Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

zwaar in twijfel

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver woutje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 aug. 2013 14:03 
Ik ben de zaterdag op sjk geweest was heel gezellig.
Daar werd mij mij vertelt dat mijn frame aan vervanging toe is. Die dikke met een lelijke kale kop heeft er al een aangeboden. Maar aangezien ik ook nieuwe einddempers moet hebben lijkt het mij wat duur te worden met het uitzicht met wat komen gaat om te vernieuwen op dat ding.
Er waren mensen die al onderdelen wilden kopen bij sjk.
Twijfel in onderdelen verkopen of repareren.
Een andere cx lijkt mij ook wel wat.
Helphelp kan geen keuze maken

Wout die al een week met zijn handen in het haar zit

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 24 aug. 2013 14:21 | Aangepast door: coenox 
Ik heb een CX500 te koop. Eerder dit jaar gekocht als tijdelijk vervoer. De hoofdpakking is lek en daardoor lekt hij behoorlijk olie. En er moet een voorvorkkeerring vervangen worden. Verder is het een prima motor waar ik een paar duizend heerlijke kilometers op gereden heb, tot de lekkage begon. Ik wil mij tijd en energie liever in mijn ouwe rooie steken, de motor waar deze club mee begonnen is. Als je wilt, kun je hem voor een redelijk zachte prijs overnemen. Je eigen blok erin, en gaan met die banaan. Ik hoor het wel.

Zwarte CX
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver woutje
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 aug. 2013 14:33 
Zeer prettig dingetje wat zal het gaan mogen kosten. Waar kan ik hem bezichtigen?
Heb interesse

Schrijver woutje
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 aug. 2013 14:35 
Bedankt voor de hulp heb de beslissing gemaakt. Andere moter spul wat verkoopbaar is verkopen en zelf ook wat spullen houden voor de je weet maar nooit

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 24 aug. 2013 14:38 
Ik heb je een pb gestuurd.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 aug. 2013 14:59 
Coen, ik denk even mee met Woutje:

Is het alleen een koppakking die vervangen moet worden op jouw blok? Hoe is de rest van het blok? Dus ketting en spanner/geleider/stator enzo.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 24 aug. 2013 15:37 
Het gaat niet om de koppakking, maar volgens mij de grote pakking tussen de voor en achterkant van het blok. Hij verliest zo veel olie dat er niet meer mee te rijden is. Ketting rammelt niet is dus volgens mij goed. Hoe lang deze nog mee kan weet ik niet. Deze motor komt bij Teto vandaan en die heeft toen alle vloeistoffen, oliefilter en vervangen. Het is verder ook starten en draaien. Rijdt en remt goed. Ik heb heerlijke bochtjes gedraaid met deze motor, maar ik moet ruimte in mijn schuur en in mijn hoofd maken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 aug. 2013 15:55 | Aangepast door: JiMi 
Neem aan dat je de pakking v/h achterdesel bedoelt. Hmm, dat wordt dan sowieso een nieuwe pakking, waterpompseal en paar o-ringen Kosten zeg 50 Euro. Maar dan kan wel gelijk de staat van de ketting en spanners bekeken (en evt. vervangen €€€) worden, dat is een voordeel. Stator even doormeten, maar daar hoeft het blok niet voor open.

Kortom, Wout, je ziet dat er meeestal bij elk blok wel iets aan de hand is, in meer of mindere mate. Je zult er altijd iets geld in moeten investeren. Wil je een zorgeloos blok waarmee je zo de weg op kunt, dan moet je eens bij Marco Becker navraag doen. Maar dan betaal je minstens 350 Euro voor een "net" blok. Door hem volledig gereviseerde blokken zijn nog veel duurder.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver woutje
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 aug. 2013 16:18 
Blokken ben ik niet bang voor dat vind ik zelf ook wel leuk om te vernieuwen denk ik. En dan leer ik ook beetje van het hoe en wat zo'n blok in elkaar zit.
Als je dan die pakking vervangt moet er dan ook de waterpompseal vervangen worden?

Schrijver woutje
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 aug. 2013 16:28 
Blokken ben ik niet bang voor dat vind ik zelf ook wel leuk om te vernieuwen denk ik. En dan leer ik ook beetje van het hoe en wat zo'n blok in elkaar zit.
Als je dan die pakking vervangt moet er dan ook de waterpompseal vervangen worden?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 aug. 2013 16:32 
Niet direct noodzakelijk, denk ik. Er zijn er natuurlijk ook die vinden dat het absoluut wel moet, maar ik zou het laten afhangen van de conditie van het geheel.

Harmony,
Hans.
( heeft ook een CX staan te wachten waterpompseal vervanging, maar dat duurt nog een tijdje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver woutje
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 24 aug. 2013 17:35 
Waterpompseal is dat wieltje met schoepen er aan met die koperen ring er bij?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 aug. 2013 17:41 
Waterpompseal is dat wieltje met schoepen er aan met die koperen ring er bij?

Euh, nee.

Vlak daarachter, dus iets dieper het blok in, achter dat schoepenrad, maar op dezelfde as, daar zit dat spulletje.

Mischien dat DIT verhaal wat verduidelijkt.

Harmony,
Hans.
( heeft ook een hoop geleerd door vragen te stellen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver woutje
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 24 aug. 2013 18:44 
Ah ja dat ding die is zeer gehaat bij mij haha.
Maar dat ding in principe nog gewoon weer te gebruiken als die niet lekt?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 24 aug. 2013 19:25 
Euh.... dat is te zeggen...

Niet uit het deksel halen. Doe je dat, dan adviseer ik ter sterkste om er een nieuw in te zetten.

Blijft het netje zitten, en is het achterdeksel er netjes, zonder moeilijk wrikken of zo er af gekomen, dan zou ik het gewoon proberen. Anderzijds is het natuurlijk wel een zaak van 'als het nou toch los ligt, dan die 50 euro er ook in stoppen' om het zeker te weten.

Harmony,
Hans.
( doet ook niet altijd alles wat het beste is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 zwaar in twijfel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven