Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Opgelet!!!

 
Schrijver mcu
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 dec. 2003 11:47 
Motor 9 dagen te laat verzekerd
Prijskaartje voor de eerste keer 288,00 euro.
Bij herhaling oplopend tot 2700,00 euro of 3 tot 6 maanden achter slot en grendel.
Wat ben ik toch een crimineel of probeer ik alleen maar een hobby te hebben?????
De boete is duurder dan dat betreffende motor gekost heeft.
CX vrienden ben gewaarschuwd maar ga vooral door met de hobby.

Groet en prettige kerst Marc.

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 dec. 2003 12:08 
Oplossing, of kenteken schorsen, of gewoon hele jaar door verzekeren, is nog goedkoper ook!

Ook een pretiige kerst en nieuwjaar en volgende kerst en volgend nieuwjaar etc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 dec. 2003 12:10 
Hier in BE krijg ik mijn "groene kaart" reeds een tweetal weken voor de verzekering vervalt. Hoe zit dat dan in NL en wie schrijft die boetes uit? We spreken dan niet van rijden "zonder" verzekering;moet je dat in NL zelf aanvragen na het verlopen van je premie ? Nog nooit problemen gehad hier in BE.
Ook vanuit hier (zal wel dezelfde kerst zijn) prettige Kerst en een succesvol 2004. (ook voor je CX)

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 dec. 2003 12:26 
RDW,rijksdienst voor wegverkeer wenst je op deze manier een prettige kerst!

Gr Marc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 dec. 2003 12:34 
Vroeger kon je in BE ook je motor verzekeren voor een bepaalde periode.
Veel motorrijders deden dat bv. enkel tijdens de zomermaanden. Samen verzekeren met je wagen was dan de oplossing. Motorfietsen worden vandaag verzekerd voor een gans jaar,of hij nu in de garage staat of niet. Voordeel : geen problemen met de verzekering. Een nieuwe nummerplaat kost hier ook al 61.97 euro. Of je ze op op een andere motor zet of niet : blijft hetzelfde.

Schrijver Roadkill
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 dec. 2003 15:53 
Hier kan je niet je auto en motor op een polis verzekeren geloof ik, wat ik niet snap is dat je verzekering verloopt, bij mij word dat automatisch verlengd tenzij ik de verzekering stop zet. Als ik geen verzekering wil betalen, dan moet ik het kenteken schorsen volgens mij.... (dat weet ik niet zeker)

Terry:
Nummerplaten zijn hier gekoppeld aan het voertuig, dus die mag je niet zomaar ergens anders op zetten

Schrijver mcu
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 dec. 2003 16:03 
Klopt,als je het kenteken schorst hoef je geen verzekeringspremie te betalen.
Is allemaal bekend maar toch!!
Wat is nu 9 dagen voor 288,00euro
Dat is 32,00euro per dag.

Marc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 dec. 2003 16:10 | Aangepast door: Hans 
De houderschapsbelasting zoals die in NL geldt zegt het al; de houder (en dus bijv niet de bestuurder) en dat is degene op wiens naam een voertuig staat, is aansprakelijk voor alle aan een kenteken verbondenverplichtingen, Daaronder te bevatten, verzekering, wegenbelasting en APK.
Verzekering zowel als belasting worden administratief getoetst; dat betekent dat eens in de zoveel dagen het hele kantekenregister wordt gescreend op het per kenteken voldaan zijn van de houderschapsverplichtingen (muv de APK). Blijkt dat niet is voldaan aan bijv. de verzekeringsplicht (en het kenteken niet als geschorst staat geregistreerd) dan volgt automatisch een boete.

Dat is ook de reden dat niet meerdere voertuigen op 1 polis kunnen worden verzekerd of dat nederland niet het persoonsgebonden kenteken kent (dat is al eens vanuit de VMC geprobeerd maar destijds door de minister afgewezen).
De schorsingskosten zijn beduidend lager dan de boete die wordt opgelegd; ook het verzekeren is goedkoper dan schorsen. Dat is de reden dat ik al mijn voertuigen van 25 jaar en ouder (wegenbelastingvrij) heb verzekerd, ook al komen ze waarschijnlijk nooit meer op de weg.
Want het geld gun ik dan liever de verzekeraar dan de overheid die er vaak onnavolgbare gangen op na houdt (p.s. het is echter wel zo dat je voor maximaal 5 voertuigen schorsingskosten betaalt, dus op een gegeven moment wordt schorsen weer een stuk voordeliger).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mcu
Gast 
#9 | Geplaatst: 19 dec. 2003 17:45 
Wisten Jullie allemaal dat dat bedrag zooooo hoog was?
Moet in Januari nr6 schorsen ben eens benieuwd of ik korting krijg.

Marc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 dec. 2003 22:40 
Tav. Roadkill,
ook hier in Be is de nummerplaat voertuiggebonden. had al eens informatie ingewonnen over het wisselen van nummerplaten tussen bv. 2 CX500C. Geen kat (of een politieagent) die dat dus zou opmerken;tot je natuurlijk iets tegenkomt. Dus 2 motorfietsen (ook al hebben ze dezelfde bestuurder) 2 nummerplaten en 2 polissen. Het geld moet ergens vandaan komen hé ?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 23 dec. 2003 16:18 
Hoi Marc,

ja als het nr 6 is dan geeft het schorsingsregister dat zelf aan en staat er bij te betalen "Euro 0,--".
Toen dat de 1e keer bij een van mijn kentekens gebeurde dacht de dienstdoende postbeambte dat er iets fout was met het systeem.

En Terry, ook in NL zijn kentekens (dus ook de nummerplaten) gekoppeld aan 1 voertuig. Ik heb wel eens een CX (die ik had geschorst) gereden met de nummerplaat van een andere identieke CX die wel was verzekerd. Natuurlijk merkt niemand dat (tenzij het framenummer wordt gecontroleerd met dat op de kentekenpapieren - wie doet dat nou/wanneer gebeurt dat nu - juist ja bij een ongeval!). Dit betrof echter een noodsituatie (moest toch naar mijn werk - dat is geen excuse, weet ik) en voelde mij helemaal niet op mijn gemak. Want gebeurt er iets dan ben je persoonlijk aansprakelijk en kun je niet terugvallen op de verzekering.

Op zich is het houderschapssysteem in Nederland goed; maar zeker niet waterdicht. Echter zijn de overheidslasten beperkt gelet op de omvang van het totale bestand en de inkomsten hoger dan de uitgaven. Ook als controlemiddel voldoet het redelijk.
Ook wordt rekening gehouden met niet rijdende/opgerslagen voertuigen; die kunnen voor een beperkt bedrag worden geschorst. Eveneens is de sloopregeling in eigen beheer is heel klantvriendelijk (maar owe als je op de weg wordt betrapt met een dergelijk gesloopt voertuig).
P.S. heeft iemand al ervaring met het weer terugkrijgen een kenteken van een gesloopt voertuig?

Waar niet/onvoldoende rekening mee is gehouden is met verzamelaars die grote aantallen voertuigen (ik ken er met meer 200) bezitten en daar nooit meer op rijden. Een museumregeling voor individuele personen bestaat (nog) niet; het enige alternatief is voertuigen onderbrengen (in bruikleen afstaan) in een erkende museumcollectie. En dat terwijl de toenmalige minister heeft verklaard dat zeer zeker sprake is van een RIJDEND museum. Want tentoonstellen tegen betaling is iets waarvoor voertuigen niet zijn gemaakt terwijl als ze gewoon rijden, ze voor iedereen gratis te bewonderen zijn.
Er komt een moment dat ook de CX alleen nog maar in musea te bewonderen is.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Opgelet!!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 2 (verborgen: 1) [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven