Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Een ander op mijn motor

 
Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 april 2013 16:13 
Bij elkaar heb ik vijf motoren .Nu komt het wel eens voor dat ik met anderen , die geen motor hebben, maar wel een rijbewijs een toertje maak.Ik heb de polisvoorwaarden door gelezen ,maar kom er niet uit .Volgens mij mag (met mijn toestemming) ik een ander op een motor laten rijden waarvan ik de eigenaar ben ,en die door mij verzekert is .Of zit er nog een addertje onder het gras .Gr Wim

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 april 2013 16:57 
ja, het addertje kan zijn dat de betreffende geen rijbewijs heeft om een 500 of 600 te mogen rijden.
Voor de rest is het net of iemand jouw auto leent. Dan stel je ook geen vragen. Ook verzekering technich klopt het dan. Dat is ook zo met motorfietsen.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 11 april 2013 17:33 
wim,

tenzij je in je polis hebt afgesloten dat jij de enige bestuurder bent maakt het niets uit.

groetjes werner (chantal mag ook op mijn rat rijden, maar dat wil ze niet)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 april 2013 18:31 
Klopt, of het moet expliciet uitgesloten zijn, bv een verzamelpolis.
Maar voor de wet moet een motor verzekerd zijn voor schade aan derden en zolang de bestuurder MAG rijden is er niks aan de hand.

Hoeveel ouders hebben niet de auto van de zoon of dochter verzekerd alsof zij de dagelijkse bestuurder zijn en dan kan het triggy worden bij schade want een verzekeringsmaatschappij in Ned. besodemieteren is levenslang
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 april 2013 20:50 
bij mij staat in de polisvoorwaarden dat uitsluitend de verzekerde op de div. motoren mag rijden(verzamelverzekering voor meerdere motoren bij R. van Maarsseveen)

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 11 april 2013 22:33 | Aangepast door: beinhart 
beussie,

was ik dan illegaal bezig op jou motor vorig jaar op sjk?

foto sjk 2012

groetjes werner (met trots op beussie's turbo gereden)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 april 2013 22:51 
Werner, volgens mij ben jij altijd al illegaal bezig, dus dat valt niemand meer op.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 april 2013 23:14 
Werner wat is illegaal het was op zeg maar eigen terrein en niet op de openbare weg maar dat je ietwat trots zat te wezen dat is voor ieder duidelijk te zien (wel leuk hoor) zo lang als alles goed gaat is er niks aan de hand.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Een ander op mijn motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven