Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

KUIP

 
Schrijver GL5
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2013 02:57 
Hallo,

De laatste tijd weer de GL van stal gehaald en dat beviel weer prima.
Liep ik vorige week tegen een GL met kuip aan.
Motortje kon ik niet laten staan, maar lopen doet ie 'nog' niet.

Hoe ervaren jullie de kuip van de CX/GL.
Bij sommige andere motoren krijg je meer herrie aan de kop en zie ik het nut dan niet echt van zo'n ding.
Hoe gaat dat bij deze?
Naked blijven of kuipie erop.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2013 11:06 
Eelco, de kuip van een GL is naar mijn mening een hele fijne. Ik heb ze ''allemaal'' geprobeerd: de Vetter, de Polaris, de Schurgers, maar de Gl-kuip bevalt me het best. Alle kuipen zorgen voor meer motorgeluid, maar het comfort weegt daar zeker tegenop.De hoogte van de ruit is persoonlijk en weer afhankelijk van je lengte.
Tenslotte: de GL is lastig naket te maken i.v.m. de vele onderdelen die je moet vervangen. Alle verlichting zit ín de kuip!
Succes met je beslissing. theoj

Schrijver borisz
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 dec. 2013 11:33 
Ik rijd al jaren met een kuip. Niet op de CX maar op de BMW. Ik krijg vaak van "motorrijders" te horen dat ze het maar ouwelullige ondingen vinden. Vaak zijn dat mensen die af en toe even een blokje om gaan met de motor als het mooi weer is.
De motorrijders die vaak lange afstanden rijden (of WW-verkeer) zullen een kuip vaak wel waarderen. Geloof me: met een goede kuip kom je een stuk uitgeruster/minder nat op je bestemming aan!
Nadelen zijn er ook aan een kuip: het kan 's zomers best warm worden achter een kuip, zeker als je in warme gebieden rijdt!
En zoals Theo ook al zei een kuip geeft meer geluid omdat het motorgeluid weerkaatst wordt.

Het windgeruis is een kwestie van experimenteren. Ga eens rijden en hou je hand eens op de rand van het ruitje. als dan het windgeruis weg is dan kun je een flip-up ruitje kopen of maken van ongeveer die afmeting en zit je een stuk rustiger.

Zo kan ik op de Beemer op de Autobahn met 160 gewoon een broodje eten, koffie drinken en de kaart uit de tanktas halen om een bladzijde om te slaan.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 dec. 2013 12:01 
Ik heb nog een schurgers kuip liggen kompleet met lowerers ,iemand intresse ????

http://www.speurders.nl/archief/schurgers-980s-kuip-134740526.html

Groetjes

Arnold
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 dec. 2013 12:37 | Aangepast door: JiMi 
Dat je met een scherm het motorgeluid beter hoort, is naar mijn mening eerder het gevolg van het ontbreken van windgeruis rondom je helm, waardoor het motorgeluid het enige is dat nog aanwezig is qua geluid, dan dat het motorgeluid an sich luider is door weerkaatsing ofzo.
Geluidsweerkaatsing tegen de kuip lijkt mij gezien het dopplereffect maar weinig invloed te hebben op het motorgeluid dat je hoort (hoe sneller je rijdt, des te meer het geluid 'achterblijft'. Of geldt dat pas als je supersonisch gaat...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2013 13:13 
Jimi,

Dan heb je een hele snelle cx nodig, dat gaat gelden als je boven de 1200 km/u gaat rijden
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2013 13:40 
Ligt natuurlijk ook aan de motor zelf, Mijn BMW staat niet bekend om zijn rustige loop. als ik op een naked versie daarvan rijdt dan merk ik toch duidelijk verschil.
Hoe en waardoor dit effect zich openbaart maakt op zich niet zoveel uit, het is mij in de loop van de jaren wel opgevallen dat het nogal wat scheelt.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 dec. 2013 17:56 
Ja, een kuip monteren geeft een hoop 'motorlawaai' extra.
Alhoewel.....
Niet zozeer extra, maar je hoort het meer omdat er veel minder windlawaai rondom je raast.
Maar het comfort van een kuip, dat is toch ook niet bepaald uit te vlakken.

Ellek nadeel hep z'n voordeel, zei een bekende Nederlander eens.

Harmony,
Hans.
( is blij met de Polaris ...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver GL5
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 dec. 2013 19:26 | Aangepast door: GL5 
Hallo,

Bedankt voor jullie info.
Ik heb al een tijd een originele (uiteraard import) naked GL500D en heb er nu een
kuipversie bij (zelfde kleur).
Mazzel ...

Na het lezen van deze info, hoop ik dat ik de
kuip GL aan de praat krijg en in het eggie kan testen.

Gr.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 KUIP

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven