Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wegenbelasting voor de CX?

 
 
Pagina  Pagina 4 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende »

Schrijver Joram
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 5 dec. 2013 12:38 
Tsja die jongtimers zijn nou eenmaal een probleem. Ik persoonlijk vind het goed dat die nu aangepakt worden.

Het is gewoon oneerlijk tegenover de rest die wel flink in de buidel mag tasten voor de mrb.

Wij betalen met onze suv ons krom per kwartaal terwijl wij maar 1x in de week hem gebruiken en degene die niks betaald vervuilt wel elke dag.

Iemand straat verder heeft 3 190'ers er staan, en niet voor de liefhebberij uiteraard..

Groot wagen/motorenpark hebben vind ik geen excuus om het dan maar niet in te voeren.
Dat hoort er nu eenmaal bij, als ik meerdere nieuwe er heb staan en gebruik ze haast nooit kost het me ook elke maand geld.

Oldtimers zijn in mijn ogen auto's ouder dan 40 jaar, rond de 20/30 is een ouder geval, maar valt niet echt onder de oldtimer regeling zoals hij oorspronkelijk in het leven was geroepen.

De regeling voor jongere oldtimers met een kwart per jaar en maximum bedrag vind ik redelijk, maargoed als je dr 10 hebt staan tikt dat alsnog aan.

Maar daarom is de regel nog niet slecht, immers heeft niet iedereen zoveel er staan.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 5 dec. 2013 12:39 
Beste zou zijn belasting in de benzine prijs, dan is het het eerlijkst verdeeld en betaal je naar verbruik!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 5 dec. 2013 14:00 | Aangepast door: sieds 
Belasting in de benzine, privé aantrekkelijk, zakelijk een ramp voor onze economie en onze beurs.

Ben benieuwd welke consequenties de verschuiving van Youngtimers ( 15 jaar) naar Oldtimer (straks 40 jaar) voor de verzekeraars heeft wanneer het door de 1e Kamer komt.

Bij van Maarsseveen is het nu tussen 20 tot 25 jaar goedkoper en na 25 jaar nog een oldtimerverzekering.

Pas op, geen zakelijk gebruik of permanent woon- en werkverkeer!
Hier staan volgens mij velen niet bij stil (ook de 190D rijders) en kan na een ongeval zeker gevolgen hebben.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Joram
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 5 dec. 2013 15:00 
Bij een benzinetax kun je prima onderscheid maken tussen privé en zakelijk dmv belastingteruggave of vrijstelling.

Het is het meest eerlijke systeem in mijn ogen, en ook nog eens makkelijk.

Tevens zal het goed zijn om onnodige ritten tegen te gaan, want dat zal dan pijn doen in de portemonnee.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#50 | Geplaatst: 5 dec. 2013 15:20 | Aangepast door: coenox 
Ik vind de belastingtax geen eerlijk systeem. De leaserijders rijden gewoon door, het bedrijf betaalt wel. De mensen met een kleinere portemonnee die wel voor hun werk veel moeten rijden zijn de dupe. Lieke rijdt nu gedwongen 120 km per dag naar haar werk wegens een re-organisatie. Dat was eerst 10 km per dag. De kilometers worden niet volledig vergoed. Benzinetax betekent een inkomensverlaging zonder dat je - zeker met de huidige economie - een keuze hebt om minder te rijden.

In heel veel landen is 30 jaar de grens voor een oldtimer. Als je dan ook nog afspreekt dat dit alleen geldt voor voertuigen van voor 1987 en dieselauto's uitsluit kom je volgens mij een heel end.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 5 dec. 2013 15:21 | Aangepast door: peter cxje 
coenox en Joram.

Je zegt dat "dat we de dupe zijn van mensen die misbruik maken van het systeem door heel veel kilometers met een jongtimer auto te maken (mercedes E190, etc)".

Dat is geen misbruik maken van, maar gebruik maken van een gat in de wet die de regering zelf heel dom hebben geschapen.
Laten wel weten, ik heb zelf geen jongtimer, dus dat verweer heb ik niet.
Dat de lief hebber er nu de dupe van is klopt wel, maar dat is de schuld van deze regering zelf. Dit hadden ze toen heel makkelijk af kunnen dekken door import auto daar van te onttrekken. Want hoeveel oude auto,s zie je wel niet rijden met een nieuw kenteken?

Ik moet straks ook gaan betalen voor mn cx, en ja ik heb er 2 en die tweede heb ik gesloopt en verkoop ik of schors hem. Want om het oude kenteken te laten vervallen vind ik zonde.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#52 | Geplaatst: 5 dec. 2013 15:25 
Dat is wel waar, het is geen misbruik maar gebruik. Toch kon je er op wachten dat er een keer iets aan gedaan werd. Ik zie echter veel oudere voertuigen als een soort cultuurgoed en de liefhebbers die dit bewaken en bewaren. Niet iedereen zal het daarmee eens zijn. Maar de mensen die een oudere mercedes uit Duitsland halen om daar 50.000 per jaar mee te rijden behoren daar wat mij betreft niet toe. Ik vind het wel spijtig dat de liefhebbers daar nu de dupe van zijn.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 5 dec. 2013 15:28 
Ben ik met je eens Coenox, daarom zeg ik ook ze hadden die import wagens daarvan moeten blokkeren voor de 25 jaar regeling dan had er niets aan de hand geweest.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 5 dec. 2013 21:41 
Ik heb nooit begrepen, waarom ze dat niet afhankelijk maken van het bezit van een auto (per huishouding), waarvoor wél wegenbelasting wordt betaald. Ik kan mij niet opsplitsen, dus rijd ik in/op een oldtimer, dan staat de stilstaande auto toch nog wegenbelasting te betalen. Je kan het ook nog differentiëren naar diesel of gas betalen/ diesel of gas vrij, Of levert dit nog te weinig op?

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver sieds

Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 5 dec. 2013 23:53 | Aangepast door: sieds 
Er wordt slechts € 40 miljoen opgehaald in plaats van de door Financiën berekende € 120 miljoen. De enorme lastenverzwaring voor hobbyisten leidt tot massale gedragseffecten waardoor de geraamde inkomsten niet behaald zullen worden. Naast deze sterk verminderde inkomsten, heeft er al een enorme waardedaling plaatsgevonden van de oldtimers.

Eigenlijk is de hele maatregel al overbodig, de import van diesels lag al compleet stil na de wijziging van 25 naar 30 jaar eind 2011 in de motie van Vliet.

Blader het DOSSIER maar eens door en dan heb ik nog steeds hoop dat de 1e Kamer dit niet correct vind.

Vorige week was ik in Eelde op de oldtimerbeurs, geen enkele Mercedes meer te koop!
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 7 dec. 2013 19:16 | Aangepast door: Luclubberts 
Nou de laatste kans dan. !

URL

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver jakob

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 7 dec. 2013 19:28 | Aangepast door: jakob 
don !!

( vreemd, boeit niet veel oldtimerliefhebbers, gezien aantal ondertekeningen, maar 643 x )

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver theojansen
Gast 
#58 | Geplaatst: 7 dec. 2013 20:41 
Vandaag een stapeltje blauwe enveloppen in de brievenbus gekregen. Alvast voor het geval dat de Eerste Kamer akkoord gaat.
December volgend jaar voor t eerst niet meer rijden!!
Benieuwd of het allemaal doorgaat. Ik denk van wel gezien de kosten die ze nu al gemaakt hebben.
Theoj.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 8 dec. 2013 02:39 
Tja, wegens die maffe regeling veel van mijn oldtimer auto's alvast geruimd.
Vooral de overgang naar 2014 zorgt voor veel onduidelijkheid.
De lol is er vanaf.

Maar ....
Nu weer tijd voor mijn oude GL500.


Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 12 dec. 2013 13:12 
De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:


--------------------------------------------------------------------------------
"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel 'Van Vliet', welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).

Ten opzichte van de maatregel 'Van Vliet' betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van 'Van Vliet' niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Pagina  Pagina 4 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wegenbelasting voor de CX?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven