Beste Bob en mede lezers,
Ik heb vandaag met de CX500 gereden. Tevens heb ik daar weer Hi flow koppen op gezet. Nu had ik het probleem dat de motor niet lekker op pakte. Samen met bob hebben we een x aantal zaken bekeken en door genomen. Hij was de eerste die zag dat er ringetjes niet gemonteerd waren. Tot mijn stomme verbazing waren deze ook afwezig in mijn opstelling. Ik dacht dat dit door amerikaanse carbs kwam, maar dat blijkt achter af mee te vallen. Ik heb de carbs schoon gemaakt door de sproeiers er uit te halen, en uiteraard de ringetjes weer geplaatst. Tot mijn stomme verbazing heb ik nu wel veel meer koppel onder in. Dus waarschijnlijk moet ik mijn theorie bij stellen over de Co2 afstelling.
Het geval wil nu dat het koppel veel hoger is, en dat hij veel lekkerder op trekt. Tot mijn verbazing moet ik vast stellen dat als het blok 2500 toeren draait, en ik laat de koppeling schieten met daarbij gas geven, ik zonder problemen nu op het achter wiel kan rijden. Ik ben daar van geschrokken. Ik had niet verwacht dat dit zomaar kon.
Wel nu, we gaan zien wat dit in de toekomst gaat brengen. Ik ga zeker door met het zoeken naar oplossingen, ik denk dat we er weer een paar hebben gevonden. Tevens ben ik er van overtuigd dat ik door de cilinderkoppen te bewerken ook meer vermogen weet te halen uit het blok.
Nu nog op zoek naar iets betere carbs.
Houd elkaar op de hoogte.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html