningen aangekomen hebben we beide frames ingekort. Daarnaast zijn we begonnen met het voorspatborden. Deze moeten worden aangepast naar "caferacermodel". Hieronder een aantal foto's.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 2 april 2013 09:10 
Als ik het zo zie heb je wel een hele fijne sleutelruimte. Om jaloers op te worden.

Er is trouwens wel discussie over wat er met het frame gebeurt als je dat achterste deel weghaalt, waar dat bruggetje tussenzit. Ga je dat nog op een andere manier verstevigen?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Caferacer project Honda CX 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven