Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Schrik van mijn leven.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 sept. 2013 12:16 
Hallo Allemaal

Ik was gisteren naar motoport geweest om mijn voorwiel uit te laten balanseren, omdat ik last had van een swabberend voorwiel bij een snelheid tussen de 50 en 70 km/u.
Er moet maar 15mg lood op dus dat viel wel mee zijden ze daar.
Ookwas mijn band wat zacht, 2bar i.p.v. 2.5.
Nu ging ik gisteravond naar een ouderavond van victor, en toen voeld ik in de bocht dat hij weer heel erg trilde.
Terug naar huis rustig gereden, tot ik buiten de bebouwde kom kwam en bij het stoplicht wegtrok.
Toen had ikm het idee dat ik mijnvoorwiel verllor, zo erg als hij begon te swabberen, ik had de grootste moeite om hem in de hand te houden.
Ik noem het een wonder dat ik overeind bleef.
Wat kan dat nu in een keer zijn, het lijkt wel of het langzaam steed erger wordt.
Toen ik hem ophaalde uit nord holland trilde hij wel een beetje, maar niet noemenswaardig.
Nu durf ik er niet meer op te rijden, voordt ik weet wat er aan mankeerd en wat ik er aan moet doen.
De vorige eigenaar zij dat er nieuwe wiellagers in geplaatst waren , kan het daar aan liggen.
En als dat het geval is hoe kan ik dat controleren.

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver jakob

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 sept. 2013 12:20 
bandenspanning + het juist balanceren is nu, na bezoek Motoport, correct.
Beide zaken hebben waarschijnlijk foute montage wiellagers juist verbloemd.
Nu komt de foute montage wiellagers heel nadrukkelijk aan het licht.
Ik zou bij de wiellagers gaan zoeken naar het probleem

Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 sept. 2013 12:52 
Geen goede vering kan ook een hoop ellende veroorzaken. Hoe is de druk achter in de pro-link?
Ook nog iets wat je kunt controleren zijn de gewichten in het stuur.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 sept. 2013 13:00 
Het eenvoudigste is een ander CX500E wiel te monteren. Dan wissel je ook direct de lagers, die in het wiel zitten, uit. Ander wiel, andere lagers.

Dan weet je in elk geval of het aan het wiel ligt, of aan iets anders.

Iemand nog tijdelijk een "E" wiel over, in het noorden van Friesland?

Harmony,
Hans.
( zwabbert ook wel eens, zelfs zonder motor )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 sept. 2013 13:56 
Eens met Hansv; als ie dan nog steeds zwabbert dan de hele voorvork inclusief de staat van de balhoofdlagers nakijken.
Heb je misschien een topkoffer gemonteerd? Ik dacht van wel hè, dat kan ook behoorlijk schelen in het stuurgedrag, m.n. in de bochten.
groet, theoj

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 sept. 2013 15:22 
Controle door het voorwiel van de grond te houden (opbokken en een zak zand op je duo zit is mijn methode) en aan de band voelen of er speling is ten opzichte van de vork. Het wiel mag geen enkele speling hebben.

Meteen even testen of het wiel soepel wil draaien.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 sept. 2013 18:48 
Is het afstand busje wel geplaatst aan de linkerzijde, want links zit de kilometer aandrijving
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 13 sept. 2013 19:27 
Even een kleine correctie. De afstand bus zit rechts, de km teller aandrijving links.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 sept. 2013 19:48 
Er zit volgens mij geen afstandsbus tussen, kan iemand foto laten zien van een voorwiel met afstandsbus.

Gr.

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 13 sept. 2013 20:08 | Aangepast door: MAST 
Voorwiel 500E
In het midden van de foto zie je, aan de binnenkant van de poot, de afstands bus.
Marcel.
afstand bus voorwiel CX500E
Nr 5 op het plaatje van CMSnl
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Teto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 sept. 2013 21:21 
Ik vermoed dat de wiellagers niet goed zitten.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 sept. 2013 21:34 
Als ik de foto,s zie dan zie ik geen verschil, dus er zit wel een bus tussen.
Als de lagers niet goed zitten, kun je dat dan nog goed krijgen.?
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver borisz
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 13 sept. 2013 22:04 
Hey Anton,

Ben het mrt Teto eens. Wiellagers zijn verdachte nr1. De motor trilde immers al en na het balanceren is het erger geworden. Lijkt erop dat de lagers niet jofel meer waren en dat ze door het (de)monteren de genadeklap gekregen hebben.

Grtn


Btw: je hebt pb
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 14 sept. 2013 08:58 
ALs het de wiel lagers zijn dan is dat heel simpel te controleren.

Zet motofiets op de bok. Haal dikke buurvrouw op. Plaats die achter op het zadel. Laat daarmee het voor wiel los komen van de grond. Draai aan het wiel en luister, maar voel ook of er speling is. ALs je dit soort trillingen hebt dan moet er echt speling waarneem baar zijn. Haal dikke buurvrouw van het zadel af, geef haar een knuffel en stuur haar heen.
Ga nu op je knieen zitten......... bij het achter wiel. Pak wiel vast, eerts horizontaal, en kijk of er speling is. daarna verticaal. Het kan maar zo zijn dat het niet in het voorwiel zit, maar juist achter in. Ik moet er bij vertellen dat de cx500e er niet om bekent staat, maar het gl650 type juist wel. Hiervan wil het achter wiel lager wel eens uitlopen in de houder. Gevolg, trillingen in het stuur als of er een balhoofd lager uit ligt.

En de buurvrouw,,,ja geef ide dan nog maar een knuffel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Mark Bouwman
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 14 sept. 2013 09:29 
Ligt het aan mij, of is het voorwiel lager juist niet zo logisch? Hoe kan een voorwiel waarvan het lager zo slecht (gemonteerd) is succesvol gebalanceerd worden door een motorzaak?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Schrik van mijn leven.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven